Wiatrak, problem z czujnikiem.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez prezesik » 10 lip 2012, o 19:43

Wg mnie wina tego, że zamiast płynu jest woda. Płyn ma wyższą temp. wrzenia niż woda. Jeeli jest woda w układzie to przy 95 stopniach zaczynają pojawiać się bąble i pęcherze, które zapowietrzają układ, dlatego czujnik zamiast stykać się w wodą styka się z oparami, przy płynie tego problemu by nie było.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

 

Postprzez greg001 » 11 lip 2012, o 01:48

no nie wiem ja miałem wodę w układzie puki oringu nie wymieniłem i po wymianie przez jakiś czas nie miałem takiego problemu, odpowietrzał się i wentylator się załącza ale może.. różnie bywa.
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 11 lip 2012, o 15:21

czy to woda czy płyn mają zblirzoną temp wrzenia jak dla auta i dokłądnosci czujników to mały pikus jest
raczej zapowietrzenie odpada bo w tedy woda gotuje sie w silniku

termostat działa OK czujnik co pokazuje to jedno a co jest to inne
jak masz termometr do 100 stopni to wsadz w zbiorniczek i czekaj jak sie nagrzeje....
powinno pokazac około 85 stopni i zobaczysz jak spada gdy otwiera sie termostat ....

ale nie o to biega
wtyczke masz 3 pinowa wienc masz 2 biegi
wez pod uwage że może jeden działac 2 nie i odwrotnie
kolejna sprawa jak było cos kombinowane to wiatrak moze byc ja jeden bieg i zle to jest zgrane
Skoro wiatrak działa na 2 biegach to teraz sprawdz czujnik na 2 biegi
sprawdz czy przewody nie połamane
jak chcesz zagrzac auto to do biedronki po karton i zasłaniasz chłodnice przed jazdą

UWAGA przy odkrecaniu korka na gorącym silniku
para parzy i pryska wszedzie
poluzuj niech zejdzie powietrze posyczy powoli werze bedą miekkie odkrecaj powoli zasłon czyms korek
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pietrasiak2 » 12 lip 2012, o 08:17

Panowie woda pod ciśnieniem ma większą temperaturę wrzenia , ale nie o to biega jeżdżąc na wodzie zatrzesz pompę , a może już zaczęła niedomagać i nie ma wydajności?
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez greg001 » 13 lip 2012, o 03:19

ale to jak długo musiałby jeździć z tą wodą
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 13 lip 2012, o 14:48

pietrasiak2, to chyba nie tak

woda pod wiekszym ciśnieniem wrze w niższej temperaturze

pompy nie zatrze nie ma opcji
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez innotic » 13 lip 2012, o 18:42

k-m-r1 napisał(a):woda pod wiekszym ciśnieniem wrze w niższej temperaturze


Nie prawda. Wzrost ciśnienia zewnętrznego powoduje wzrost temperatury wrzenia, gdyż ciśnienie pary musi się zrównać z ciśnieniem zewnętrznym, co wymaga podwyższenia temperatury. Przy ciśnieniu jednej atmosfery fizycznej woda wrze w temperaturze 100°C.
^ Z Wikipedii.
innotic
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 18:45
Lokalizacja: Nakło Śląskie

Postprzez SotoM » 14 lip 2012, o 00:45

przestasncie dewagowac...dizel jest tak wystarczajaco chłodzony ze wentylator zadko sie włącza siliki dizla uwielbiaja jak jest im nadzo ciepło... po za tym to gnujstwo ma tak wielka chłodnice ze wystarczajaco ogarnia schłodzenie cieczy i wentylator nie jest bardzo potrzebny... jak miałem golfa to bardzo zadko sie wentylator zxałączał musiał byc taki skwar ze az sie asfalt topil... jak 90stp na balacie jest i nie wyrzuca wody na zewnatrz ze zbiorniczka- to sie nie stresuj i nie szukaj w tyłku zębów...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Mariusz164 » 15 lip 2012, o 14:40

SotoM zgodzę się z tobą bo umnie to wiatrak nawet ciężko chodzi jak ręką go rusze czyli oznacza to że się nie włącza jeżdze 3 lata i nie słyszałem żeby wiatrak się włączył a temperatura cały czas jest taka sama
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez slawek5t » 15 lip 2012, o 19:18

Sotom ma racje że diesel rzadko włącza wiatrak.

Ja u siebie musiałem sporo gazowac na wolnych obrotach aby tylko na kilka sekund włączył sie wentylator .

Na samych wolnych obrotach to raczej nie włączy sie nawet po 20 minutach.

Temp 90 stopni łapie mi po paru km i tak trzyma cały czas aż do zgaszenia.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości

cron