Wał korbowy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Wał korbowy

Postprzez szuler » 14 lis 2012, o 20:18

Witam!
Mam pytanie. Piszczy mi coś z pod maski oba paski wymienione i napięte. Mam silnik 1.9 GTD 75 km AAZ czy to może być krzywy wal korbowy i gibanie się koła pasowego?Dodam że miałem klin na wale został zmieniony rozrząd i rolki wsio było ok. Lecz po 2 dniach znów zaczęło piszczeć + jak dodam mocno gazu obroty lecą jak szalone jakby sprzęgło się ślizgało. Wcześniej też leciały mi tak obroty ale po wymianie przez 2 dni to nie występowało.
szuler
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:19
Lokalizacja: Wałbrzych

Wał korbowy

 

Postprzez slawek5t » 14 lis 2012, o 20:29

szuler napisał(a):Dodam że miałem klin na wale został zmieniony rozrząd i rolki wsio było ok.

Popraw to zdanie :) Napisz dokladnie co robiłes

Obroty kiedy szaleją, skaczą ? Na biegu podczas przyspieszania ?

Sprawdź jak obraca się koło pasowe
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez szuler » 14 lis 2012, o 22:10

Ale namieszałem ^^ Rozrząd i roki są nowe, ponieważ stare dojechał klin na wale.2 dni śmigałem i było ok później znów to samo.Gdy jadę i chcę przyspieszyć obroty lecą ostro w górę jakby sprzęgło się ślizgało.
szuler
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:19
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez Piaggio » 14 lis 2012, o 22:38

szuler napisał(a):Gdy jadę i chcę przyspieszyć obroty lecą ostro w górę jakby sprzęgło się ślizgało.
no to masz odpowiedz na swoje pytanie! jezeli jadąc powiedzmy na 4 czy 5 biegu dodajesz gazu i obroty silnika wzrastaja nieadekwatnie do predkości to slizga ci sie sprzegło i tarcza jest do wymiany.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez szuler » 14 lis 2012, o 23:45

Czyli wał korbowy tu odpada? Nie znam się aż tak na autach więc się tego jakoś obawiałem jak miałem ten klin na wale,Ok to sprzęgło do wymiany.Teraz muszę namierzyć skąd pochodzi pisk z pod maski:)
Mam pytanie czy może piszczeć ta "rolka" od alternatora? w sensie to na czym się kręci pasek.:)
szuler
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:19
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez bialy 97 » 14 lis 2012, o 23:57

pytanie dotyczące klina.. wymieniałeś tez kolo zębate które jest mocowane z tym klinem? robi się to razem. Może piszczeć napinacz lub łapa napinacza alternatora jak jest zużyta .
Avatar użytkownika
bialy 97
Gaduła
 
Posty: 664
Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 16:13
Lokalizacja: WND-Adamówek.

Postprzez szuler » 15 lis 2012, o 10:29

Koło zębate wymienione było też. Najgorsze że na słych nie da się namierzyć przynajmniej skąd to dochodzi.
Ale przy weekendzie spróbuje to namierzyć:)
szuler
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:19
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez k0la » 15 lis 2012, o 14:56

A może pasek piszczy od alternatora ? Jak jest gładki gumowy od góry to jest lipny, miałem to wiem.
Najlepszy jest Contimax który jest od góry zbrojony
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez szuler » 15 lis 2012, o 20:14

Pasek mam gładki od góry, lecz wcześniej nie piszczał, teraz nawet po zmianie paska pisk jest dalej.
szuler
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:19
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez k0la » 15 lis 2012, o 23:43

To ściag ten pasek i odpal samochód bez niego. Jak będzie dalej piszczeć to będzie zagadka :hyhy:
Pokręć alternatorem, rolką napinacza i może coś będzie widać a raczej słychać
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez bialy 97 » 16 lis 2012, o 19:08

W moim Golfie tez nagle zaczęło coś brzęczeć w zakresie 2300 -3000 obr. okazało się ze musiałem wymieć napinacz rozrządu. ogólnie w td-dti-kach wszystkie napędy pasków lubią wydawać rożne dziwne odgłosy jak się zużyją
Avatar użytkownika
bialy 97
Gaduła
 
Posty: 664
Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 16:13
Lokalizacja: WND-Adamówek.

Postprzez szuler » 17 lis 2012, o 12:16

Dziś przymierzałem do gofra większe fele. Przy max skręcie mocniej piszczało.Mam taki preparat do pasków opryskałem ten pasek wspomagania trochę przestało , ale napryskałem też tam gdzie jest śruba od koła pasowego i pisk ustał. Koło pasowe się lekko gibie. I tu moje pytanie, czy może być to wina tylko koła pasowego? Czy może być krzywy wał? Po wymianie rozrządu śmigam już 2 miechy, jakby był krzywy wał to chyba już by się to rozsypało? czy się mylę? Pozdrawiam :-D
szuler
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:19
Lokalizacja: Wałbrzych


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości