wymiana oleju 1,9d ile potrzeba oleju? i jaki najlepszy?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez opolanin » 4 lip 2011, o 11:42

Potwierdzam w dieselku 1.9D wchodzi 4,5 litra
opolanin
 

 

Postprzez AdiK__ » 4 lip 2011, o 17:31

Piaggio napisał(a):Na rozgrzanym silniku odkręcam korek spustowy, czekam aż zleci cały olej, następnie jeszcze przez korek wlewowy sprężarka wtlaczam powietrze( zawsze jeszcze troszkę oleju zleci ) zakładam nowy filter zalewam olej i wchodzi mi za każdym razem 4 litry i stan jest max, może źle spusźczam? Jeśli tak poprawcie mnie, choć uważam że całkowicie całego oleju nie spuści się nigdy, no chyba że odkręcajac miskę- ale wydaje mi się to bezsensowne, bo pozostały olej jest w znikomej ilości.


Ja to robie z reguły na zimnym silniku bo jak się prawidłowo mierzy stan oleju? Przecież wiadomo że na ciepłym olej jest rozgoniony po elementach które musi smarować i ile razy bym nie wymieniał zawsze wchodzą mi 4 litry i stan jest idealny ; )
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 4 lip 2011, o 18:42

AdiK__ napisał(a):
Piaggio napisał(a):Na rozgrzanym silniku odkręcam korek spustowy, czekam aż zleci cały olej, następnie jeszcze przez korek wlewowy sprężarka wtlaczam powietrze( zawsze jeszcze troszkę oleju zleci ) zakładam nowy filter zalewam olej i wchodzi mi za każdym razem 4 litry i stan jest max, może źle spusźczam? Jeśli tak poprawcie mnie, choć uważam że całkowicie całego oleju nie spuści się nigdy, no chyba że odkręcajac miskę- ale wydaje mi się to bezsensowne, bo pozostały olej jest w znikomej ilości.


Ja to robie z reguły na zimnym silniku bo jak się prawidłowo mierzy stan oleju? Przecież wiadomo że na ciepłym olej jest rozgoniony po elementach które musi smarować i ile razy bym nie wymieniał zawsze wchodzą mi 4 litry i stan jest idealny ; )

I na zimnym olej jest gest jak kupa to chyba logiczne, ze scieknie go wiecej i szybciej kiedy jest rozgrzany.
4l i stan na bagnecie w srodku to mi wyjdzie gdy po wymianie nie zaleje filtra olejem tylko wkrece pusty w podstawke. Tylko, ze po odpaleniu silnika nagle olej znika z bagnetu... ;)

Jak zaleje 4,5l to mam ok 80% miarki bagnetu (od min do max)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez AdiK__ » 5 lip 2011, o 17:41

Dziś w pracy specjalnie sprawdziłem w katalogu Shella i Castrola, producent przewidział 4.3l na kompletnie suchy silnik, więc zastanawiające jest to co piszecie
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez opolanin » 7 lip 2011, o 16:41

jak ktoś nie umie zmieniać oleju to wejdzie mu tylko koło 3 litrów a to co jest w katalogach producentów oleju a dane producenta auta już nie raz mijało się z prawdą
opolanin
 

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości