Wysokie spalanie 1.9TD

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Wysokie spalanie 1.9TD

Postprzez vnv_nation » 4 paź 2008, o 17:28

Witam, moj golfik ma troche za duzy apetyt na paliwo i nie wiem co z tym zrobic ;/ srednio w jezdzie mieszanej spala kolo 9 litrow ON.. autko jest z 1997 roku, niedawno powymieniane wszystkie paski filtry olej itd, jezdzi na polsyntetyku, oleju nie bierze.. poza spalaniem klopotow z nim nie ma zadnych, odpala na dotyk czy cieply czy zimny, nie kopci ani nie dymi rowno pracuje. Jedynie co to ma wolne obroty ok. 1000 rpm ale czy to moze miec wplyw na tak duze spalanie? Co mozna jeszcze posprawdzac?
Avatar użytkownika
vnv_nation
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23 wrz 2008, o 19:28
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Wysokie spalanie 1.9TD

 

Postprzez łaksiak » 4 paź 2008, o 17:55

Avatar użytkownika
łaksiak
Ekspert
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Stettin [ZS]

Postprzez Reiven » 4 paź 2008, o 20:52

A nie kręciłeś Ty bądź ktoś śrubą wydatku szczątkowego myloną często ze śrubą regulacji wolnych obrotów. W starszych silnikach 1.6D/TD obtoy regulowało się na górze pompy jedną ze śrub przy manetce gazu natomiast w 1.9 jest to śruba wydatku szczątkowego i powinna być zaplombowana natomiast wolne obroty reguluje się śrubą ze sprężyną która znajduje się z tyłu pompy.

Rozregulowanie wydatku szczątkowego skutkuje podwyższonym spalaniem, niemożliwością wyregulowania wolnych obrotów, szarpaniem itp.

Dodam że żeby prawidłowo wyregulować wydatek szczątkowy powinno się oddać pompę do regulacji na stole.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez vnv_nation » 5 paź 2008, o 19:15

niczym nie krecilem.. auto niedawno kupilem dopiero
kurcze juz nie mam kompletnie pomyslu co z tym zrobic :( przejechalem dzis 120 km z tego ponad 100 na trasie, nie przekraczalem 120km/h i spalilo w granicach 10 litrow/100km .. troche przesada ;/ nie wiem juz z czym to powiazac, bo kompletnie z autem nic sie nie dzieje, normalnie pracuje nie kopci nie szarpie przyspiesza ok tylko to spalanie ;/ co mozna ztym zrobic??
Avatar użytkownika
vnv_nation
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23 wrz 2008, o 19:28
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez Reiven » 5 paź 2008, o 20:45

Poszukać wycieków :p
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez vnv_nation » 5 paź 2008, o 20:46

nie ma zadnych nigdzie...
Avatar użytkownika
vnv_nation
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23 wrz 2008, o 19:28
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez mihmih » 6 paź 2008, o 14:57

U mnie jest podobnie. Wydaje mi się że pali za dużo... chociaż nie tyle. Przy spokojnej jeździe 500km w trasie do 120km/h wypił 6,33L/100km Verwy. Do tego zbiera się tylko przy wysokich obrotach. Mam 75KM i całkiem sprawną turbinkę tylko tak jak by za późno załapywała. Obrotomierza nie mam i nie wiem przy jakich obrotach się włącza. Autko mam od kilku dni. Od czego zacząć ? Może to przesunięty rozrząd ?
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SotoM » 6 paź 2008, o 19:52

skoro dizel duzo pali to znaczy ze albo jest problem z powietrzem albo z paliwem.warto było by sie wybrac do dobrego warsztatu który sie zajmuje dizlami i ma mozliwośc sprawdzenia wtrysków oraz pompy wtryskowej. skoro duzo pali to widocznie dostaje za duzo paliwa które sie nie spala tylko jest po częsci wyrzucana do ukł.wydechowego i tam odparowuje od temperatury.
a tak na marginesie- wymienialiscie wogóle filtr paliwa a przedewszystkim powietrza?? tak dla swiadomości jesli silnik jest wyposarzony w turbo to dla turba wymiana filtra jest tak samow ważna jak dla silnika olej i filtr. dlatego należy wymieniac filtr powietrza razem z wymianą oleju. jesli kogos nie stac na taka dbałośc to chociaz nalezało by co jakis czas przedmuchać ten filtr z syfu. a filtr paliwa nalezy zmieniac co 20tyś km.w dizlu te rzeczy takze maja duzy wpływ na spalanie.
ale oczywiscie jak znam to 4um to zaraz to co napisałem bedzie obalone przez niekompetentne mondre głowy... :-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mihmih » 6 paź 2008, o 20:09

hej ja myślałem jeszcze żeby przejechać się na regulację konta wtrysku i ewentualnie zapłonu. Filtr powietrza był niedawno zmieniany. Wygląda świerzo. Jeśli chodzi o za dużą ilość ropy to powinien kopcić ale tak nie jest. U kolegi to natomiast już poważna sprawa. Zdecydowanie wycieczka do specjalisty.
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez vnv_nation » 7 paź 2008, o 06:21

bawilem sie troche dzisiaj z regulacja pompy, a konkretniej zmniejszylem mu dawke paliwa, wykrecilem ta srubke o caly pelny obrot.. po tym zabiegu auto kompletnie ani dymka nie pusci, nawet gdy gwaltownie depnie sie w pedal gazu albo chwile potrzyma na 4-5 tys obrotow.. z rury wydechowej kompletnie nic widocznego golym okiem sie nie wydobywa.. co do jazdy to auto teraz strasznie oslablo.. i pytanie mam do was, czy w silnikach AAZ normalne jest to ze przy wiekszych gorkach trzeba jednak redukowac biegi? a na prostej dopuki nie zalaczy sie turbo czyli tak do 2 tys obrotow auto jest strasznie mulowate? czy moze jednak przesadzilem z tym przykreceniem dawki paliwa...? i kolejne pytanie, czy taka uboga dawka moze miec jakis negatywny wplyw na silnik? pytam bo poprzednie auta mialem na gaz a tam to mialo znaczenie duze, pozatym gdy gaz sie za bardzo skrecilo podczas regulacji to palil jeszcze wiecej niz gdy go sie troche rozkrecilo.. przy gazie to normalne, a diesel? to moje pierwsze auto na rope dlatego pytam sie wszystkiego jak totalny laik :)
Avatar użytkownika
vnv_nation
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23 wrz 2008, o 19:28
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez Reiven » 7 paź 2008, o 18:35

Po 1. to ja bym śrubą dawki nie kręcił
po 2. przy dużych górkach trzeba redukować (oczywiście nie na 2 czy 1 :p )
po 3. to uboga mieszanka szkodzi każdemu silnikowi diesel z zasady pracuje na ubogich mieszankach ale bez przesady myślę że przekombinowałeś odrobinkę.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez vnv_nation » 7 paź 2008, o 23:49

Reiven napisał(a):Po 1. to ja bym śrubą dawki nie kręcił
po 2. przy dużych górkach trzeba redukować (oczywiście nie na 2 czy 1 :p )
po 3. to uboga mieszanka szkodzi każdemu silnikowi diesel z zasady pracuje na ubogich mieszankach ale bez przesady myślę że przekombinowałeś odrobinkę.


ad.1 - dlaczego?
ad.2 - wiem ze nie z 2 na 1 tylko ogolnie mi chodzi.. wczesniej przed ta moja regulacja nawet pod wieksza gorke gdy jechalem powiedzmy 70 km/h na 5 biegu to spokojnie pod ta gorke auto jechalo i bez problemu nawet na tym 5 biegu przyspieszal.. teraz hm ogolnie jedzie, tyle ze nie ma juz takiego kopa, do 2 tys zanim turbinka sie wlaczy jest mulowaty szczegolnie na wyzszych biegach, powyzej 2 tys juz w miare ladnie przyspiesza chociaz juz nie ma takiego kopa jak wczesniej
ad.3 - chodzi ci o to ze teraz mi auto kompletnie ani dymka nie puszcza? nawet gdy depne gaz na maxa to kompletnie nic na zakopci? czy to zle jednak i diesel powinien czasem dymka puscic?
zobaczymy, narazie zatankowalem do pelna pojezdze troche i sprawdze ile mi spalil najwyzej potem go lekko odkrece
sugestie co do mojego problemu mile widziane jak najbardziej
Avatar użytkownika
vnv_nation
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23 wrz 2008, o 19:28
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości