Ubywanie oleju przez turbinę

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Ubywanie oleju przez turbinę

Postprzez Pozor » 13 lip 2013, o 22:15

Cześć mam pytanie czy przez padającą turbinę garret T2 może uciekać sporo oleju ?
Dodam że filtr powietrza nie jest brudny ale od strony wirnika i kolanka do dolotu jest mokro od oleju choc nie tak żeby się przelewało. Luz jest że tak powiem średni nie za duży ale też jakiś tam jest nawet gdy dziś wróciłem co coś mi żużniło jakby wirnik się scierał o obudowe ale przecież aż takiego luzu nie ma żeby ocierał. dodatkowo strasznie kopci na biało np. jak się wbije jakimś cudem na 3500 tyś obrotów i wyżej to osoba jadąca za mną czuje się jak w filmie jamesa bonda tak zasłona dymna się robi :lol: a oleju na prawdę leci tak na 100 km 1 litr sprawdzałem dziś w warsztacie czy to nie gumki zaworowe ale jest ok są jak nowe. I nie wiem czy to turbo czy raczej pierścienie są do dupy :-/
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Ubywanie oleju przez turbinę

 

Postprzez Damianeros » 14 lip 2013, o 00:40

Sam silnik nie ma przecieków? Sprawdź czy w kolektorze ssącym nie ma znacznej ilości oleju. W kolanku dolotu do turba też mam ślady oleju ale to od odmy (chyba tak się to nazywa :wstyd: ) jak dobrze pamiętam tak się dzieje gdy jest za duże ciśnienie oleju w bloku.
Nie wydaje mi się aby przez pierścienie żarło Ci 1l/100km, a jeśli turbo ma wyczuwalny luz paluchami to szykuj kasę na regenerację.
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez Pozor » 14 lip 2013, o 20:21

dzięki za uświadomienie mi też się wydaje że to turbo bo kurcze odpala w miarę dobrze a w oby dwóch kolankach i tego od filtra i w tym od kolektora ssącego jest olej dziwi mnie tylko to że luz jest na ok 1 mm ale poprzeczny nie osiowy i turbo nie gwiżdże tylko jak się nagrzeje to jakby grzechotało i niedługo je wywale i wstawię drugą garret T3 i zobaczę czy dalej będzie to samo jeżeli ta T3 też będzie ciec to dam ją do regeneracji 650 zeta mnie to zaboli a co tam :-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Damianeros » 15 lip 2013, o 14:12

Też mam turbo do wymiany/regeneracji luz większy niż u Ciebie około 2 mm góra/dół/boki gwiżdże i coraz mniej dmucha.
Powiedz mi, przy wymianie na GARRET T3 trzeba inne korektory czy będzie pasować na starych?
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez Pozor » 15 lip 2013, o 20:50

kolektory są identico :hyhy: ale spływ oleju wymaga przeróbki bo od golfa II jest inny więc musisz zrobić z dwóch jeden jak to się ma w moim przypadku :lol:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości