wymiana świec żarowych a obroty silnika

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

wymiana świec żarowych a obroty silnika

Postprzez koza33 » 5 lut 2012, o 19:12

Witam
Wymieniłem wczoraj świece żarowe w moim golfiku 3 1,9td i mam nietypowy problem....
Przy wymianie musiałem odkręcić metalowe przewody od wtrysków, bo jak wiadomo dojście do świec żarowych za pompą wtryskową jest troszkę trudne...ale udało się...
Poskręcałem wszystko, odpowietrzylem silnik żeby zapalił... no i podniosły mi się obroty jałowe o jakieś 100obr/min.
Pytanie dlaczego przed wymianą świec i odkręceniu przewodów obroty jałowe utrzymywały się ok 900obr/min a teraz podskoczyły na 1000obr/min???
koza33
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 17:50
Lokalizacja: Pruchna

wymiana świec żarowych a obroty silnika

 

Postprzez garas1 » 5 lut 2012, o 19:28

Rozgrzej silnik do temperatury roboczej to obroty spadną.
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez koza33 » 5 lut 2012, o 19:34

Tak zrobiłem
Nawet wentylator się na chłodnicy włączył.
Zauważyłem również że podczas jazdy przy redukcji biegów obroty spadaj jakoś bardziej mułowato...
Na przyśpieszeniu również stał się bardziej żwawszy
koza33
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 17:50
Lokalizacja: Pruchna

Postprzez Bradley » 5 lut 2012, o 19:47

Kompresji dostal :D
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez koza33 » 5 lut 2012, o 19:54

Więc co mam zrobić?
Zmniejszyć mu dawkowanie paliwa na pompie?
A może coś innego...?
Przypuszczam, że jak to tak zostawię to będzie bardziej paliwo żerny.
koza33
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 17:50
Lokalizacja: Pruchna

Postprzez Dzikuvip » 5 lut 2012, o 21:52

Wydaje mi się ze ruszyles tą srubkę pionową ze spręzynka za pompą... ona jest odpowiedzialna za obroty... wkręć ją tak abyś miał porządane obroty

zielona strzałka na foto
Obrazek
Avatar użytkownika
Dzikuvip
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 17:25
Lokalizacja: Nowa Sól

Postprzez koza33 » 6 lut 2012, o 09:30

To cięgno ze sprężynką jest luźnawe....więc wnioskuje ze powinieniem go troszke naciągąć, dobrze myśle???
koza33
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 17:50
Lokalizacja: Pruchna

Postprzez Dzikuvip » 6 lut 2012, o 09:58

tak... zajrzyj dobrz czy tam na dole ci nie spadło... to pewnie bedzie problem tych wyzszych obrotow
Avatar użytkownika
Dzikuvip
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 17:25
Lokalizacja: Nowa Sól

Postprzez koza33 » 6 lut 2012, o 13:03

hmm, cięgno spadnięte nie jest.
brak mi już sił ...
nie chce mi się jechać do "pompiarza" bo ci chcą kupę kasy za samo spojrzenie na pompe!!!
koza33
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 17:50
Lokalizacja: Pruchna

Postprzez slawek5t » 6 lut 2012, o 16:08

Masz TD wiec tam chyba jest śruba zderzakowa do regulacji jałowych ?
Ta pionowa ze sprezynką to jest od ssania.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez krysek0309 » 6 lut 2012, o 17:44

slawek5t napisał(a):Masz TD wiec tam chyba jest śruba zderzakowa do regulacji jałowych ?
Ta pionowa ze sprezynką to jest od ssania.

Sławek masz racje ta pionowa śróbka jest od ssania ręcznego co masz w kabinie pod włącznikiem światweł.
Jak patrzysz od góry na pompe to widzisz tam taka śróbke z dwoma nakrętkami jedna jest do kontrowania a dróga do regulacji
bardzo prosto sie reguluje te obroty powinieneś dać rade tylko go wczesniej zagrzej do temp roboczej
powodzenia ;-)

[ Dodano: 2012-02-06, 16:53 ]
Obrazek
Pozwoliłem sobie zapozyczyć zdięcie od Dzikuvip :-)
Tą śróbke masz zaznaczoną czerwonym niby kółkiem ;-)
Avatar użytkownika
krysek0309
Badacz tematu
 
Posty: 171
Dołączył(a): 20 lis 2011, o 17:20
Lokalizacja: KNS (Koło Nowego Sącza)

Postprzez koza33 » 6 lut 2012, o 19:22

Byłem dziś u mechanika i pokręcił śrubką gdzie wskazuje czerwona strzałka - nie wiem czy dobrze zrobił,ale obroty spadły na 900obr/min.
Co wy na to?
Golfik na przyśpieszeniu nie stracił....
Mam nadzieje że przez tą regulację pompa nie padnie.... :zdegustowany:
koza33
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 17:50
Lokalizacja: Pruchna

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości