Wymiana oleju

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez kajtek » 27 lut 2008, o 18:41

ja bym zalał na twoim miejscu ten sam co mialeś, ja jeżdże na castrolu cały czas ;-)
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez mat » 28 lut 2008, o 00:10

Filtr oleju do 1.9 TDI 90 PS to w oznaczeniu Filtrona: OP 525
Ja tam leje Agip Synt 2000 10W40 za 22zl/1L i jest gut, bo wiem co kupuje...
mat
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 31 gru 2007, o 15:19
Lokalizacja: TSK

Postprzez DaMek » 28 lut 2008, o 14:11

piotr0488 napisał(a):1. odkrec srube od spodu silnika ( umieszczona na misce olejowej)
2. czekaj azsplynie caly olej
3. odkrec filter oleju
4. gdy juz nie bedzie nigdzie olej ciekl to nalej troche nowego oleju do filta az sie przeleje ( nie bedziesz usial puznij dlugo krecic silniki przy rozruchu)
5.dokrec filter oleju (najlepiej dokrecac recznie)
6. wkrec srube spowrotem do miski olejowej
7. zalej silnik olejem (wchodzi ok 4,5 - 4,7 l)
8. sprawdz na mierniku ile masz oleju jak zamalo to dolej
9. pozalaniu olejem odpal silnik i niech chodzi ok 2 minut na wolych obrotach
10 KONIEC :-D :-D


Kolega zapomniał dodać, że zanim zaczniesz zrobic wszystkie powyższe czynności odkręć wlew oleju na pokrywie klawaitury.
Ps. Dobrze ci radze pozosatń przy oleju castrol nie lej żadnego polskiego dziadostwa typu Lotos ;-)
::s:c:h:w:a:r:z::mk:I:I:I::
Avatar użytkownika
DaMek
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 19 wrz 2007, o 13:19
Lokalizacja: Wybrzeże

Postprzez piotr0488 » 28 lut 2008, o 15:56

DaMek, masz racje...zapomnialem :-)
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez CINKERS » 28 lut 2008, o 17:48

no i chyba bagnet trzeba wyjac czy nie koniecznie:)
pzdr

[ Dodano: 2008-02-28, 16:50 ]
bagnet czyli miernik oleju tzreba wyciagnac :-D przed wykonaniem tych czynnosci mam racje czy nie bo chce byc pewny swojej amatorskiej wiedzy
Avatar użytkownika
CINKERS
Czytacz
 
Posty: 144
Dołączył(a): 26 maja 2007, o 09:20
Lokalizacja: gdynia

Postprzez piotr0488 » 28 lut 2008, o 19:43

CINKERS, mi sie wydaje ze nie trzeba... ja nigdy nie wyciagam
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Szheyk » 28 gru 2012, o 01:14

Co wy na to żeby zdjąć miskę olejową i wyczyścić , sprawdzić czy nie ma nic tam ?
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez palio » 28 gru 2012, o 08:42

Możesz zdjąć miskę tylko pamiętaj, że musisz zakupić nową uszczelkę pod nią ;-) .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 5 sty 2013, o 00:19

Wiem, że temat się powtórzy po raz tysięczny pewnie ale zastanawiam się co zrobić.

Mój 1Z jest od 2007 roku w kraju, ja go posiadam jakieś 6 miesięcy. Z tego co wiem to cały czas lany był mineral GM 15w40. Zastanawiam się nad zmianą na półsyntetyk Valvoline. Silnik trochę głośno chodzi na mineralu no i wiadomo - nie jest to zbyt dobre dla turbiny. Dlatego zastanawiam się czy po tak długim czasie mogę przejść na półsyntetyk? Wycieki oleju miałem tylko przy odmie ale teraz już jest zamontowana nówka i nie cieknie nic.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez Opik » 5 sty 2013, o 02:07

hellaflush, było kwadrylion razy o zmianie oleju...
Przede wszystkim to zacząłbym się zastanawiać dlaczego głośno chodzi, jak silnik będzie w porządku to nie ma wielkiej różnicy co go będzie smarować.
Jak pewny nie jesteś ile już jeździ na tym oleju i nie masz pewności co do przebiegu to możesz się naciąć po zmianie, jak wszystko z silnikiem ok to nie powinno się nic stać. Ew zrobisz mu mały remoncik jak coś będzie nie halo i będziesz śmigał "od nowa" na pełnym syntetyku
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 16 kwi 2013, o 13:34

W 1z lepiej rozgrzać silnik do 90 stopni a później odczekać jakiś czas i dopiero spuścić czy to obojętnie? :P
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez Raccoon » 16 kwi 2013, o 18:51

Ostanio zmieniałem olej z 15w40 na 10w40, dodatkowo zastosowałem płukanie silnika środkiem dostępnym na każdej stacji. Jestem zadowolony ze zmiany, silnik ciszej chodzi i jakby żwawiej.



Zmieniałem na ciepłym.
Raccoon
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 20:11
Lokalizacja: Piła

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 21 gości