USZCZELKA POD GŁOWICA

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

USZCZELKA POD GŁOWICA

Postprzez magik6 » 11 lut 2013, o 21:00

Witam. Ostatnio w moim golfie 1.9 1z była wymieniana uszczelka pod głowicą. Dokręcona była najpierw 30Nm następnie 60Nm a na koniec 90Nm. Nie tak jak piszą w instrukcji. Brat pracował w serwisie i mówił, że tak robią tam wszystkie auta. Natomiast u mnie okazało się, że wycieka płyn chłodzący przez uszczelkę. Na jakieś 250 km uciekło mi pół litra. To co wcześniej i później to nawet nie liczę. Widać jak z prawej strony(stojąc przodem do silnika) jest mokro. Dodam jeszcze, że głowica jest wstawiona inna i była szlifowana. Co jest tego powodem? Zły montaż? Czy może spróbować dokręcić jeszcze tą uszczelkę? Jak tak to na ile aby nie urwać śrub? Czy to już kaplica i kupować następną uszczelkę? Pozdrawiam
magik6
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12 gru 2012, o 13:15
Lokalizacja: Lubuskie

USZCZELKA POD GŁOWICA

 

Postprzez DZOLO » 11 lut 2013, o 21:09

magik6,
po pierwsze dlaczego zmieniana była uszczelka , wywaliło , przegrzanie czy co tam sie stało , wtedy będzie prościej i bardziej trafnie doradzić |coś z tym problemem

Nie będe tu pisał o sprawdzaniu szczelności , planowaniu bo nie znam przyczyny wymiany tej uszczelki ale zapytam tylko , czy poszły nowe śruby razem z nową uszczelką. Głowicy w dieslu nie dokręca się tak jak to oni robią w serwisie , pewnie gdzie same benzyny robią. Dokręca się je tak jak producent uszczelki zaleca lub zgodnie z danymi czyli

1 etap 40 Nm
2 etap 60 Nm
3 etap 90 stopni
4 etap 90 stopni

Więc nie dziwi mnie , że puściła i najważniejsza sprawa czystość i jeszcze raz czystość bo wystarczy ziarenko piasku nawet najmniejsze i jest robota darmowa , z drugiej strony dobrych mechaników mają w tych serwisach :ok:
[scroll]Mój Golfik - powolna odbudowa[/scroll]

Uwaga! Warning! Achtung! Wnimanie!

Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi.
DZOLO
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 21:41
Lokalizacja: z nad morza

Postprzez magik6 » 11 lut 2013, o 21:23

Właśnie, ze robią wszystkie auta... i sam byłem w szoku. Natomiast głowica była zmieniona bo urwały się 2 świece podczas wymiany. I niestety trochę się poniszczyła przy wyciąganiu. Miałem akurat inną to wstaliśmy ją. Tyle w temacie. To jak kupić drugą uszczelkę i rozkręcać? Mam jeszcze jakiś preparat norweski do uszczelniania silników może spróbować go wlać?
magik6
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12 gru 2012, o 13:15
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez DZOLO » 11 lut 2013, o 21:33

Masz pewność co do tej drugiej głowicy , jeśli tak to ja bym nie ryzykował i nie oszczędzał paru złotych tylko nowe śruby , uszczelka metalowa Elring najlepiej , i dokręcić to tak jak producent zaleca a nie tak jak oni w serwisie robią , co to jest 90Nm na 3 etap :lol: i zżaden środek do uszczelniania Ci tu nie pomoże , bo tu nie chodzi o uszczelnienie powierzchni głowica-uszczelka- uszczelka blok tylko o problem jaki pojawi się jak przegonisz golfa , mowa o wypaleniu uszczelki ciśnieniem sprężania ponieważ nie jest odpowiednio dociśnięta. ;-)
[scroll]Mój Golfik - powolna odbudowa[/scroll]

Uwaga! Warning! Achtung! Wnimanie!

Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi.
DZOLO
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 21:41
Lokalizacja: z nad morza

Postprzez magik6 » 11 lut 2013, o 21:41

Aha czyli pozostaje kupienie nowej uszczelki oraz śrub i tyle w temacie... Z tą obecną już nic nie da się zrobić? A głowica jest raczej dobra, bo była wyciągnięta ze sprawnego silnika.
magik6
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12 gru 2012, o 13:15
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez DZOLO » 11 lut 2013, o 21:48

Sprawną głowicę może zawsze zepsuć niesprawny mechanik który ma gdzieś zalecane dane producenta ot nawet nie przestrzeganiem kolejności odkręcania sprawnej głowicy nie mówiąc o odpowiedniej kolejności dokręcania jej ;-)
[scroll]Mój Golfik - powolna odbudowa[/scroll]

Uwaga! Warning! Achtung! Wnimanie!

Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi.
DZOLO
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 21:41
Lokalizacja: z nad morza

Postprzez magik6 » 11 lut 2013, o 21:51

Głowica była dokręcana według odpowiedniej kolejności. To jestem z tym wszystkim w kropce. Zobaczymy co inni powiedzą :)
magik6
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12 gru 2012, o 13:15
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez DZOLO » 12 lut 2013, o 20:48

Co tam nowego w temacie :?:
[scroll]Mój Golfik - powolna odbudowa[/scroll]

Uwaga! Warning! Achtung! Wnimanie!

Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi.
DZOLO
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 21:41
Lokalizacja: z nad morza

Postprzez magik6 » 13 lut 2013, o 11:48

Na razie nic... czekam. I obecnie brak chęci na wymianę.
magik6
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12 gru 2012, o 13:15
Lokalizacja: Lubuskie


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości