Wymiana uszczelki VW Golf 3 1.9TD

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Wymiana uszczelki VW Golf 3 1.9TD

Postprzez tadzio1221499 » 3 sty 2015, o 07:17

Witam, mam prosbe. Opisze mi ktos jak przebiega wymiana uszczelki glowicy?
Rozchodzi sie o to ze nie stac mnie na mechanika wiec musze zrobic to sam, ogarniam juz co nieco, ale jednak to za malo. Przy wymianie pomoze mi moj brat ktory robil to juz wiele razy, wiec bedzie wszystko git. Chodzi o to aby podczas tej wymiany to sie mogl tam sprawdzic i ja to robic a brat tylko mnie nadzorowac. i zeby nie musial mi tlumaczyc, wszyskiego od podstaw. Prosze o taka, szybko instrukcje Np. najpierw pokrywa pozniej pasek, pozniej cos tam itd :D A np. ściągania paska, dokręcania glowicy doplinuje brat. Z gory dziekuje i pomozcie bo rok temu skonczylem Technika Pojazdow Samochodowych i sie w szkole guzik nauczylem, wiec staram sie na wlasna reke i mam nadzieje ze z wami i moim golfem jako krolikiem doswiadczalnym dam rade :D
Wymiana uszczelki VW Golf 3 1.9TD
tadzio1221499
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 sty 2015, o 06:29
Lokalizacja: Przewóz

Wymiana uszczelki VW Golf 3 1.9TD

 

Postprzez witboy » 3 sty 2015, o 15:03

to jak ty sie o takie sprawy pytasz to lepiej zostaw to bratu jak na 1 raz i ucz sie od niego

a co trzeba zrobic to chyba oczywiste....sciagasz czape odkrecasz przewody zasilania i powrot z turbo, sciagasz rozrzad, potem walek rozrzadu, odkrecasz sroby do glowicy, potem demontujesz koletor ssacy i wydechowy z turbina, dajesz do planowania i ew warto przy okazji wymienic uszczelniacze zaworowe bo grosze a majac na wierzchu moment sie to zrobi, no i warto sprawidz zawory jak trzymaja cisnienie ew poprawic gniazda skladasz w odwrotnej kolejnosci

nowe czesci wg mnie to:
- uszczelka glowicy
- uszelniacze zaworowe
- uszczelki kolektora ssacego i wydechowego
- ogarniecie glowicy czyli planowanie ew sprawdzenie zaworow i ich szlif skoro masz to na wierzchu to nie bedzie to jakis mega duzy koszt robiac to przy okazji w zakladzie ktory ogarnia glowice
- nowy olej warto przy okazji dac
- uszczelka pod czapke
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pozor » 3 sty 2015, o 18:01

tak jak witboy opisał , z tym że tak , jeżeli wiesz jak ustawić rozrząd i założyć pasek to dokręcanie głowicy nie powinno ci sprawić problemu , jednak jeżeli ci się wydaje że potrafisz to takie czynnosći jak m.in ustawianie rozrządu ,odkręcanie i dokręcanie głowicy oddaj komuś doświadczonemu , z moich doświadczeń to przy demontażu nie trzeba kolektorów i turba na samochodzie zwalać odłącz to co jest podłączone i na stole sobie na spokojnie odkręcaj uważają na przylgnie głowicy jak na oko w głowie , jeżeli będzie tam gruba rysa to głowica jest do wywalenia :hyhy: a cała reszta to bardzo dobrze jest opisana

(A i najważniejsze , POD ŻADNYM POZOREM NIE KUPUJ TANIEJ USZCZELKI POD GŁOWICĘ , MUSI BYĆ TYLKO I WYŁĄCZNIE BLASZANA)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez karp » 11 sty 2015, o 09:31

Podpowiedzie chłopaki jak rozrzad jeszcze w AAZ ustawic ;-) Wersja bez samoregulacji zaworów czyli z ustawieniem luzu zaworowego
Dużo rarytasów do MK3 I Vento na bierząco publikowane :
https://www.facebook.com/autoczesciuzywanekartuzy
karp
Badacz tematu
 
Posty: 198
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 22:52
Lokalizacja: Kartuzy

Postprzez Pozor » 11 sty 2015, o 17:08

luzu zaworowego się nie ustawia bo na szklankach się samo reguluje jedynie trzeba stary olej z nich wycisnąć i tyle :-P A rozrząd był już wiele razy opisywany na forum , raz nawet zrobiłem bardzo fajny opis tylko musiałbym poszukać
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości