Wskaźnik paliwa i biopaliwo

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

wskaznik

Postprzez din » 12 lip 2010, o 13:37

ja mam kombi. Bak ma niby 60 litrow ale pod korek wchodzi z 74 wiec jak zaleje na maxa to wskaznik zaczyna mi opadac dopiero po co najmniej 200km.
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

wskaznik

 

Postprzez Golfik1986 » 12 lip 2010, o 13:51

ja mialem jush nie dawno uszczelnianie pompy wiec chyba nie sproboje tego bio
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez czepi » 18 lip 2010, o 21:15

...jeśli chodzi o paliwo bio to żona ma mk2 zwykły Dieselek i tankujemy do niego bioester na Bliskiej. Po kilku tankowaniach zauważyłem lekkie sączenie na przelewach od wtryskiwaczy ale przy różnicy cenowej jaka jest obecnie to warto moim zdaniem tankować to paliwo... Przy chłodnych porankach trzeba dłużej pokręcić żeby odpalił ale to wynika z wyższej temperatury zapłonu niż ON... koncepcja jest jednak taka żeby od wiosny do lata pomykać na bioestrze a na jesień wymiana filtra i przestawienie na ON a po zimie znów bioester... moim zdaniem nie ma się co bać tego paliwa bo w końcu to diesel więc ma się po prostu toczyć jak najtaniej
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez opolanin » 19 lip 2010, o 22:58

na biopaliwie mowa o bioestrze przejechałem już kilka tysięcy i nic się nie dzieje, leję nawet w zimie z domieszką ropy w stosunku 50/50
opolanin
 

Postprzez prezesik » 28 lip 2010, o 08:07

Ja oprócz golfa mam jeszcze polo 86c2f z silnikiem 1.4D oznaczenie 1W.
Czy do tego silnika tez mogę lać biopaliwo z Bliskiej? Nic się nie stanie?
Obecnie dojeżdżam codziennie do pracy 35 km w jedną stronę, czyli w obie 70 km. Na LPG spalanie mam ok. 9 l/100 km.
Zastanawiam się, czy nie będzie taniej jeździć zwykłym dieselkiem 1.4 - podobno spalanie w tych silnikach to ok. 4 l ropki na 100 km, więc na BIO będzie jeszcze taniej.
Co o tym myślicie?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Golfik1986 » 28 lip 2010, o 21:44

zobacz w wlewce paliwa powinno byc cos na ten temat
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Reiven » 11 lis 2010, o 13:05

Z bio paliwem jest ten problem że w procesie produkcji, po estryfikacji trzeba wypłukać fazę glicerynową i prawidłowo robi się to wodą z tym że jest to proces kosztowny bo część wody miesza się z gotowym estrem, co z kolei skutkuje koniecznością odwirowania całości w wirówkach talerzowych. Jak już pisałem jest to dość kosztowny i długotrwały proces więc nasz Orlen wymyślił sobie tańszą i szybszą metodę a mianowicie płukanie kawasem. Niestety pewna ilość tego kwasu zostaje w finalnym produkcie. Dlatego też ester powoduje wycieki ponieważ rozpuszcza uszczelki z naturalnego kauczuku.

Co do pracy silnika mogę jedynie napisać własne doświadczenia.
W silniku 1Y nie widzę różnicy, AFN niestety na estrze pracuje wyraźnie gorzej (przynajmniej mój)
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez darkker » 4 gru 2010, o 03:13

dadi321vw napisał(a):Nie lej tego to jest największy szajs kiedyś był temat o opale i niektórzy pisali że opał zło a nie którzy cos o bio i wyszło że to jest szajs i ja też tak uważam opał ja leje nie narzekam dodatki typu olej coś tam doleje i chdzi jeżeli już musisz to chciaż lej mieszake. :-o


Fuck czy ty potrafisz gramatycznie zdania układać??????????
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez dadi321vw » 4 gru 2010, o 17:49

nie. :lol:
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez GTI07 » 16 gru 2010, o 14:19

prezesik25 Ja w pracy jeżdżę polo86c2f z takim samym silnikiem jak Ty które ma lekko ponad450tyś i leje biopaliwo,a czasem zwykłe i nic się nie dzieje z autem.Robiłem nawet kiedyś taki mały test spalania i wyszło na korzyść biopaliwa.Odpalało tak samo,trochę dyma puścił,pachniało frytką,dynamika ta sama,elastyczność też,a spalanie średnie6na ON,a na biopaliwie5,5na100km.I też tankuje na Bliskiej.
Pozdro
Zapraszam do mnie.Moje MKIII: http://www.golf3.pl/topics2/wszystko-za ... t20834.htm
Avatar użytkownika
GTI07
Badacz tematu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 13:58
Lokalizacja: Lubliniec

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 48 gości