Zawór N75, N109

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Zawór N75, N109

Postprzez daniel9415 » 7 kwi 2014, o 16:42

Mój problem z odpaleniem auta powoli się wyjaśnia, rozrząd jest ustawiony jak był, nie przeskoczył nic. Problem tkwi w zaworze N75 lub N109. Pompa paliwo zasysa a nie podaje na wtryski. Odłączyłem N109 i dałem plus bezpośrednio z aku - nic, wyciągnąłem ten tłoczek z N109 dalej nic. Wyciągnąłem sterownik wczoraj i przelutowałem, jest mała poprawa bo dziś odpalił Mi normalnie, zawsze miałem tak że jak włączałem zapłon, N75 mi cykał cały czas, wczoraj miałem tak że nie cykał Mi wcale, a dziś cyknął pare razy i przestawał. Ale raz było tak że cały czas cykał i odpalił normalnie, na początku chodził dobrze, zacząłem się cieszyć że działa auto, a nagle zaczął szarpać silnikiem, obroty zaczęły dziwnie skakać i zdechł. Ponowna próba nie przyniosła efektu gdyż zawór N75 już nie cykał. Nie mam pojęcia co jest nie tak.. Możliwe że to przez N75 ?
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Zawór N75, N109

 

Postprzez palio » 7 kwi 2014, o 19:32

Zawor n75 jest od sterowniem turbiny i nie nic wspolnego z odpalaniem. Ja bym bardziej stawiql na n109. Jest to zawor ktory odcina paliwo podczas gaszenia.
To ze n75 raz cyka a drugi raz nie to byc moze sie zacina. Mozna go rozebrac i sprawdzic czy sprezynka w srodku nie pekla.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez daniel9415 » 7 kwi 2014, o 20:08

Golf sprawdzony pod kompem, wywaliło błąd :

00765-Modulating Piston Movement Sensor (G149)

Czujnik położenia nastawnika dawki

Znajomy mówił że to wina instalacji, nie wiem co o tym myśleć..
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Postprzez palio » 7 kwi 2014, o 20:13

Jest to blad zwiazany z nastawnikem. Albo uszkodzona pompa wtryskowa, albo przerwa w instalacji. Ja bym zaczal od sprawdzenia kablokogii czy gdzies nie jest przerwana lub uszkodzona.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez daniel9415 » 7 kwi 2014, o 20:25

tak też jutro zrobię :) Ale możliwe że pompa uszkodzona skoro bierze ropę ale nie podaje jej na wtryski?
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Postprzez palio » 7 kwi 2014, o 20:32

Tak moze byc w najgorszym przypadku.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez daniel9415 » 8 kwi 2014, o 20:00

Panowie, golf pali.. Niezła głupota mała była, a tyle się grzebałem i sprawdzałem :D
Kabelki od nastawnika, wyglądają jakby przegryzione przez coś, ale w drugim miejscy również widać przegryzione. Może się w coś wkręciły ? W wiatrak chłodnicy ?

Obrazek

Tyle że jest jeszcze jedna sprawa, Golf ciągnie tylko do 3,5tyś, myślicie że dlatego że stał trochę czasu niejeżdżony ?
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Postprzez palio » 8 kwi 2014, o 20:06

No niezle to wyglada.

A nie wpada auto w tryb awaryjny? Ciagnie tylko okolo 120 - 130 km/h i nie chce wiecej?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez daniel9415 » 8 kwi 2014, o 20:07

A może i tak, jechałem teraz i tak sprawdziłem to na każdym biegu do 3.5tyś i siły jakby też nie miał, nie wgniata Mnie w fotel jak przedtem :(
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Postprzez palio » 8 kwi 2014, o 20:14

Na poczatek sprawdz wszystkie wezyki idace od n75 czy sa cale i szczelne. Jezeli auto to 90ps to glowna przyczyna jest sam zaworek n75. Podejrzewam, ze padla w nim sprezynka i stad ten problem. Jak masz mozliwosc to podmien na inny sprawny bedziesz mial wtedy 100% pewnosc.

Ewntualnie zrob logi dynamiczne grupy 010, 003, 008 i 011 kazdy z osobna od 1400 do 4000 obr/min oczywisciejak to mozliwe.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez daniel9415 » 8 kwi 2014, o 20:16

a mogę sprawdzić na postoju czy Mi wejdzie wyżej niż 3,5tyś na obroty ?
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Postprzez palio » 8 kwi 2014, o 20:19

To i tak nic nie da. Auto sprawdzamy pod obciazeniem.
Mozesz sprawdzic n75 domowym sposobem: wyjmij go imjak masz kompresor to tam gdzie idzie niebieski wezyk dmuchnij w tak rurke powietrze powinno pojsc jednym wyjsciem. Jak wyjdzie dwoma to wiadomo ze n75 jest do wymiany.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości

cron