Uszczelka pokrywy zaworów

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez danielsonn » 8 lut 2009, o 15:36

mani51 napisał(a):że może rozerwać filtr oleju to się zgodzę, że wywali uszczelkę to też bardzo prawdopodobne ale pod pokrywą zaworów olej nie ma ciśnienia więc to że zaczęło Ci się sączyć spod tej uszczelki to w Twoim przypadku był zbieg okoliczności...ale ciśnienie czasem warto sprawdzić więc róbta co chceta :mrgreen:

danielsonn, oprócz paska wymień sobie uszczelniacz(e) na wałku rozrządu - najlepiej z obu stron


uszczelniacz koniecznie a co z rolkami i napinaczem ??

ostatnio rozrzad robilem 30 tys km temu (2 lata)....jest sens calosc wymieniac ??czy tylko pasek + uszczelniacz??
danielsonn
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 11:32
Lokalizacja: Wa-wa

 

Postprzez mani51 » 9 lut 2009, o 07:00

ja bym zmienił sam pasek a koła i napinacz tzn wszystko co ma styczność z paskiem dobrze umył bo pewnie też w oleju ubrudzone...chyba że rolka będzie miała jakieś luzy albo będzie szumiało łożysko to wtedy wiadomo że trzeba zmienić
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez SotoM » 9 lut 2009, o 10:12

skoro tyle razy zmieniacie te uszczelki a chociaz po wymianie myjecie ten syf...?? olej sobie sam nie wyparuje tylko do niego sie bedzie kleił syf i bedzie taki efekt ze cieklnie...chyba ze ewidetnie widac ze leci ... moze za mocno przykrecacie pokrywę i uszczelka sie rozłazi....albo sie podwija w czasie zakładania pokrywy...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kruchy_ » 9 lut 2009, o 14:48

SotoM napisał(a):skoro tyle razy zmieniacie te uszczelki a chociaz po wymianie myjecie ten syf...?? olej sobie sam nie wyparuje


to oczywiste ze trzeba to umyc ;-) a uszczelka jak jest elastyczna i sie jej nigdzie nie przyszczypnie (zwlaszcza przy walku gdzie jest najciensza) to mozna jej potem w ogole nie ruszac do konca dni samochodu, a jesli uszczelka peka, bo ja sie dokreca mocno, to co to za uszczelka... w ksiazce so wszystkie momenty dokrecania srub
Avatar użytkownika
kruchy_
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 25 wrz 2008, o 23:01
Lokalizacja: Lublin

Postprzez SotoM » 10 lut 2009, o 00:25

taa... a dokrecasz ja kluczem dynamometrycznym...??watpie... :] u ciebie sa nakretki z boku pokrywy tak...bo masz benzyniaka a w dizlu przykrecana pokrywa jest na 3 nakretki...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kruchy_ » 10 lut 2009, o 02:09

SotoM napisał(a):u ciebie sa nakretki z boku pokrywy tak...bo masz benzyniaka


Obrazek

to jest benzynowe 1,6 ABU... tak samo wyglada benzynowe 1,3 na wtrysku i na gazniku i rozni sie tylko osprzetem... a 1,6 w deislu ma nakretki tak jak piszesz na bokach pokrywy, wiec to nie jest regula.
Avatar użytkownika
kruchy_
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 25 wrz 2008, o 23:01
Lokalizacja: Lublin

Postprzez mani51 » 10 lut 2009, o 07:13

z tego co ja zauważyłem to śrubki same w sobie dochodzą do pewnego momentu więc nie można za bardzo dociągnąć uszczelki...a tak pozatym to u mnie też jest mokry silnik ale dopóki nie kapie pod spodem to mi to zwisa...silnik nie są nowe, jakość części w tym również i uszczelek pozostawia wiele do życzenia więc nie zamierzam sobie tym głowy zaprzątać - najważniejsze, że nie dolewam od wymiany do wymiany
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez SotoM » 10 lut 2009, o 09:55

kruchy_, to znajdź mi w MK3 1.6D... chyba do nie wielu mk3 zaglądałeś pod maskę...
to ja nie wiem jak wy te uszczelki wymieniacie ze wam cieknie....bez kitu nie mam pojecia...
ja u siebie dałem tylko po kapce silikonu w same narożniki gdzie są "półksiężyce"i jakoś u mnie nie cieknie a pokrywę ściągałem u siebie juz kilka razy a uszczelka juz w sumie ma rok...
jedyny motyw jaki widziałem w uszczelkach to zdazało mi sie ze był "półksieżyc"od str. koła rozrządu za długi lub za krótki
a od 2giej str. "półksiężyc"zdażało sie ze był za mały...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kruchy_ » 11 lut 2009, o 14:13

dobra ja odpadam z tej dyskusji...

SotoM napisał(a):po kapce silikonu w same narożniki gdzie są "półksiężyce"


jaki dobry mechanik daje silikon w uszczelki od tego zacznijmy... na silikon to sie fiata sklada panowie a nie mk3 w ktorym uszczelka nie ma prawa cieknac...
Avatar użytkownika
kruchy_
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 25 wrz 2008, o 23:01
Lokalizacja: Lublin

Postprzez leopard » 11 lut 2009, o 14:27

kruchy_ napisał(a):jaki dobry mechanik daje silikon w uszczelki od tego zacznijmy

"co ty wiesz o zabijaniu" jak pokręcisz troche aut to zobaczysz jak rzeczywistośc wygląda ...

BTW - ciekawe co np Audi miało na mysli pisząc w zeszytach serwisowych "uszczelka płynna" :wstyd:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kruchy_ » 11 lut 2009, o 14:48

najpierw jeden mowi mi ze tyklo mk3 nie zauwazajac ze ja pisze o silnikach vw ogolnie, a potem drugi wyskakuje o audi kiedy ja pisze o vw... spoko... akurat tam gdzie jest uszczelka to jest uszczelka... i fabrycznie nie bylo silikonu...

dajcie sobie ze mna spokoj i nie robcie smietnika w temacie
Avatar użytkownika
kruchy_
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 25 wrz 2008, o 23:01
Lokalizacja: Lublin

Postprzez leopard » 11 lut 2009, o 15:09

kruchy_ napisał(a):a potem drugi wyskakuje o audi kiedy ja pisze o vw

a jaka jest różnica między 1.9TDI w Audi i VW ?? :]
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości