Za niska temperatura :/

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Za niska temperatura :/

Postprzez macQ » 22 cze 2008, o 13:31

Witam wszystkich...

Ostatnio poczytałem troche na forum o problemach z temperaturą i sprawdziłem u siebie i ja niestety równiesz zaliczam się do tych którzy mają problem z temp. w swoim autku.

Otóż mój silnik jest (chyba) niedogrzany ponieważ odpalam go i zostawiam by sobie popyrkał.
Jednak nie łapie tej rządanej temp. 90 oC :/ niestety ostatnio jeździłem dłużej i było max. 75 oC , jednak gdy pozostawie go na wolnych obrotach po dłuższej jeździe to złapie te 90 oC, które i tak zaraz spadają do 75 (jeszcze mi się nawet wiatraczek nie załączył :/)

Prosze pomóżcie: co wymienić, sprawdzić by nie narażać się na dodatkowe koszta? Co zrobić naj sam pierw? Wymienić czujnik temperatury (jeżeli tak to gdzie się znajduje i jaki?) czy moze od razu termostat (jeżeli tak to jakiej firmy i gdzie najlepiej kupic)?

Moje autko to: golf III 1.9 TDi (90KM) z klimą i wspomaganiem z '96 roku.

Wraz z odpowiedziom prosiłbym o instrukcję jak co i gdzie odkręcac, znaleźć itd.?

Z GÓRY DZIĘKUJĘ!!!!
golf jest bogiem,
astra wrogiem. :P

!!~~VW~~!!
macQ
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 18 cze 2008, o 14:15
Lokalizacja: Rzepin /Szczecin

Za niska temperatura :/

 

Postprzez SotoM » 22 cze 2008, o 23:00

siemasz. termostat kupuj. na bank. bez zastanowienia. to typowy obiaw. ja miałem tak samo. termostat kup najlepiej orginalny. ale tez jest dobry Waler czy cos takiego - nie pamietam tylko zeby był produkcji niemieckiej. pudeło z tego co pamietam jest niebiesko czerwone... :-?
a termostat znajduje sie pod pompa wspomagania z tyłu pompy wody. musisz zdiać pasek napedu pompy wspomy i odkręcic pompe wspomy wraz z cała jej łapą do której jest zamocowana. termostat jest pod plastikowym krućcem przykręconym na 2ie śróbki 6mm na klucz 10mm. tylko nie wyjmuj zawleczki która łoaczy ten kruciec z weżem gumowym bo okrutnie go jest potem cieżko wbiąć i zazwyczaj z tamtąd cieknie. jak bedziesz kupował termostat to zobacz czy w podełku jest komplet oringów -bo paparuchy wyciagaja i sprzedają osobno.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Arturro » 23 cze 2008, o 09:03

Na 100% termostat, jak swojego Golfika kupiłem też tak miał, co sie okazało termostat jakiś koleś całkowicie wyciągnął. Wymieniłem, 90 st.C jest i spalanie spadło (w trybie mieszanym 5 l- sr. prędkość 80, a w trasie Warszawa-Zakopane 4,1 L na 100 km- bez szaleństw 100-115 km/h; przed wymiana na tej trasie 5,3 L, więc chyba warto termostacik wymienić). Co do termo. wahlera mam mieszane uczucia miałem 2 i oba do bani, pierwszy działał ok 2,5 miesiąca, a drugi 2 dni- oba się zamknęły i koniec ponad 100 st.C. Teraz założyłem polski firmy Stalher (czy jakoś tak), można go kupić w POLCAR. Wymień go jak najszybciej bo paliwo drożeje, a tak w kieszeni parę złociszy zostanie. :-)
Arturro
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 lip 2007, o 08:37
Lokalizacja: Zaborów k. Błonia

Postprzez macQ » 23 cze 2008, o 13:06

Dzięki chłopaki macie + u mnie. Ale mam jeszcze jedno pytanie może troche banalne ale... w ile czasu musi sie nagrzac silnik, jak długo to trwa?? I przy jakiej temperaturze optymalnie ma sie zalączyc wentylator? Oraz czy można ten wentylator jakos sprawdzic czy wogole dziala np wlaczajac go recznie??
golf jest bogiem,
astra wrogiem. :P

!!~~VW~~!!
macQ
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 18 cze 2008, o 14:15
Lokalizacja: Rzepin /Szczecin

Postprzez Arturro » 23 cze 2008, o 15:27

temperatura silnika powinna sie podnieść po przejechaniu ok. 2,5 km (przynajmniej u mnie tak jest ok 2,5 i jest prawie 70 st.C, pewnie w zimie potrzeba trochę więcej czasu), a co do wentylatora to włącza sie powyżej 90 st.C (w moim wyglada to tak: jak samochodzik sobie stoi zapalony to prcuje jakiś czas na 90 st. C potem temp się podnosi do ok 93-94 st. i wentylator zaczyna działać). A jak chcesz sprawdzić czy wentylator wogóle działa to odepnij kostkę od wiatraka i jakims przewodzikiem musisz zewrzeć któreś dwa styki: jak patrzysz na odpiętą kostkę to srodkowy i ten po twojej lewej do drugi bieg prędkości wentylatora, a dwa skrajne to pierwszy bieg.
Arturro
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 lip 2007, o 08:37
Lokalizacja: Zaborów k. Błonia

Postprzez lizardking » 23 cze 2008, o 16:55

przeczytajcie mój rozległy post w temacie "TEMPERATURA W TDI?"
Znajdziecie tam odpowiedzi na nurtujące was pytania dotyczące układu chłodzenia.
Mędrcy znają wszystkie pytania a głupcy wszystkie odpowiedzi.
lizardking
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 15:25
Lokalizacja: Konin

Postprzez macQ » 24 cze 2008, o 10:57

Dzięki za zainteresowanie moim problemem i błyskawiczne odpowiedzi. Bardzo wam dziękuję. Myślę, ze jakos sam ogarne ta wymianę termo.
golf jest bogiem,
astra wrogiem. :P

!!~~VW~~!!
macQ
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 18 cze 2008, o 14:15
Lokalizacja: Rzepin /Szczecin

Postprzez RyKa » 25 cze 2008, o 10:40

Jak koledzy piszą termostat.
Ale weź pod uwagę jeszcze czujnik temperatury, który podaje wartość na licznik.
Ja miałem taki przypadek.
Po zmianie termostatu temp. mierzona termometrem bagnetowym w zbiorniczku wyrównawczym i ok 82-87st., przed zmianą termostatu w zbiorniczku 72-76stopni.
Na zegarach nie miałem nawet 70st przed zmiana termostatu, po zmianie minimalnie więcej.
Wymieniłem jeszcze czujnik i wskazówka na blacie pokazuje równiutko 90stopni.
Może u Ciebie sam termostat być przyczyną, ale warto wziąć czujnik też pod uwagę.
P.S. przed zmianą czujnika i termostatu palił mi około 6,5-7L ON.
RyKa
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 paź 2007, o 10:14
Lokalizacja: Gostyń

Postprzez Hellboy » 25 cze 2008, o 15:21

Arturro napisał(a):Na 100% termostat, jak swojego Golfika kupiłem też tak miał, co sie okazało termostat jakiś koleś całkowicie wyciągnął. Wymieniłem, 90 st.C jest i spalanie spadło (w trybie mieszanym 5 l- sr. prędkość 80, a w trasie Warszawa-Zakopane 4,1 L na 100 km- bez szaleństw 100-115 km/h; przed wymiana na tej trasie 5,3 L, więc chyba warto termostacik wymienić). Co do termo. wahlera mam mieszane uczucia miałem 2 i oba do bani, pierwszy działał ok 2,5 miesiąca, a drugi 2 dni- oba się zamknęły i koniec ponad 100 st.C. Teraz założyłem polski firmy Stalher (czy jakoś tak), można go kupić w POLCAR. Wymień go jak najszybciej bo paliwo drożeje, a tak w kieszeni parę złociszy zostanie. :-)


Nie wiem czy tak na 100%.. Ja mam tak samo, termostat wymienilem, ale sytuacja nie poprawiła sie nawet na 1 dzien, bo stary byl tez sprawny...
Hellboy
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 09:02
Lokalizacja: Poznań


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości