Piaggio napisał(a):rafal_z_ph napisał(a):Warto by się też przyjrzeć pracy termostatu
no jeżeli kolega ma rentgen w oczach to jak najbardziej
- żartuje, tak czy siak- jezeli wentylator sie nie włącza to czujnik w chlodnicy do wymiany! co do termostatu- są tak skonstruowane ze najczesciej jezeli ulegaja uszkodzeniu to w pozycji otwartej, ale rożne rzeczy sie zdarzają,
Właśnie dziwne.
Jutro planowałem wymienic czujnik temp w chłodnicy. narazie jak gdzieś jechałem mostkowałem wentylator i w droge (po miescie luz)
rafal_z_ph napisał(a):Warto by się też przyjrzeć pracy termostatu, może się przyblokował i nie otwiera całkowicie.
Dzisiaj rano przyszło mi na autostrade wyjechac, 5 rano cholernie zimno i co? 120oC!!
Auto na podobcze postał chwile na wolnych i nagle temp zaczęła spadać (pare sek po zatrzymaniu)
Mam wrażenie że termostat poprostu NIE UMIE sie otworzyc, coś szlag go może trafił.
Przy 90oC wąż od chłodnicy grzał sie z 5minut (od termostatku do chłodnicy), bardzo ale bardzo powoli jakby woda leciała. Nie chce sie otworzyc?
Jeżeli tak to to by pasowało, jadąć 120 autostradką termostat sie nie mógł otworzyc i silnik zgotowało, ale dlaczego przy zatrzymaniu nagle sie otworzył? Obudził sie?
Jednoczesnie pasowałoby też do pierwszego jego zagotowania, temperatura w silniku wzrosłą bo nie otwarł sie termostat, jednak jak wysiadłem odpiąłem czujnik od chłodnicy i mostkowałem to zaczełą spadac po włączeniu. Moze poprostu ponownie sie "obudził" i temp spadła nagle?
Mam pytanie czy można wymontować termostat tak żeby bez niego jeździc? (okres jutra, gdzie musze zajechać 50km za garaż a nie chce go gotować to dzisiaj na osiedlu bym go wytargał i wodą zalał reszte) Czy po jego wymontowaniu moze wystąpic przeciek mimo zostawienia o-ringa?