wymieniłem termostat, stary okazał się być sprawny ?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

wymieniłem termostat, stary okazał się być sprawny ?

Postprzez falko29 » 17 kwi 2011, o 15:43

Witam
Nie wiedziałem za bardzo jak wątek nazwać, ale do rzeczy.
Szukałem tego na forum, ale nie znalazłem.
Silnik w moim aucie się nie dogrzewał, temp ledwie dochodziła do 70*C , więc mogło to sugerować zbyt wczesne otwarcie termostatu i ciągłe krążenie płynu w tzw"dużym obiegu"
No cóż, postanowiłem wymienić termostat. Kupiłem Wahlera, założyłem.
Fakt, temperatura wzrasta, bardzo fajnie około 3 km i już mam 85*C
Lecz chciałem z ciekawości sprawdzić stary termostat. Wrzuciłem do wody , do tego termometr ze wskazaniem do 100*C i gotujemy.
termostat otworzył się przy około 85*C na 95-97*C miał max otwarcie.

Czy przypadkiem zepsuty termostat nie otwierałby się zbyt wcześnie, aniżeli zlecane 87*C ?
Wydaje mi się, że jeśli się niedogrzewał, to oznacza, ze termostat otwierałby się przy niższej temp? :-|
Mój diesel chyba jest popsuty :( - nie kopci... :D
falko29
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 mar 2011, o 12:58
Lokalizacja: Żory/Sohrau/Sari

wymieniłem termostat, stary okazał się być sprawny ?

 

Postprzez Pascal » 17 kwi 2011, o 19:41

falko29 napisał(a):termostat otworzył się przy około 85*C


falko29 napisał(a):zlecane 87*C


To 2 stopnie różnicy bez przesady....

falko29 napisał(a):Wydaje mi się, że jeśli się niedogrzewał, to oznacza, ze termostat otwierałby się przy niższej temp? :-|


Albo nie otwierał się wogóle
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez falko29 » 17 kwi 2011, o 20:13

Jeśliby się nie otwierał, to silnik pzypadkiem nie powinien się gotować... ?

Ps z tym 85*C to chodziło mi, że skoro otworzył się w garnku z wodą przy tej temp, to dlaczego (chyba)otwierał się w silniku przy niższej temp, nie pozwalając na zagrzanie sie silnika ??
Mój diesel chyba jest popsuty :( - nie kopci... :D
falko29
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 mar 2011, o 12:58
Lokalizacja: Żory/Sohrau/Sari

Postprzez Pascal » 18 kwi 2011, o 08:48

falko29 napisał(a):Jeśliby się nie otwierał, to silnik pzypadkiem nie powinien się gotować... ?

Ps z tym 85*C to chodziło mi, że skoro otworzył się w garnku z wodą przy tej temp, to dlaczego (chyba)otwierał się w silniku przy niższej temp, nie pozwalając na zagrzanie sie silnika ??


może otwierał sie ale nie całkowicie...pewnie stary termostat nie wymieniany od wieków i dlatego...
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez falko29 » 18 kwi 2011, o 12:47

Nie rozumem tylko jednego, skoro silnik nie nagrzewał się nawet do 70*C, to oznacza, że termostat teoretycznie otwierał się wcześniej... tworząc tzw "duży obieg", studząc silnik. To jest raczej oczywiste. :-|
Ale podczas testu w wodzie, otworzył się de facto na około 85*C, wiec silnik powienien nagrzewać się do tej temp. Dlaczego się nie nagrzewał ? Czy ciśnienie płynu chłodniczego mogło powodować, że się nie domykał? dlatego przepuszczał płyn nawet w niskiej temperaturze? :zdegustowany:
Mój diesel chyba jest popsuty :( - nie kopci... :D
falko29
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 mar 2011, o 12:58
Lokalizacja: Żory/Sohrau/Sari

Postprzez k-m-r1 » 18 kwi 2011, o 14:56

falko29, a mierzyłes temperature w zbiorniczku wyrównawczym? ile ma i ile ma przy otwartym termostacie? to podstawa by stwierdzic czy termostat czy czujnik temepatury który w momęcie gdy padnie włąsnie pokazuje 70 stopni albo wariuje auto ma 86 a pokazuje 110 i nie sugeruj sie tym wskazaniem bo to orietacyjne jest podawane w [przedziale temperatury }aucie bedzie 84 a pokaże 90 silnik będzie miał 88 i też pokaże 90

polecam termometr to 100 stopni cyfrowy lub rtęciowy czy jaki tam ... i nagrzac auto a z otwartym korkiem bo jak nagrzejesz i bedziesz otwierałto cie popaży para i woda na 60% chyba że zabezpeczysz rękę
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez toomek89_89 » 26 kwi 2011, o 22:51

Sprawdz czy masz dobrze załozony pasek klinowy tzn czy plaska strona paska przylega do kolka od pompy. Ja mialem odwrotnie zaloznony i tez mi sie silnik nie nagzewal. Zmienilem termostat to sie zaczal zagotowywac az w koncu pasek zacząl krecic pompe wody w dobra strone i jest git od tamtej pory
toomek89_89
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 7 lip 2009, o 18:57
Lokalizacja: bIAŁYSTOK


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości