[1z 90km TDI] wysokie obroty na start i szarpanie na obrotac

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

[1z 90km TDI] wysokie obroty na start i szarpanie na obrotac

Postprzez euphonic » 16 maja 2015, o 18:10

Witam,
mam problem z obrotami u siebie :(
po odpaleniu jak i cały czas na "luzie" trzyma mi 1'200rpm,
podczas jazdy na dowolnym biegu, kiedy obroty spadną poniżej 1'900rpm zaczyna mi szarpać,
bez różnicy czy przyspieszam czy normalnie trzymam prędkość, zasada, jeśli obroty spadną mi poniżej 1'900rpm to szarpie całą budą, jakby paliwa już nie było, i w rezultacie na trasie (90km/h) nie mogę jechać na 5 biegu, bo szarpie - masakra, przy 80km/h mam dylemat, bo by jechać na 4 biegu to za wysokie obroty trzyma, a by wrzucić 5 to z kolei za niskie obroty i szarpie

Nie wiem od czego zacząć, czego się obawiam, to że z pompą może być coś nie tak, może się układ spalił na pompie, gdzieś czytałem, że to często spotykane z tym silnikiem (1z), zapomniałbym, na początku VAG pokazywał 2 błędy jeden czujnik abs (prawy przód) i czujnik temperatury chłodziwa.... Wymieniłem czujnik abs i czujnik temp - zero różnicy, abs najprawdopodobnie dalej nie działa :/ i obroty wysoko, szarpie itp :/
hmm...
bezradny jestem już :(
Avatar użytkownika
euphonic
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14 lut 2015, o 08:50
Lokalizacja: K-P

[1z 90km TDI] wysokie obroty na start i szarpanie na obrotac

 

Postprzez palio » 17 maja 2015, o 06:57

Wyjmij tyczkę impulsatora i sprawdź czy dalej szarpie. Z Twojego opisu wynika, że masz brudny nastawnik.

Po wymianie czujników skasowałeś błędy? Powracają? Świeci się kontrolka ABS cały czas, ?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez euphonic » 17 maja 2015, o 15:12

Z mechaniki jestem dosłownie zielony, ale przekaże te cenne uwagi dalej,
wymieniłem czujnik abs'u kontrolka zgasła - ale nie dawało mi to spokoju - jak się okazało żaróweczka się przepaliła, jakoś nie czuję by mi abs łapał, nie mogę się skomunikować Vagiem coś :( musze zrobić format kompa, bo woła o sterowniki kabla.

Jak po sprawdzam, to dam znać
Avatar użytkownika
euphonic
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14 lut 2015, o 08:50
Lokalizacja: K-P

Postprzez EmcioDj » 19 maja 2015, o 15:55

Kolego jeżeli chodzi o szarpanie przy rozpędzaniu to bardzo możliwe,że masz brudny nastawnik. Ale jeżeli obroty ci spadną i ci szarpie to wydaje mi się,że coś z dawką powietrza/paliwa. Nie jestem specem od mechaniki ale niech, któryś z bardziej doświadczonych użytkowników się wypowie ewentualnie potwierdzi moje przypuszczenia.

Na górze dobrze pisali,żeby odpiąć kostkę od skrzyni (od prędkościomierza) jeżeli ustąpi szarpanie to musisz się udać do najbliższego pompiarza i niech ci wyczyści nastawnik. U Mnie mam przepływke Pierburga to kosztowało mnie to 250zł. (nie chcę cię straszyć kosztami,oby były u Ciebie jak najmniejsze) ;-)
Avatar użytkownika
EmcioDj
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 22 lip 2013, o 14:16
Lokalizacja: Mazowsze/Zakroczym
Silnik: 1.6
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez euphonic » 19 maja 2015, o 19:58

EmcioDj napisał(a):odpiąć kostkę od skrzyni (od prędkościomierza) jeżeli ustąpi szarpanie to musisz się udać do najbliższego pompiarza i niech ci wyczyści nastawnik.


Gdzie szukać tej kostki, możne jakieś fotki?
Avatar użytkownika
euphonic
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14 lut 2015, o 08:50
Lokalizacja: K-P

Postprzez palio » 21 maja 2015, o 20:56

http://www.golf3.pl/zlacze-vag-vt37710.htm?view=next
2gi post od góry. Jest foto skrzyni i zaznaczony jest impulsator.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez euphonic » 22 maja 2015, o 22:41

[center]Obrazek [/center]

zabawne, ale u mnie chyba nie ma impulsatora
Avatar użytkownika
euphonic
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14 lut 2015, o 08:50
Lokalizacja: K-P

Postprzez krzyś » 23 maja 2015, o 07:00

Obrazek


zerknij w tym miejscu ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez euphonic » 23 maja 2015, o 08:32

Znalazłem coś co eyglądało by na ten impulsator, ale zanim zdjąłem wtyczkę z niego, odniosłem wrażenie że bez większego wysiłku mógłbym wyjąć cały impulsator, bo się luźno kręcił dokoła, nie wiem czy tak powinno być, druga sprawa, obroty nie spadły dalej trzymały się na 1'200rpm na "luzie", więc nie wiem, czy to wina nastawnika :(,
jestem w trakcie rozmów tu z kolegą z forum odnoście czyszczenia nastawnika, nie wiem czy to mi coś da...
Avatar użytkownika
euphonic
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14 lut 2015, o 08:50
Lokalizacja: K-P

Postprzez leopard » 26 maja 2015, o 13:45

nie rozkrecaj elementu po elemencie tylko daj auto komus kto przeprowadzi porzadna diagnostyke ... ogarniety diagnosta wylapie przyczyne usterki
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez euphonic » 26 maja 2015, o 17:32

Jak ktoś wyżej napisał, zdjąłem wtyczkę z impulsatora, w prawdzie obroty nie zmalały, ale przestało szarpać,
teraz się zastanawiam, czy to od impulsatora, czy od tego nastawnika, mało tego....
1. nie działa mi wskazówka temperatury - wymieniłem czujnik na drugi, używany, ale sprawny
2. obroty nie mniej niż 1'200rpm na "luzie"
3. brudny nastawnik (szarpanie przy dodawaniu gazu)
4. nadal nie działa ABS (czujnik wymieniony, błąd nieskasowany - brak komunikacji z vagiem (sterowniki) )


:przestraszony: :zdziwko: :zdegustowany: :kwasny: :zalamany:
Avatar użytkownika
euphonic
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14 lut 2015, o 08:50
Lokalizacja: K-P


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości