Zaworek sterujący turbiną

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Zaworek sterujący turbiną

Postprzez marcin2105 » 10 lip 2009, o 17:24

Witam ma silnik 1,9 TDI 1Z 90 KM i zastanawia mnie czemu cały czas po odpaleniu słychać zaworek N75 jak stuka. Podczas jazdy też go słychac. Auto jedzie normalnie zadnych objawów tylko to stukanie
Czy to coś niepokojacego??
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Zaworek sterujący turbiną

 

Postprzez morsdicti » 10 lip 2009, o 17:49

no ten zawór powinien stukać ale nie aż tak jak to opisałeś ... on stuka jak przekręcisz kluczyk i włączysz zapłon, po długiej jeździe też stuka jak się nachylisz to usłyszysz jak zgasisz samochód to raczej normalnie jakby był coś zepsuty to byś odczuł, spadek mocy albo by się turbina wyłączała (w Passacie B5 jak zawór padnięty włącza się tryb awaryjny nie wiem czy w MK3 coś takiego wogóle występuje ? :) )

Weź mojego 1.9D możemy się zamienić ... tam N75 nigdy Ci nie będzie stukał :P :cwaniak:
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Bradley » 10 lip 2009, o 18:05

I niech stuka. To elektrozawor. Jednym stuka, drugim nie. Dzialac dziala.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez marcin2105 » 10 lip 2009, o 18:11

morsdicti napisał(a):no ten zawór powinien stukać ale nie aż tak jak to opisałeś ... on stuka jak przekręcisz kluczyk i włączysz zapłon, po długiej jeździe też stuka jak się nachylisz to usłyszysz jak zgasisz samochód to raczej normalnie jakby był coś zepsuty to byś odczuł, spadek mocy albo by się turbina wyłączała (w Passacie B5 jak zawór padnięty włącza się tryb awaryjny nie wiem czy w MK3 coś takiego wogóle występuje ? :) )

Weź mojego 1.9D możemy się zamienić ... tam N75 nigdy Ci nie będzie stukał :P :cwaniak:



Dzięki ale troche za słaby :-D
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez leopard » 10 lip 2009, o 21:55

Bradley napisał(a):I niech stuka. To elektrozawor

stuka bo nie jest wyklepany - a samo stukanie jest wynikiem mapy N75 zapisanej w ECU - w przypadku 1Z - N75 ma 50% współczynnik wypełnienia impulsu - dlatego elektrozaworek stuka ...

inżynierowie z BOSCH'a mogli zrobic program zeby stukał od 1000 rpm na przykłąd - ale poszli na łatwizne no i stuka teraz sobie pod maska kawałek plastiku z węzykami a my tu rozkminkę mamy co tam tak stuka :hyhy:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez morsdicti » 10 lip 2009, o 22:21

dokładnie :) o tym właśnie mówie .... stuka bo musi stukać a jak Ci się nie podoba to ja chętnie wezmę go do siebie niech u mnie postuka :P (jakkolwiek to brzmi he )
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości