Wskaźnik paliwa i biopaliwo

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Wskaźnik paliwa i biopaliwo

Postprzez Dominik999 » 7 lip 2010, o 12:55

Witam,
kilka dni temu zatankowałem pełen bak (no, z 2 litry ponad, żeby kwota była równa ;) ) biopaliwa. Od tego czasu przejechałem prawie 160 km, a według wskaźnika dalej mam pełny bak. Wiem, że na wskaźniki w golfach trzeba patrzeć z przymrużeniem oka, a i sam po sobie widzę, że anomalie z nim związane zdarzają się często, jednak nigdy aż na taką skalę. Normalnie bym to olał, ale martwi mnie to biopaliwo - kumpel w Corsie B w zeszłym roku miał z nim problem, po zalaniu przez jakiś czas tak samo zatrzymał mu sie wskaźnik paliwa, po czym wkrótce musiało sie skończyć na wymianie zapchanego filtra paliwa. Obawiam sie takiej samej sytuacji, bo jutro rano jadę w długą trasę. W związku z tym mam pytanie - czy takie dziwne zachowanie wskaźnika mozna jeszcze uznać za normalne dla Golfa, czy można już zacząć się martwić, że trefne paliwo zatkało pływak i wkrótce zatka też filtr?
Dominik999
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 27 mar 2008, o 21:19
Lokalizacja: Świdnica

Wskaźnik paliwa i biopaliwo

 

Postprzez e2 » 7 lip 2010, o 13:47

160km bez ruszenia się pływaka to zdecydowanie za dużo, u mnie maksymalnie było to około 80km po czym w 20km spadło o kreskę. Chyba musisz się zainteresować sprawdzeniem pływaka jak i filtra (tu raczej wymiana po wypaleniu tego paliwa)
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Dominik999 » 7 lip 2010, o 13:50

hmm, czyli tak jak myslałem... pytanie tylko, czy w międzyczasie, zanim wypale to paliwo, filtr nie zatka sie tak, abym stanął gdzies w trasie?
Dominik999
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 27 mar 2008, o 21:19
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez e2 » 7 lip 2010, o 14:25

tego nie wiem, ale patrząc na to jaki masz silnik (o ile to prawda) czyli AAZ to one nie były przystosowane do biopaliwa. Chyba tdi i to dopiero od 95/96 roku mogły otrzymywac bio, bradley kiedyś na forum o tym pisał
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dadi321vw » 7 lip 2010, o 14:44

Nie lej tego to jest największy szajs kiedyś był temat o opale i niektórzy pisali że opał zło a nie którzy cos o bio i wyszło że to jest szajs i ja też tak uważam opał ja leje nie narzekam dodatki typu olej coś tam doleje i chdzi jeżeli już musisz to chciaż lej mieszake. :-o
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez Bradley » 7 lip 2010, o 23:51

U mnie w trasie wskazowka dyga dopiero po przejechaniu ok 150km, ale to dlatego, ze mam licznik z Ibizy i ona ma troche mniejszy bak.
Jak zalales caly bak to przeciez zrobisz na nim spokojnie 700+ km wiec czym sie martwic :) Poskaczesz po dziurach to moze sie odwiesi plywak.

U mnie kiedys byla ciekawsza sytuacja bo po zatankowaniu wskazowka jak lezala na rezerwie tak zostala. Myslalem, ze paliwo wylalem bokiem a nie do baku na stacji :)
Zatrzymalem sie, wszedlem w tryb diagnostyczny licznika i wskaznik odrazu poszedl do gory. A on w tym trybie podczas jazdy to szaleje, leci w gore i dol.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Golfik1986 » 10 lip 2010, o 13:55

Bradley, a ktore silniki tdi wg ciebie byly przystosowane do bio?? masz na to jakies potwierdzenie???
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez rafal_z_ph » 10 lip 2010, o 13:58

Bradley napisał(a):Zatrzymalem sie, wszedlem w tryb diagnostyczny licznika i wskaznik odrazu poszedl do gory. A on w tym trybie podczas jazdy to szaleje, leci w gore i dol.


Kolega też tak miał wskazówka latała raz miał pół baka, za chwile nie miał nic i odwrotnie. Co się okazało, z tyłu licznika wtyczka się poluzowała. :wstyd:
rafal_z_ph
Czytacz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 10 gru 2007, o 22:42
Lokalizacja: Pomieczynska Huta/Kaszuby

Postprzez Bradley » 11 lip 2010, o 15:53

Golfik1986, lista samochodow byla dostepna na stronie bliskiej oraz na niemieckiej stronie o bio. O dziwo... zniknely :-?
Wiem tylko, ze odnosnie Vento to mozna bylo lac bio od polowy roku 1996 (rok produkcji).
A lista jaka tylko jest dotyczy Skody.
http://www.ufop.de/downloads/Skoda.pdf (na tej stronie byla tez rozwijania lista innych modeli samochodow.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Golfik1986 » 11 lip 2010, o 16:27

a ty do siebie lejesz nie?? Jaki masz model silnika ja mam ahu rok 96 wrzesien

[ Dodano: 2010-07-11, 16:31 ]
ale we wlewie paliwa by bylo na naklejce napisane ze mozna na bio bynajmniej moj stary tak ma w oko. a ja mam napisane diesel gazole
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Bradley » 11 lip 2010, o 18:45

Ja tez mam napisane diesel gazole czy cos w ten desen. Silnik to 1Z z czerwca/lipca 96`
Pierwszy raz zalalem w sierpniu tamtego roku i przestalem lac z poczatkiem pazdziernika. Przejechalem za ten czas na bio 4300km.
Teraz leje od rownego miesiaca (czerwiec) i przejechalem ~1000km
Jedyne co musze wymienic to na pierwszym wtrysku na przelewie ta zaslepke bo mi przecieka juz od jakiegos czasu (lekko sie saczy) i to sie juz saczylo od jakichs 3-4miesiecy.

Poki cieplo to na tym pojezdzie bo to zawsze jakies 30km wiecej po miescie mozna zrobic za ta sama kwote co ON.

Znalazlem taka liste:
http://www.volkswagen.co.uk/assets/comm ... diesel.pdf

Ciekawi mnie to, ze B30 nie polecaja w zadnym a to przeciez mieszanka 30% bio 70% on, a 100% bio mozna.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez grzegorz » 11 lip 2010, o 21:42

ja jeżdżę cały czas na bio i nie mam problemów golf tdi z 1998 roku oprócz tego że jest troszkę słabszy i rano zakopci troszkę,wiadomo że za tą cenę to nie będzie dynamik z lotosu
grzegorz
grzegorz
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 17 sie 2009, o 19:47
Lokalizacja: STG

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości