Wymiana świec żarowych

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Wymiana świec żarowych

Postprzez Kuba018 » 1 gru 2010, o 13:56

Witam posiadam silnik 1.9 Sdi. Mam zamiar wymienić świece żarowe. ( ponieważ słabo odpala a gdy już odpali przez kilkanaście sekund strasznie "szarpie") i mam takie pytanie czy jak wymieniać to wszystkie czy tylko uszkodzone (silnik ma 330 000km) i czy lepiej wykręcać na zimnym czy ciepłym silniku.??
Kuba018
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 lut 2009, o 20:01
Lokalizacja: Częstochowa

Wymiana świec żarowych

 

Postprzez K@mil » 1 gru 2010, o 16:08

Najlepiej jest wszystkie :) duzo osob wymienia tylko te ktore sie przepaliły ale na zime warto wszystko a jest to inwestycja dlugoterminowa :P

Co do odkrecania oczywiscie ze na zimnym bo przekrecisz gwint
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Kuba018 » 1 gru 2010, o 16:23

Wielkie dzięki :-) A z tego silnika świece wykręcały sie w miare dobrze czy często się ukręcały :cry: bo nie wiem czy samemu się za to brać ;p Pozdrawiam :ok:
Kuba018
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 lut 2009, o 20:01
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez K@mil » 1 gru 2010, o 16:29

Wymienisz sam nie dygaj, delikatnie i sie odkreca... nic na sile
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Mikolaj211 » 1 gru 2010, o 16:46

Podepnę się pod temat, mam podobny problem jak kolega, ciężko odpala, a jak odpali, parę sekund bardzo nierówno pracuje... Postanowiłem dzisiaj sprawdzić świece, czytałem o wielu metodach z żarówką, amperomierzem, ale podobno najskuteczniejsze jest wykręcenie i sprawdzenie... Wykręciłem więc pierwszą, dotknąłem jej obudową do ujemnej klemy akumulatora, a górną część (tą, na którą wchodzi fajka) połączyłem grubym kablem z biegunem dodatnim. Z końcówki świecy zaczęło się kopcić :|. Świeca się lekko zagrzała, trzymałem ją gdzieś 1 sekundę, bo nie wiedziałem o co chodzi z tym dymem... Raczej nie zrobiłem nigdzie zwarcia, sprawdziłem potem drugi raz i dokładnie to samo... Styk z masą miała dobry, plus doprowadziłem kablem grubszym, niż ten, który zasila wszystkie cztery świece... Teraz pytanie o co chodzi, czy może tak ma być z tym dymem, czy świeca jest po prostu do wymiany, czy może coś jeszcze innego?

Chodzi o silnik TDI, ale to akurat chyba nie ma różnicy... Pozdrawiam.
Mikolaj211
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 20:29
Lokalizacja: Nakło

Postprzez Repsol » 1 gru 2010, o 21:03

Jak przydymiło tzn. że sie nagrzewało :)

A to że cięzko pali to zalezy jak cięzko. Moze masz słaby akumulator, przestawiony kat wtrysku, padajacy rozrusznik, słabe styki na klemach lub przy rozruszniku, a może tylko panikujesz? Przecież jest chłodniej teraz więc wiadomo, ze będzie palił ciężej. A jak juz odpali to chwilowa nierówna praca też nie jest niczył złym.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Kuba018 » 1 gru 2010, o 21:35

Problem rozwiązany 2 świece żąrowe w ogóle nie grzały :hyhy:
Kuba018
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 lut 2009, o 20:01
Lokalizacja: Częstochowa


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

cron