Wiatrak, problem z czujnikiem.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Wiatrak, problem z czujnikiem.

Postprzez vvafel » 9 lip 2012, o 23:41

Witam wszystkich mam taki problem, niedawno kupiłem autko golfa III 1.9 td 92r.

Po kilku dniach zauważyłem że wiatrak od chłodnicy mi się nie załącza, więc pierwsze co zrobiłem to wyciągnąłem wtyczkę od termowłącznika i spiąłem dwa skrajne piny z trzech i wiatrak ruszył od razu, więc pomyślałem że po prostu coś z czujnikiem jest nie tak i na następny dzień kupiłem nowy. Niestety po wymianie termowłącznika nic się nie zmieniło wiatrak stał jak stał ;(. Postanowiłem na próbę jeszcze sprawdzić stary i nowy czujnik podgrzewając je opalarką i zobaczyć rezultaty, starym jak i na nowym czujnik po podgrzaniu załącza wiatrak, więc sa sprawne zapewne.

Jakieś pomysły?

Pozdrawiam Vvafel
vvafel
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 lip 2012, o 23:23
Lokalizacja: Gdansk

Wiatrak, problem z czujnikiem.

 

Re: Wiatrak, problem z czujnikiem.

Postprzez killah » 9 lip 2012, o 23:51

vvafel napisał(a):Witam wszystkich mam taki problem, niedawno kupiłem autko golfa III 1.9 td 92r.

Po kilku dniach zauważyłem że wiatrak od chłodnicy mi się nie załącza, więc pierwsze co zrobiłem to wyciągnąłem wtyczkę od termowłącznika i spiąłem dwa skrajne piny z trzech i wiatrak ruszył od razu, więc pomyślałem że po prostu coś z czujnikiem jest nie tak i na następny dzień kupiłem nowy. Niestety po wymianie termowłącznika nic się nie zmieniło wiatrak stał jak stał ;(. Postanowiłem na próbę jeszcze sprawdzić stary i nowy czujnik podgrzewając je opalarką i zobaczyć rezultaty, starym jak i na nowym czujnik po podgrzaniu załącza wiatrak, więc sa sprawne zapewne.

Jakieś pomysły?

Pozdrawiam Vvafel


tak więc źle pokazuje ci licznik a sygnał z niego idzie od czujnika z króćca (nie wiem czy dobrze to nazywam) z bloku silnika. 4 pinowa kostka.

chociaż mogę się mylić. Ogólnie układy nie są powiązane i to co widzisz na liczniku nie musi oznaczać tego co jest naprawdę.
killah
 

Postprzez vvafel » 9 lip 2012, o 23:58

@up

Też to rozkminiałem na i na czas tego problemu auto mam zalane woda,
wiatrak się nie załacza nawet do zagotowania się wody więc to chyba nie jest problem przekłamywania wskaźnika temperatury.
vvafel
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 lip 2012, o 23:23
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez killah » 10 lip 2012, o 00:06

vvafel napisał(a):@up

Też to rozkminiałem na i na czas tego problemu auto mam zalane woda,
wiatrak się nie załacza nawet do zagotowania się wody więc to chyba nie jest problem przekłamywania wskaźnika temperatury.


no to ja już nie wiem. Przecież czujnik w chłodnicy jest czujnikiem termicznym. podgrzałeś go i zadziałał. może jakiś zator w układzie w takim razie? że nawet do chłodnicy nie dochodzi ciepły płyn?
killah
 

Postprzez greg001 » 10 lip 2012, o 00:09

a termostat masz dobry? puszcza wodę na chłodnicę ( oba węże górny i dolny są ciepłe po rozgrzaniu silnika) ?
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez vvafel » 10 lip 2012, o 00:13

No własnie w tym jest problem ze rura od termostatu jest ciepła chłodnia również, czujnik ma styczność z wodą. Raz tylko zauważyłem żeby się kręcił po przypadkowej jeździe i więcej już to nie nastąpiło;/

Hm może czujniki po prostu mam złe mają za dużą oporność coś takiego?
vvafel
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 lip 2012, o 23:23
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez greg001 » 10 lip 2012, o 00:20

a ogrzewanie w aucie masz? chodzi mi czy obieg ładnie pracuje...
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez vvafel » 10 lip 2012, o 00:22

Nawiew sprawny zimny jak i ciepły, z ciepłego bardziej korzystam żeby autko mi się nie grzało zbyt bardzo;]
vvafel
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 lip 2012, o 23:23
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez greg001 » 10 lip 2012, o 00:26

mi coś kiedyś kumpel mechanik gadał że może tak się stać że chłodnica może się sama nie odpowietrzyć i trzeba jej pomóc, mianowicie mocno kilkukrotnie dmuchnąć w odkręcony zbiorniczek wyrównawczy tylko nie pamiętam czy na odpalonym czy nie, czy na ciepłym czy zimnym; a w tedy na nieodpowietrzonej chłodnicy nie załączy się wiatrak. Miałem kiedyś taki problem to mi tak dodatkowo powiedział jak czujnik będzie ok, że jakiś korek (czy poduszka powietrzna) się tworzy i nie może sobie układ z tym poradzić.
Nie daje głowy za ten patent.
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez vvafel » 10 lip 2012, o 00:29

Może coś w tym być może dlatego też troszkę mi się grzeje. bo przed zlaniem borygo żeby wymienic czujnik chyba nie miałem problemu z temp. zbytniego spróbuje dmuchnąc za niedługo jakos.
vvafel
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 lip 2012, o 23:23
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez greg001 » 10 lip 2012, o 00:39

może właśnie to chodzi o problem z odpowietrzeniem się układu. ew. jako że to jest zasada naczyń połączonych możesz stanąć na pochyłości przodem w dół w tedy powietrze powinno polecieć w stronę zbiorniczka ale to gdybanie moje
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 10 lip 2012, o 07:43

Tak jak koledzy piszą jeżeli czujnik włącza to może być poduszka powietrza w układzie . Powinien samoczynnie się odpowietrzyć na dużym obiegu ( z otwartą nagrzewnicą ) Sam to w sobotę przerabiałem po wymianie pompy cieczy chłodzącej . Też nie chciał się odpowietrzyć może przez instalację LPG? , ale po godzinnej walce się udało. Sprawdź przy jakiej temperaturze fizycznie włącza ten czujnik wentylator ? Może zbyt wysoka jest lub masz złe odczyty z czujnika cieczy? :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości