Uszczelka pokrywy zaworów

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Uszczelka pokrywy zaworów

Postprzez Ramze$ » 6 lut 2009, o 14:13

Witam, ostatnio przygladałem sie silnikowi i zauwazyłem ze wokół uszczelki pokrywy zaworów zrobiło sie czarno, tzn zbiera sie olej :zly:

O czym to moze świadczyc? Wymiana samej uszczelki pomoze?
Dzieki z góry, psdr
Avatar użytkownika
Ramze$
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 15:22
Lokalizacja: Ełk [NEL]

Uszczelka pokrywy zaworów

 

Postprzez januszst » 6 lut 2009, o 22:42

norma, nic specjalnego, wymiana samej uszczelki pomoże
januszst
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 lut 2009, o 22:30
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kruchy_ » 7 lut 2009, o 02:05

O czym to moze świadczyc?


jesli masz dojscie to sprawdz cisnienie oleju... poza tym moze swiadczyc, ze moglo byc odkrecane na przyklad do wymiany walka albo popychaczy i zle zalozone ;-) wymien na jakas elastyczna (zeby nie byla twarda, bo znowu moze zaczac sie saczyc... wiem z doswiadczenia) i tyle
Avatar użytkownika
kruchy_
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 25 wrz 2008, o 23:01
Lokalizacja: Lublin

Postprzez mani51 » 7 lut 2009, o 10:36

kruchy_ napisał(a):poza tym moze swiadczyc, ze moglo byc odkrecane na przyklad do wymiany walka albo popychaczy i zle zalozone wymien na jakas elastyczna (zeby nie byla twarda, bo znowu moze zaczac sie saczyc... wiem z doswiadczenia) i tyle


tu się zgodzę

ale to
kruchy_ napisał(a):jesli masz dojscie to sprawdz cisnienie oleju


po co? :-| co ma piernik do wiatraka? Nie widzę żadnych powodów żeby na podstawie wycieku oleju spod pokrywy zaworów wysyłaś kogoś na pomiar ciśnienia oleju
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Luzak54321 » 7 lut 2009, o 12:20

Ja mam ten sam problem. Wymieniałem tą uszczelke juz 2 razy w tym miesiącu. Ostatnim razem nawet obmarowalem cala pokrywa silikonem, patrze dziś i znowu sączy.. :/
Avatar użytkownika
Luzak54321
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 11:12
Lokalizacja: PL

Postprzez Ramze$ » 7 lut 2009, o 16:40

Ja sam sie zastanawiam czy to nie wina wczesniejszego zaniedbania, latem dolałem mu ponad poł litra pełnego syntetyku i jeździłem tak 2 miesiące, potem zmieniłem mu na połsyntetyk Shella, moze to miec wpływ na to ze uszczelka puszcza? Zaraz sprawdze dokładnie czy jeszcze w innych miejscach nie cieknie, chociaz od wymiany to ani kropli nie ubyło..
Avatar użytkownika
Ramze$
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 15:22
Lokalizacja: Ełk [NEL]

Postprzez Golfik1986 » 7 lut 2009, o 18:23

wlasnie chcialem to napisac ze zmiana oleju moze miec duzy wplyw na to. ja kupilem golfa kilka miechow temu i z miesiac jezdzilem na starym oleju nie wiedzac jaki jest wlany. i przy zmianie wlalem 10W40 i tesh z pokrywy pod zaworami zaczal mi sie pocic teraz dochodze do wniosku ze moze byl lany pelen mineral i jak zalalem pol syntetyk on jest mniej gesty zaczelo mi wyplukiwac go byle tylko popychacze od tego nie dostaly. choc do konca nie wiadomo bo mozlie ze przed kupnem byl myty silnik i nie bylo widac wyciekow a takowe byly ;-)
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez tomek36363 » 7 lut 2009, o 18:37

ja mialem tez taki problem . wymienialem chyba z trzy razy uszczeelke. na koncu poradzielm sie kolegow z forum i narazie jest git. a dobrze wyczyscilem pokrywe i sinik lekko przeszlifowalem papierem 2000 potem rozpuszczalnikiem przetarlem . swierza uszczelka polozona na sylikon i samochod stal trzy dni zeby wszystko dobrze zaschlo. i jest gitem :-D :] :super:
Avatar użytkownika
tomek36363
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 cze 2008, o 09:42
Lokalizacja: Bodzewo / Gostyń

Postprzez kruchy_ » 7 lut 2009, o 22:37

mani51 napisał(a):po co? :-| co ma piernik do wiatraka?


u mnie tak sie sklada, ze objawy byly takie same. nagle zaczal sie pocic. gdy zmierzylem cisnienie oleju na cieplym silniku odczytalem 16bar!!! a powinno byc 2 do 4 z doswiadczenia... okazalo sie ze zablokowal sie zaworek nadmiarowy w pompie oleju... nigdy wiecej tego nie zlekcewarze

efekt tego byl taki ze kiedys na drodze rozerwalo mi filtr oleju!!! puszcza zawsze najslabszy element... potem zaczyna sie saczenie przez uszczelniacz walka rozrzadu, dymienie i takie tam... az w koncu rozsadza kanal olejowy w uszczelce glowicy...

mi zostal tylko ten kanal nieszczesny do zrobienia, a reszta jest juz ok... ciekawe co by bylo gdyby koleszcze ktory go przyprowadzil z niemiec pie***lnal filtr w polowie drogi
Avatar użytkownika
kruchy_
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 25 wrz 2008, o 23:01
Lokalizacja: Lublin

Postprzez danielsonn » 7 lut 2009, o 23:16

ps...

jak sie mierzy cisnienie oleju ??

bo u mnie leci kolo walka rozrzadu po pasku i musze go teraz wymienic ..:(
danielsonn
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 11:32
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez kruchy_ » 8 lut 2009, o 02:51

jak sie mierzy cisnienie oleju ??


ja osobiscie zaadoptowalem miernik z innego rodzaju pojazdu i zrobilem mu przewod do zamontowania

[ Dodano: 2009-02-08, 01:52 ]
to najprostszy sposob na wlasny i w miare dokladny miernik
Avatar użytkownika
kruchy_
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 25 wrz 2008, o 23:01
Lokalizacja: Lublin

Postprzez mani51 » 8 lut 2009, o 09:11

że może rozerwać filtr oleju to się zgodzę, że wywali uszczelkę to też bardzo prawdopodobne ale pod pokrywą zaworów olej nie ma ciśnienia więc to że zaczęło Ci się sączyć spod tej uszczelki to w Twoim przypadku był zbieg okoliczności...ale ciśnienie czasem warto sprawdzić więc róbta co chceta :mrgreen:

danielsonn, oprócz paska wymień sobie uszczelniacz(e) na wałku rozrządu - najlepiej z obu stron
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości