wymiana pierścieni tłokowych

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

wymiana pierścieni tłokowych

Postprzez blabson » 12 sty 2012, o 21:25

Witam,mam takie pytanie co do pierścieni,w czoraj wymieniłem pierścienie na Kolbenschmidt luz na zamku 0.20 i ustawione co 120*,dziś po odpaleniu ładnie zagadał ale po jakimś czasie postanowiłem zaglądnąć na bagnet i korek oleju podczas pracy silnika,z pod bagnetu tak dawało jak by miał przedmuch a z pod korka dawał biało-siwym dymkiem.Dlatego chcę się dowiedzieć czy tak powinno być podczas docierania pierścieni? :cry:
blabson
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:33
Lokalizacja: Wrocław

wymiana pierścieni tłokowych

 

Re: wymiana pierścieni tłokowych

Postprzez K@mil » 12 sty 2012, o 22:37

blabson napisał(a):Witam,mam takie pytanie co do pierścieni,w czoraj wymieniłem pierścienie na Kolbenschmidt luz na zamku 0.20 i ustawione co 120*,dziś po odpaleniu ładnie zagadał ale po jakimś czasie postanowiłem zaglądnąć na bagnet i korek oleju podczas pracy silnika,z pod bagnetu tak dawało jak by miał przedmuch a z pod korka dawał biało-siwym dymkiem.Dlatego chcę się dowiedzieć czy tak powinno być podczas docierania pierścieni? :cry:


a czyściłeś czyms silnik? wlewałeś cos zeby sprawdzic czy trzymaja tloki ? Przepal go troszke niech sie wypali wszystko jak cos uzywaleś...
Tylko spokojna jazda na razie wchodzi tylko w gre
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez blabson » 13 sty 2012, o 16:42

dzięki za odpowiedz,przyznam się że troche spanikowałem dziś poprawiło się na 99%,teraz chcę go troche dotrzeć na biegu jałowym a puzniej spokojna jazda :-D
blabson
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez trollu » 13 sty 2012, o 17:58

taka ciekawostka
na racingforum kiedyś wyczytałem sposób jednego użytkownika na docieranie silnika.
silnik poskładany, zalany minerałem lub jakims innym tanim olejem. pierwsze odpalenie, bieg jałowy do osiągnięcia odpowiedniej temperatury, żeby olej tez chwycił temperaturę. następnie olej i filtr out i zalanie docelowym olejem (takiej klasy na jakiej chce się jeździć, np 10w40). po 1000km spokojnej jazdy zmiana oleju i filtra.
tak dociera silniki które później latają na ostrym bucie i żyją.
K@mil napisał(a):Tylko spokojna jazda na razie wchodzi tylko w gre

jakby poczytać o docieraniu silnika to jest 100 szkół jak to robić. ogólnie najlepiej jest chyba na spokojnie ale po kilkuset km warto czasami depnąć w gaz, tak żeby silnik pracował pod zmiennym obciążeniem ale bez przeciążania, żeby pierścienie się dobrze ułożyły.
olej i filtr radziłbym na początku częściej zmieniać, chyba nikt nie chce żeby po silniku hulał jakiś syf a nowe pierścienie muszą się dotrzeć
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez SotoM » 13 sty 2012, o 20:16

pierscienie to wystarczy z 500km zrobic na spokojnie.
jakby były cylindry szlifowane , wał po szlifie i paneki nowe to co innego...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez blabson » 14 sty 2012, o 08:31

zakładałem wszystkie uszczelki i uszczelniacze Victor Reinz,pierścienie Kolbenschmidt blok kupiłem po małej kapitalce wypiaskowany i pomalowany cylindry honowane płaszczyzna bloku zplanowana,wymieniałem też wał bo ten poprzedni się rozsypał(czop wału)wymieniłem też skrzynie biegów przy okazji oczywiście wypiaskowałem (luz na wybieraku skrzyni biegów) tak więc pod maską się świeci.I pozostało małe docieranko :hyhy:
blabson
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez slawek5t » 15 sty 2012, o 01:05

Pozazdroscic silnika :D

Śmiało teraz tuninguj i chwal sie efektami :D
Bo można sporo wydusic z tego 75 KM i to za nie wielkie pieniądze
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez blabson » 15 sty 2012, o 09:05

boost pin już jest uszczelniając LDA porobiłem to co potrzeba( usunięcie z pompy ogranicznika dawki paliwa, gov a timing),uszczelke pod głowice dałem metalową aby jej nie wydmuchało,jeszcze podkęce turbawke i będzie git ok 100 kucy mi wystarczy,mam kolesia co proponował mi turbawke KKK K24 ze ślimakiem z jakiegoś tam busa 2.8JTD i mówił że nieżle mu dmuchała,ale niechcę przesadzać tylko normalnie jeżdzić i mieć mały zapas pod nogą :mrgreen:
blabson
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SotoM » 15 sty 2012, o 23:04

ooo chyba ze tak grubo...- 5000km i wymien olej.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez trollu » 17 sty 2012, o 01:27

ja bym pierwszą wymiane zrobił baaardzo szybko, jakiś tani olej i filtr, co pierwsze się dotrze to od razu out i spokój
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez blabson » 17 sty 2012, o 08:46

zrobie po 1tyś
blabson
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:33
Lokalizacja: Wrocław


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron