wymiana uszczelki miski w 1Z

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

wymiana uszczelki miski w 1Z

Postprzez golon113 » 4 kwi 2010, o 10:50

mam pytanko, czy ktoś już wymieniał uszczelkę miski olejowej w 1Z? szykuje mi się wymiana gdyż olej sobie pokapuję :-) na co powinienem zwrócić uwagę przy jej wymianie, koszty owej uszczelki i jej rodzaj i czy się za to brać samemu :-P jakieś cenne info bym prosił na ten temat ;-) z góry dzięki,pzdr
Avatar użytkownika
golon113
VIP
 
Posty: 890
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 18:59
Lokalizacja: WGM / EL

wymiana uszczelki miski w 1Z

 

Postprzez Nowal » 4 kwi 2010, o 12:42

a czemu niby sie nie brac za to samemu??:P Prosta sprawa, wykrecasz miske dokladnie czyscisz miejsca w ktorych uszczelka osiada i dociagasz miske stopniowo na krzyż. Cała filozofia ;)
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golon113 » 4 kwi 2010, o 13:15

Nowal, to jak to zrobić to wiem :-P tylko cenne uwagi kto to robił mi się przydadzą :-) wątpliwości do tego czy samemu robić są spowodowane przez to że nie mam warunków tzn.kanału a na dodatek auto stoi nisko więc muszę kombinować by pod niego wejść :-P
Avatar użytkownika
golon113
VIP
 
Posty: 890
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 18:59
Lokalizacja: WGM / EL

Postprzez Repsol » 4 kwi 2010, o 14:33

Jedyny problem z jakim się możesz spotkać przy wymianie uszczelki misy w jeden-zecie to kiepski dostęp do chyba dwóch srub od strony skrzyni. pozatym luzik.

Ja jeżdżę bez uszczelki (na samym silikonie) i nic się nie leje. Wymieniałem ją chyba dwa razy i za każdym razem wyciek i tak pozostawał. Może sprzedawano mi jakies lipne uszczelki i to przez to... sam nie wiem, ale w to już nie wnikam.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez golon113 » 4 kwi 2010, o 15:37

Repsol, domyślam się że jest kiepski dostęp do tych dwóch śrub bo widziałem jak to tam wygląda :-/ teraz mam na silikonie zamiast uszczelki i właśnie się zastanawiam czy teraz nie dawać na uszczelkę....a może na silikon :-| ...tylko jaki... :?: :?:
Avatar użytkownika
golon113
VIP
 
Posty: 890
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 18:59
Lokalizacja: WGM / EL

Postprzez Repsol » 5 kwi 2010, o 09:10

golon113, zwykły czarny (NIE czerwony/pomarańczowy i NIE budowlany) silikon silnikowy/motoryzacyjny.

Jak zdecydujesz się składać na samym silikonie to wyczyść i odtłuść dokładnie obie powierzchnie. Do odtłuszczenia najlepiej zastosuj benzynę ekstrakcyjną bo np. rozpuszczalnik typu Ansol sam w sobie już jest tłusty.
Następnie nanieś tylko na jedną z powierzchni (drugą zostaw w spokoju) warstwę silikonu (dosyć grubą warstwę ssilikonu) i odczekaj tak ze 20-30min aż trochę stężeje (będziesz widział mniej więcej kiedy się troszkę utwardzi) i dopiero wtedy składaj.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez sagon » 6 kwi 2010, o 20:53

Ja polecam paste DIRCO erlinga.Nie ma chyba lepszej masy uszczelniającej.
Silikony najzwyczajniej przy niej wymiękają.
Stosuje się ją do wszystkich typów uszczelek.Szczerze polecam.

http://moto.allegro.pl/item968928083_pasta_masa_uszczelniajaca_dirko_elring_okazja.html
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez SotoM » 7 kwi 2010, o 17:00

przy demonatzu i montazu michy nie ma problemu czy to micha stalowa czy alu. do wszystkich śrub jet elegancki dostep jedynie 2ie śruby przy kole zamachowym co są ale do tego wystarczy klucz imbusowy 5mm długi z końcówka kulistą i ładnie idzie.
uprzenio zlewając olej z silnika.
potem wszystko ładnie oczyscić miche i blok, nowa uszczelka delikatnie maznać silikonem silnikowym skrecić na 15Nm śrubki bedzie GIT
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez opolanin » 8 kwi 2010, o 02:20

no Panowie ja w 1Y ile się namęczyłem by zdjąć miskę hehe i powiem że śruby wszystkie odkręciłem, spotkała mnie mała niespodzianka i nie wiem czy w innych dieselkach też to jest??
opolanin
 

Postprzez kajtek » 10 kwi 2010, o 19:52

opolanin napisał(a):spotkała mnie mała niespodzianka

jaka? :-|
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 10 kwi 2010, o 22:41

Ja też będę wymieniał uszczelkę pod miską i zamiast uszczelki zastosuję klej REINZOSIL. Silniki AEX i AEE miały uszczelniane miski za pomocą kleju, tam już nie było uszczelki.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca


- - - primitivo



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron