Z 15w40 na 10w40

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez palio » 6 gru 2013, o 18:58

uayo, bez urazy, ale to nie było do Ciebie. Napisałem ogólnie, że stereotypy panują. Jak silnik przekroczy 100kkm to lejemy 10w a jak 200kkm czy więcej to już mineralny. Czas najwyższy zmienić myślenie.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez adamp » 6 gru 2013, o 20:14

Powiedzcie mi jak wygląda sprawa ze zmianą z 10w40 na 5w40, jeżeli chodzi o silnik 1.9 90KM bez wycieków?
Avatar użytkownika
adamp
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 lip 2013, o 13:43
Lokalizacja: PL/DE

Postprzez palio » 7 gru 2013, o 08:21

adamp, jak wygląda - normalnie. Zamiast wlewać 10w wlewasz 5w. Potem obserwujesz czy nie ma żadnych wycieków i czy nie ubywa zbyt dużo oleju.
Jak chcesz to przed zalaniem nowego oleju możesz zrobić płukankę silnika.

Ja jak przechodziłem na olej 5w nie robiłem płukanki tylko wymieniłem olej. Jak na razie jest ok zero wycieków. Nie zauważyłem również nadmiernego zużycia.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez uayo » 2 sty 2014, o 14:01

Witam ponownie. Zrobiłem płukankę preparatem załączonym do oleju i wymieniłem olej na ten, o którym pisałem już wcześniej 10w40. Szklanki ucichły, widzę dosyć dużą różnicę przy rozruchu. Silnik nie męczy się od razu pracuje lepiej nawet przy małym mrozie. Spod miski olejowej wylewał się olej, ale już wymieniłem uszczelkę i jest ok. Mam jeszcze jedno pytanko wiem, że nie ten wątek ale może ktoś będzie wiedział jak jest z uszczelkami pod miskę. Koleś sprzedał mi bez tej blachy, później jak rozebraliśmy mój silnik okazało się że mam uszczelkę "pełną" z blachą i mnóstwo silikonu ;). Obdzwoniłem wszystkie sklepy ale było już za późno nikt na miejscu nie miał takiej uszczelki i kosz jej też był większy (120zł). W związku z brakiem czasu i tym że auto było mi potrzebne zmieniliśmy na normalną uszczelkę. I tu moje pytanie: czy to bezpieczne i czy nic się nie będzie działo? Dlaczego ta uszczelka jest pełna i jaką funkcję spełnia??
uayo
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 19:38
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Opik » 2 sty 2014, o 14:06

uayo, zajrzyj za jakiś czas to będziesz wiedział czy coś się dzieje czy nie ;) jak miska nie była krzywa i złożyłeś to z sylikonem to nie powinno się nic dziać :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pozor » 2 sty 2014, o 14:19

Ta uszczelka z blachą jest po to by nie tworzyła się poduszka powietrzna w bloku cena u mnie 90 zł wolałem kupić taka jak była i jest git raz dałem tą zwykłą bez blachy i dmuchał w odmę jak diabli ale może mi się wydaje bo jak założyłem z blachą to mniej dymu było ale pewnie mi się wydaje :-P
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron