Układ chłodzenia

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Układ chłodzenia

Postprzez kerad40 » 10 sie 2008, o 19:56

Mam taki problem od kilku dni zaczoł ubywać mi płyn z układu chłodzenia silnik 1.9 TD 1994 z klimatyzacją
a zaczeło się od mrygania kontrolki temperatury gdy dolałem płynu przestała migać kontrolkamoże ktoś podpowie gdzie szukać
kerad40
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 14:46
Lokalizacja: Parszów

Układ chłodzenia

 

Postprzez arek ryba » 10 sie 2008, o 19:57

poszukaj wycieków na króćcach przy głowicy. czesto pękają
Avatar użytkownika
arek ryba
Members
 
Posty: 701
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 11:24
Lokalizacja: grudusk

Postprzez marcinkoz2910 » 10 sie 2008, o 20:02

popatrz też koło zbiornika wyrównawczego i najlepiej jak woda jest ciepła bo wtedy widać najlepiej wycieki.
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez misza132 » 10 sie 2008, o 23:16

mam to samo, zaczyna mi mrygac kontrolka od temperatury i jak doleje to przestaje, tez mysle ze to wycieki sa, musze poszukac tych wycieków... pozdrawiam
misza132
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 8 sie 2008, o 13:02
Lokalizacja: Słubice

Postprzez tyberianki » 4 wrz 2008, o 08:03

nic dziwnego że w okresie letnim co jakiś czas zamruga kontrolka płynu chłodzącego, należy dolewać płynu bo on nawet w zamkniętym pojemniku troche wyparuje, niektórzy dolewają też zwykłą wodę, im więcej zwykłej wody tym szybciej będa braki w układzie chłodzenia, miganie kontrolki nie zawsze oznacza wycieki
Avatar użytkownika
tyberianki
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 11:54
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez hali » 5 wrz 2008, o 22:05

a jaki płyny by kolega poradził najlepiej. golf 1.9 gt tdi 95r. bez klimy :-) pozdro
Avatar użytkownika
hali
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 15:32
Lokalizacja: Chełmek k.Auschwitz

Postprzez tyberianki » 5 wrz 2008, o 23:47

jeśli masz chłodnicę aluminiową to płyn mrozoodporny do chłodnic aluminiowych
Avatar użytkownika
tyberianki
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 11:54
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez SotoM » 6 wrz 2008, o 00:46

castrol lub BP antyfriez - jakoś tak to sie pisze :-P żadne petrygo borygo bo uszczelki gumowe rozpuszcza...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez robercik » 8 wrz 2008, o 18:50

w lecie to normalka ja to sobie takim problemem nawet du... nie zawracam ,chyba ze sa jakies widoczne wycieki sprawdz olej czy nie ma wody w nim
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez Robertuss » 27 paź 2008, o 10:28

Podpinam się pod temat!
Ubywa mi płynu chłodniczego :( Wiem w którym miejscu: tam gdzie jest włożony czujnik temperatury (żółty z 4 pinami)
Kurde kap, kap co sekunde gdu silnik chodzi :(
Ten czujnik jest wciskany a przed wypadnieciem zabezpiecza go metalowa zawleczka (spinka). Na moje oko jest on za słabo wepchniety :(
Jak zdejme zawleczke to cisnienie w ukladzie wypchnie go i tryśnie płyn...
Jak go mocniej dopchnąc, bez spuszczania płynu?
Czy jednak nie obejdzie sie od spuszczania? :-(
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcinkoz2910 » 27 paź 2008, o 17:51

Robertuss, tam do tego czujnika jest uszczelka dziś w mk2 wymienialiśmy i może ona jest już stara...
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Reiven » 27 paź 2008, o 19:09

Jak wam tyle płynu ubywa że trzeba dolewać to nie jest normalne nawet w lato. Ja od wymiany do wymiany oleju czyli co 15 000 km dolewam może 200 ml płynu, nigdy mi się kontrolka nie zapaliła. Co do czujnika to na zimnym silniku możesz go wyjąć spokojnie wymień oring będzie ok, zawsze możesz odkręcić zbiorniczek i ułożyć go poniżej króćca wtedy nie powinno Ci za dużo wyciec.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości