wskażnik temperatury

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

wskażnik temperatury

Postprzez kryhaziom » 8 lut 2010, o 23:13

siemanko
mam problem ze wskaźnikiem temperatury. chodzi o to że czy jest zimny czy ciepły wskazuje 90 stopni. w trakcie jazdy gdy czuć że się rozgrzał na wskaźniku pokazuje 100 stopni i stoi. myślałem że to może coś z licznikiem, ale ostatnio podłączyłem inny i jest to samo. czy możliwe że to wina czujnika temperatury??. jak podepnę komputer to na vagu pokazuje wszystko dobrze.
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

wskażnik temperatury

 

Postprzez leopard » 8 lut 2010, o 23:21

wskażnik jest 2 obwodowy - jedna część podaje info do ECU druga na zegary ...

wymień czujnik na nowy
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kryhaziom » 9 lut 2010, o 15:22

leopard napisał(a):wymień czujnik na nowy


no i dzisiaj wymieniałem czujnik i nadal jest to samo. Zauważyłem też że po odpięciu wtyczki od czujnika na zegarach temperatura dalej pokazywała 90 stopni :-|
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez SotoM » 9 lut 2010, o 18:44

elektronikiem nie jestem ale sadze ze w takim badź razie poeroliło sie cóś w zegarze... 8-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcinkoz2910 » 9 lut 2010, o 18:50

nie masz gdzieś uszkodzonego okablowania od tegoż czujnika?

Ewentualnie możesz mieć zimne luty na wtyczce licznika

Jeśli te rzeczy co wymieniłem są nietrafione to licznik do wymiany bo nie ma opcji żeby dwa czujniki miały ten sam objaw.

Jeśli na VAGu pokazuje OK to musi tak też być i w realu

No i ostatni aspekt jeśli odłączenie wtyczki nie powoduje spadku temp na zegarach to coś jest nie tak z instalacją lub samym licznikiem
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez kryhaziom » 9 lut 2010, o 20:13

tak jak pisałem, mam teraz podłączony drugi licznik i jest to samo co we wcześniejszym. Sam myślałem na początku że to wina licznika. Dzisiaj sprawdzałem kable zaraz przy wtyczce i wyglądają ok. Jeszcze jedną rzeczą jaką zauważyłem dzisiaj podczas sprawdzania kabli jest taka że jak odłączę mase (dwa kabelki przy takiej czarnej puszce z kablami obok czujnika - zdjęcie)
Obrazek
to wskaźnik na zegarach wychyla się na maxa i miga kontrolka płynu chłodniczego, czyli wydaje mi się że tak powinien się zachowywać wskaźnik jak się odłączy tylko wtyczkę od czujnika?!?
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez SotoM » 9 lut 2010, o 21:46

a coś było wcześniej robione pod maską...
tyyy...moze ktos wtyczki pomylił...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kryhaziom » 9 lut 2010, o 23:04

ja go kupiłem z taką wadą :-D , nie przeszkadzało mi i tak jeździłem. a jakie wtyczki można by było tam pomylić?? jutro sprawdzę jeszcze ten kabelek co idzie do licznika i tą puszkę z kablami przy bloku silnika, może tam coś nie styka
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez leopard » 10 lut 2010, o 02:06

kryhaziom napisał(a):tak jak pisałem, mam teraz podłączony drugi licznik i jest to samo co we wcześniejszym

przede wszystkim - co to za czujnik - ori VW czy włoszczyzna ??
podłacz VAG'a - 01->08->007 - jaką temp. pokazuje rano przed odpaleniem ??
sprawdź masę zegarów
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kryhaziom » 10 lut 2010, o 11:48

czujnik to febi nr. 30616. sprawdzałem rezystancję tego i tego poprzedniego który miałem (był elth 357 919 501A) i pokrywała się z temperaturą w VAG`u.
dzisiaj rano podłączyłem kompa i było tak:
Obrazek
a na zegarach tak :D
Obrazek

dzisiaj postaram się sprawdzić tą masę, ale wydaje mi się że jakby było coś nie halo to by szwankowała cała szafa a nie tylko wskaźnik temp.
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez marcinkoz2910 » 10 lut 2010, o 21:15

ja bym się nie zdziwił jak by było coś majstrowane przy instalacji i wpięty by tam był rezystor o takiej wartości co ma wskazywać 90st.... ale pytanie po co....

patrzyłeś na te kabelki czy faktycznie nie ma czegoś uszkodzonego czy jakiejś samoróbki ?
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez kryhaziom » 11 lut 2010, o 14:35

patrzyłem tak z grubsza bo czasu nie miałem za bardzo. dzisiaj sprawdziłem kostkę od licznika i masa jest w porządku, wszystkie piny elegancko pokazują prąd na mierniku, oprócz wskaźnika temperatury (PIN 23), oraz wskaźnika rezerwy paliwa (PIN 21). czy to normalne?
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości