Zawór G11 - do czego

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Zawór G11 - do czego

Postprzez golfiak » 13 cze 2008, o 20:55

Własnie, znajduje się pod maską obok zbiornika wyrównawczego spryskiwaczy
Zawór

[ Dodano: 2008-06-13, 20:57 ]
mała poprawka, nie spryskiwaczy a płynu chłodniczego. Sorki...
TDI 1Z 90 KM
Avatar użytkownika
golfiak
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 23:11
Lokalizacja: Poznań

Zawór G11 - do czego

 

Postprzez leopard » 15 cze 2008, o 02:08

G to czujniki - N to elektrozaworki ... jesteś pewny że chodzi o G11 ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez golfiak » 17 cze 2008, o 17:19

Tak tak jak na fotce. Może to jakiś elektrozawór, taki jakby mieszek gumowy i wyłącza się lub włącza po zamknięciu maski.
TDI 1Z 90 KM
Avatar użytkownika
golfiak
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 23:11
Lokalizacja: Poznań

Postprzez leopard » 17 cze 2008, o 21:39

golfiak napisał(a):Tak tak jak na fotce. Może to jakiś elektrozawór, taki jakby mieszek gumowy i wyłącza się lub włącza po zamknięciu maski.


:lol: G11 to czynnik chłodzący którm zalany jest układ chłodzenia (oryginalny made in VW) - a to co na fotce to czujnik ...

nigdy się tym czujnikiem nie interesowałem - ale wydaje mi się ze to czujnik otwarcia maski
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez golfiak » 17 cze 2008, o 22:21

No to jak Ci tak do śmiechu to byś się bardziej postarał i coś znalazł, a po za tym to Niemcy nie są aż tak marnotrawni żeby na oznaczenie płynu chłodniczego zakładać specjalną wyprofilowaną osłonę.... :-|
TDI 1Z 90 KM
Avatar użytkownika
golfiak
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 23:11
Lokalizacja: Poznań

Postprzez leopard » 18 cze 2008, o 00:58

golfiak napisał(a):No to jak Ci tak do śmiechu to byś się bardziej postarał i coś znalazł, a po za tym to Niemcy nie są aż tak marnotrawni żeby na oznaczenie płynu chłodniczego zakładać specjalną wyprofilowaną osłonę.... :-|


:-D osłona jest zabezpieczeniem przed poparzeniem w momencie kiedy ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym będzie zbyt wysokie - płyn wypłynie przez zawór bezpieczeństwa ...

BTW - nie widziałem jeszcze czujnika/zaworu G11 - jest mi do śmiechu ze względu na zbieżność oznaczeń - jeśli nie jesteś usatysfakcjonowany moim postem - postaraj się sam - i wyjasnij zagadkę oznaczenia G11 :roll:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez scols11 » 18 cze 2008, o 12:00

Jest to krańcówka otwarcia maski- do alarmu.
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

Postprzez golfiak » 18 cze 2008, o 22:55

Ooooo to ja mam alarm, hmm nie wiedziałem.... :-)
TDI 1Z 90 KM
Avatar użytkownika
golfiak
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 23:11
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Zico63 » 19 cze 2008, o 01:39

Panowie! Nie denerwujcie się! G11 to naprawdę nazwa płynu chłodzącego V8B na bazie glikolu (stąd G), starsza wersja - zielona; potem był G12 czerwony. Jest to opisane "na bank" w instrukcji i książkach napraw.
Uwaga przy okazji: płyny są NIEMIESZALNE ze sobą ani z innymi płynami.
Kolega Leopard ma rację iż na schematach elektrycznych zawory są oznaczane jako G... i stąd nieporozumienie ;-)
W dodatku na tej osłonie widnieje rysunek oznaczający "POPATRZ DO INSTRUKCJI".
Pozdrowienia! zico
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez leopard » 19 cze 2008, o 01:54

golfiak napisał(a):Ooooo to ja mam alarm, hmm nie wiedziałem.... :-)


może i nie masz - na pewno masz częśc instalacji pod alarm :-D
na początek dobre i to ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Czapla056 » 30 cze 2008, o 16:09

Witam mam golfa 1.9 tdi 110km co jakiś czas spada moc i musze wymieniać elektrozawór który steruje podciśnieniem tyrbiny wtedy jest ok. Co jest nie tak że te zawory się psują?
Czapla056
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 15:57
Lokalizacja: Nowy Dwór

Postprzez leopard » 30 cze 2008, o 22:31

Czapla056 napisał(a):Witam mam golfa 1.9 tdi 110km co jakiś czas spada moc i musze wymieniać elektrozawór który steruje podciśnieniem tyrbiny wtedy jest ok. Co jest nie tak że te zawory się psują?


zdiagnozuj auto - zawory w 110 PS psuja sie bardzo rzadko ... znajdz przyczyne - nie usuwaj tylko skutku
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości