Zapala i od razu gaśnie

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Zapala i od razu gaśnie

Postprzez Z_e_D » 25 cze 2009, o 18:48

Witam, własnie pojawił sie u mnie pewnien problem. Wsiadam do samochodu, przekręcam kluczyk, samochód odpala i po sekundzie gaśnie. Dzieje sie tak cały czas. Nawet gdy wcisne pedał gazu do oporu obroty podskoczą na ok 1,7 tyś i silnik znowu gaśnie.
Avatar użytkownika
Z_e_D
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 14:02
Lokalizacja: Gdańsk

Zapala i od razu gaśnie

 

Postprzez Bradley » 25 cze 2009, o 18:56

IMO immobilajzer. Sprawdzic vagiem.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Z_e_D » 25 cze 2009, o 19:03

Nie mam teraz dostępu do VAGa. Immobilajzera fabrycznego nie mam a ten obecny raczej nie jest powodem, ponieważ on odcina zapłon a ten jest, kontrolka od świec standardowo zapala się o gaśnie po chwili :(
Avatar użytkownika
Z_e_D
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 14:02
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez zombek » 25 cze 2009, o 19:07

Jesteś pewien że nie masz immo w kluczu??
Ja jak kupowałem auto to też gość mówił że nie ma immo, a okazało się że ma.
Rozłóż klucz i zobacz czy jest tam taka mała pestka.

Bo objawy wskazują na immo właśnie. Czasem jak mi się coś pertoli to mam tak samo.
Mój czarnulek :D
Kliknij tu
Avatar użytkownika
zombek
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 12 wrz 2008, o 23:45
Lokalizacja: ZS

Postprzez marcinkoz2910 » 25 cze 2009, o 21:13

Z_e_D, jeśli nie ma problemu z kręceniem silnikiem to na 100% immobilajzer bo nie ma innej opcji

seryjnie immo szło od roku 1995r. a od 1992 do 1995r. był dokładany za dopłatą
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Z_e_D » 26 cze 2009, o 09:55

Doszedłem do wniosku po Waszych podpowiedziach, że macie racje i problem może być w alarmie (może jakaś ukryta funkcja która się włączyła). Poszedłem do samochodu z instrukcja, sprawdzałem różne opcje i nic. Przy kolejnej próbie odpalił :-o . Nie wiem czy alarm się kaszani czy coś przestawiłem...
Avatar użytkownika
Z_e_D
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 14:02
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez marcinkoz2910 » 26 cze 2009, o 23:32

Z_e_D, możliwe że jeśli masz immo bo coś szwankuje tak jak mi kiedyś

jedź na VAGa jeśli to immo to w ECU zostały błędy po nich zlokalizujesz usterkę
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Mateoss18 » 1 lip 2009, o 19:14

kolego miałem to samo, identycznie. Spróbuj przeczyścić grot kluczyka i włóż go do stacyjki odwrotnie niż zawsze, mi to pomogło, a jeszcze lepiej jak masz jakiś zapasowy, to odpalaj tym zapasowym a ten normalny odłóż na jakiś miesiąc, tak mi doradzono i jeżdże do tej pory.
Avatar użytkownika
Mateoss18
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 lis 2008, o 20:42
Lokalizacja: Mętków

Postprzez marcinkoz2910 » 1 lip 2009, o 22:34

Czyszczenie grotu to takie samoistne uspokajanie swojego sumienia i nie ma nic wspólnego z działaniem immo (no chyba że mamy tak wyrobioną stacyjkę że szok... )

Ja w swoim Golfie też tak miałem, z tendencją co tydzień miałem problem z zapłonem bo immo blokowało silnik.

Jako że miałem dwa klucze to postanowiłem pojeździć na drugim co by sprawdzić czy przypadkiem sygnał z pierwszego klucza nie jest za słaby, ale nic to nie pomogło a odczyt klucza przez VAGa pokazywało PASS OK czyli kluczyki odpadają.

Szukam dalej, dowiedziałem się że na stacyjce jest czytnik klucza taka obrączka plastikowa (trzeba zdjąć osłonę plastikową stacyjki) a do niej dochodzi jeden gruby przewód (w sumie to nie jeden bo pod czarną izolacją idą 3 przewody ale mniejsza o to) sprawdziłem czy ten przewód co wchodzi do tej obrączki (czy czytnik na stacyjce nie jest uszkodzony) no nie był uszkodzony... Wyczyściłem ten pierścień (czytnik) sprężonym powietrzem, bo podobno kurz też lubi blokować ten czytnik... Pojeździłem ale dalej nic, czyli czytnik odpada.

Ostatnia kwestia to taka mała czarna skrzyneczka ukryta gdzieś po stronie kierowcy na takim stelażu przedniej deski rozdzielczej, ja ją zlokalizowałem lecąc po tym czarnym przewodzie :) Nie było łatwo jej odkręcić... :/ Słaby dostęp ale udało się. Jeszcze przed tym po odpinałem od niej wtyczki. Są dwie jedna to info do ECU a druga to od tego pierścienia (często lubi się tam ona uszkodzić ale u mnie nie było uszkodzeń ani okablowania ani samych wtyczek). Więc rozebrałem tą małą skrzyneczkę, wyjąłem elektronikę i lutownica na ciepłe powietrze (HotAir każdy dobry elektronik taką posiada) poprawiłem luty na płytce drukowanej poskładałem i do dziś nie zgasł ani razu :hyhy: a zrobiłem to ponad 4 miesiące temu 8-)

Jeśli to nie pomoże u Ciebie to jedynie jakiegoś magika sobie znajdź co Ci to zrobi


ehhh ale referat :-P
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez leopard » 2 lip 2009, o 02:35

czytnik to cewka czytająca immo ... plastikowa puszka to moduł immo (w MK III moduł jest jeszcze poza zegarami) - wewnatrz modułu są 2 styczniki - na ich nogach najczesciej robią sie zimne luty - w dizlach często to się zdaża - przez wieksze drgania silnika

BTW - dostep do puszki z immo jest łatwiejszy po wyciagnięciu włacznika świateł ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Z_e_D » 2 lip 2009, o 13:17

Dzięki za podpowiedzi. Po tym nieszczęsnym popołudniu właśnie zmieniłem kluczyk na drugi i "odpukać" na chwile obecną jest ok.

Mam jeszcze pytanie: Czy jest jakiś sposób na szybkie obejście tego problemu gdy np zdarzy mi się to gdzieś na trasie?
Avatar użytkownika
Z_e_D
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 14:02
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez leopard » 2 lip 2009, o 16:02

Z_e_D napisał(a):Czy jest jakiś sposób na szybkie obejście tego problemu gdy np zdarzy mi się to gdzieś na trasie?

jest - poproś chuck'a noris'a żeby włacznik świateł potraktował z półobrotu ... tylko koniecznie z pół - z całego zrobi ci cabrio ;-)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

cron