Wycieki nie wiadomo dokładnie jakiego płynu

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Wycieki nie wiadomo dokładnie jakiego płynu

Postprzez arthorius » 26 lip 2013, o 00:43

Dziwny przypadek. Mianowicie na zimnym, po przejechaniu kilku km, silniku nagle zauważyłem zachlapany prawy bok. Myślałem, że to płyn od wspomagania bo robiłem regeneracje maglownicy. Potem, że hamulcowy ale nie widać. Przeprowadziłem test hamowania i skrętów max kierownicą i auto było zalane z prawej strony na nadkolu z oponą i tylną częścią na baku. Potem dla potwierdzenia zrobiłem test ponownie jak trochę uschło i tym razem nic. Kolejne próby nic. Zauważyłem tylko, że auto nagrzało się do 90 stopni Celsjusza. Gdy wycieki ustały. Płyn chłodniczy mam lekko poniżej min. Organoleptyczne i zapachowo nie pasuje mi to na płyn hamulcowy, czyli złoty oraz wspomagania czyli czerwony. Zapach też nie był podobny. Płyn był jakby przezroczysty lekko jakby śliskawy ale wodnisty. Zapach jakby obojętny. Przypuszczam ze to płyn chłodniczy tylko pytanie brzmi skąd on ucieka?? Jakim wężem, skoro po otwarciu termostatu objawy ustępują. Tata wcześniej zgłaszał że musi dolewać płynu bo gdzieś go ubywa ale jak do tej pory jeździłem nigdy nie zauważyłem tak poważnego wycieku. Podpowiedzcie koledzy i koleżanki co z tym fantem. Jak Gdzie to może uciekać?? Jaka jest przyczyna? Zamontowaną mam osłonę silnika dodam.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Wycieki nie wiadomo dokładnie jakiego płynu

 

Postprzez Pozor » 26 lip 2013, o 08:54

hmm prawy bo troche dziwne bo akurat z tej strony praktycznie nie ma dużo przewodów wodnych ja bym zrobił w ten sposób że po przejażdżce podstawił bym karton pod samochód i wtedy by było idealnie widać którą stroną kapie i co to jest dokładnie a z przewodów ja bym obejrzał te od chłodnicy do termostatu i z pompy wody :hyhy:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez hanawald » 26 lip 2013, o 09:24

ja bym stawiał na płyn chłodniczy.zaznacz na zbiorniku ile masz płynu.bo może od dołu zbiorniczek przeciekac lub weżyk który od niego odchodzi ;-)
Avatar użytkownika
hanawald
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 15:17
Lokalizacja: dobrzyn nad wisłą CLI
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez arthorius » 26 lip 2013, o 10:08

Płyn chłodniczy jak najbardziej, tak sądzę też tylko jaka może być przyczyna, że na zimnym silniku aż rzyga, a na ciepłym jak termostat puści to nic. Myślę że gdyby to uszczelka pod głowica to wyrzucałoby non stop czy na zimnym czy na ciepłym. Termostat mam do wymiany to wiem i może chyba węże też bo jak złapią temp to mogą być bardziej elastyczne i trzymać, Takie są moje przypuszczenia. Zobaczymy jak przejadę się dzisiaj jelcze trochę.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez assesino » 26 lip 2013, o 17:50

Odkręć osłonę silnika, wytrzyj od spodu silnik do sucha i przejedź się. A potem sprawdź.
Alpine CDA 9835R...Hifonics Falcon...RAINBOW SLC 265.25 KICK NG...Alpine 3544...Audio System HX08SQ BR
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Postprzez arthorius » 27 lip 2013, o 19:35

Brak wycieków. Najprawdopodobniej puszcza pompa wody. Przymierzam się do wymiany rozrządu.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez assesino » 27 lip 2013, o 21:25

arthorius napisał(a):Brak wycieków. Najprawdopodobniej puszcza pompa wody.

Jak ubywa płynu w zbiorniczku, to musi albo wyciekać(nieszczelność) albo uszczelka pod głowicą puszcza.
Alpine CDA 9835R...Hifonics Falcon...RAINBOW SLC 265.25 KICK NG...Alpine 3544...Audio System HX08SQ BR
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Postprzez hanawald » 28 lip 2013, o 09:30

przy dizlach czesto roszczelnia sie kruciec.uszczelka kamieniem zachodzi i sie odkształca ja tak miałem na zimnym ciekło a na cieplym nie było widaćponieważ odparowało ;-) Obrazek Obrazek dodam że płyn ciekł po uszczelce od głowicy i wydawało sie że to tam cieknie
Avatar użytkownika
hanawald
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 15:17
Lokalizacja: dobrzyn nad wisłą CLI
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 28 lip 2013, o 10:15

Króciec do sprawdzenia i chłodniczka oleju (to gdzie jest przykręcony filtr oleju i tam są dwa gumowe węże). Czasami z tych węży cieknie płyn.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez arthorius » 28 lip 2013, o 20:06

Przypuszczam, że jak mu przygazowałem na zimnym to poszło ciśnienie i puszczało.
Teraz nic nie ubywa. Dolałem 0,4l i tak zostało. Sprawdzę to wszystko jeszcze w wolnym czasie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez raq087 » 4 sty 2014, o 02:34

hanawald jak nazywa się ten kruciec o którym piszesz, mam podobny problem właśnie :/
ubywa mi płyn chłodzący i wilgotne właśnie jest to miejsce gdzie wchodzi ten króciec w blok silnika...
raq087
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23 gru 2012, o 23:59
Lokalizacja: oława


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron