Wymiana świec żarowych

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Wymiana świec żarowych

Postprzez marcinkoz2910 » 17 sty 2009, o 22:55

Witam

Mam typowe lub nietypowe zadanie --> muszę wymienić w VW T4 świece żarowe (nie interesuje mnie czy są dobre czy nie że mam sprawdzać czy są przepalone czy nie muszę wymienić i koniec bo strasznie ciężko pali z resztą inne filtry też będe wymieniał i olej) ale wracają do problemu jak to zrobić popatrzyłem na to dziś i sobie mówię ja pi****** co to ma być :shock: rurki, kabelki, wężyki...

1. Czy jestem to sam w stanie wymienić czy mechanik musi to zrobić?
2. Czy musze jakąś pompe wykręcać i czy trzeba później go odpowietrzyć? (tak na 4um pisali to się pytam...)
3. Jeśli na pytanie 2 jest 2x TAK to jak to mam zrobić ogólnie to ja jestem kumaty i coś się wymyśli ale czy do takiego zabiegu trzeba jakieś specjalne mierniki lub urządzenia...?
4. Bo tam są jakieś rureczki trzeba je wykręcić czy coś? Czy odłączyć kabelki od świec i odkręcać?

Ogólnie miło by było jak by ktoś kto ma T4 i z tym robił coś mi doradził, ale każda rada posiadacza diesla będzie dla mnie na wagę złota. Bo ja mam benzynkę to tylko fajkę zrzucić i odkręcać :P

Fajnie by było jak by mi ktoś krok po kroku to opisał i przy okazji odpowiedział też na moje pytania :D Z góry dziękuje

[ Dodano: 2009-01-17, 22:14 ]
A i jeszcze jedno pytanko jaki olej mam wlać? Nie wiem jaki był przedtem ale znam autentyczny przebieg 320 tys ja myslałem nad 15W40 Mineralny do diesla jeśli się mylę to poprawcie mnie :-)

A tak na marginesie jeśli to mam pomóc to na kartce od oleju pisze przebieg 246700 a teraz jest 320560 :wstyd: nie jest to moje auta a właściciel mówił że oleju sie nie wymienia więc skargi to nie do mnie proszę kierować :hyhy:

Może to coś pomoże -->

Obrazek
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Wymiana świec żarowych

 

Postprzez piotr0488 » 18 sty 2009, o 17:40

mam T4 z silnikiem 1.9 TD, jak sprawdzic swiece...

Najprosciej swiece sprawdzic kawalkiem przewodu ,jesli nie masz miernika, tylko musisz od badanej swiecy odłaczyc zasilanie i zeby nie byla podlaczona do reszty swiec (bo sa polaczone rownolegle i beda oszukiwac) no i kabelek podpinasz do akumulatora a drugim koncem dotykasz swiecy, jesli w momencie dotykania troszke iskrzy to znaczy ze pobiera prad i dziala - tylko nie sprawdzisz niestety jakosci tego grzania

świeczka pobiera ok. 10 A prądu x 4 = ok. 40 A. Warto także sprawdzić połączenia i przekaźnik.


jeli chodzi o olej to ja wolal bym lac 0W40 albo 5W40 Systetyk

jesli swiece i przekaznik bedzie dobry i kopci na biało - czarny to winne moga byc wtryski
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leopard » 18 sty 2009, o 18:03

trzeba będzie trochę się powyginac ... co prawda nie grzebię w BUS'ach ale z tego co widziałem z dostępem do samych świec nie jest łatwo - silnik ułożony jest pod katem ... chyba najłatwiej dostac się do świec od dołu auta - świece wkręcone są bezpośrednio pod wtryskami ... trzeba odkręcić listwę zasilającą i pojedynczo kręcić poszczególne świece ...

Obrazek
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez piotr0488 » 18 sty 2009, o 18:08

tak jak napisal leopard, trzeba sie wyginac ,,, :-D :-D
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcinkoz2910 » 18 sty 2009, o 18:10

piotr0488 napisał(a):świeczka pobiera ok. 10 A prądu x 4 = ok. 40 A. Warto także sprawdzić połączenia i przekaźnik.
jest 5 swieczek ;-) ale samo sprawdzenie to jest bajka bo mam przyrządy ale teraz patrzyłem na auto i na foto kolegi i myśle że bedzie duzo rozbierania ale poradzimy sobie jakoś z kumplem :-D dzięki Panowie za pomoc :super:

a co do oleju to mam mieszane uczucia jedni piszą tak sąsiad mówi mineralny na taki przebieg... hmm co bedzie najlepsze sam nie wiem :niepewny:

[ Dodano: 2009-01-18, 17:10 ]
leopard, dzięki za foto bardzo mi rozjaśniło silnik w tym VW T4 2,4D :super:

[ Dodano: 2009-01-18, 17:15 ]
piotr0488 napisał(a):jeli chodzi o olej to ja wolal bym lac 0W40 albo 5W40 Systetyk
takie oleje leją do nowych silników prawda?? a ten ma już 320tys nakulane więc nie leje się od najgorszego (mineralnego) do najlepszego

Ja myślałem albo mineralny 15W40 albo jakiś pół syntetyk :?:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez piotr0488 » 18 sty 2009, o 18:23

ok, jesli lany byl mineratly 15W40 to zalej taki sam, jesli silnik dobrze sie sprawuje to po co zmieniac,, jesli wystepuja wycieki i silnik zle pracuje to wlej pol systetyk
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcinkoz2910 » 18 sty 2009, o 20:00

piotr0488 napisał(a):ok, jesli lany byl mineratly 15W40 to zalej taki sam, jesli silnik dobrze sie sprawuje to po co zmieniac,, jesli wystepuja wycieki i silnik zle pracuje to wlej pol systetyk
właśnie nie wiem co było wlane te 73tys. km temu (nikt nie wie) i teraz jest dylemat czym go zalać aby się ten nagar nie rozpuścił w silniku...

Oleju nie żłopie bo nikt nigdy tam nie dolewał a na bagnecie jest poziom w normie

Proszę o czystą odpowiedź co mam wlać
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez montwaczarna » 18 sty 2009, o 20:32

marcinkoz2910 napisał(a):Mam typowe lub nietypowe zadanie --> muszę wymienić w VW T4 świece żarowe (nie interesuje mnie czy są dobre czy nie że mam sprawdzać czy są przepalone czy nie muszę wymienić i koniec bo strasznie ciężko pali z resztą inne filtry też będe wymieniał i olej) ale wracają do problemu jak to zrobić popatrzyłem na to dziś i sobie mówię ja pi****** co to ma być :shock: rurki, kabelki, wężyki...

dla T4 folecam forum http://www.bus-forum.pl/ a nizej topik do tematu
http://www.bus-forum.pl/topics44/6150.htm :shock:
Avatar użytkownika
montwaczarna
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 14 sty 2009, o 17:53
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez marcinkoz2910 » 18 sty 2009, o 21:41

montwaczarna, dziekuje :super:

[ Dodano: 2009-01-19, 21:51 ]
1. Olej w silniku + filtr to była bajka :ok: (wlałem ELFa 15W40 Mineral Diesel)
2. Filtr paliwa też to była jaka :ok:
3. Filtr powietrza też bajka :ok:
4. Świece żarowe :szok: masakra skończyło się tak -->

Obrazek

ale wykręciłem świeczki i sprawdziłem i na 5 sprawne były tylko 2 :lol:

Jeszcze właściciel się zdecydował na regenerację układu chłodzenia bo co jakiś okres musiał dolewać i po zagrzaniu doszedłem do wniosku że jest wyciek z dwóch króćców i jutro kupię nowe uszczelni się wszystko i zaczynam składać całość, a no i tez czujniki temp. cieczy będą wymienione bo wskazówka podnosi się tylko do 70°C

Dzięki Panowie za pomoc :siema:

Ja ze swej strony uważam temat za zamknięty :-)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Reiven » 25 sty 2009, o 13:30

No i prawidłowo się skończyło, bez demontażu pasa nie podejdziesz :)
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości