Zimny silnik

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Zimny silnik

Postprzez przemek-bojar » 15 sty 2009, o 18:40

Witam wszystkich.Moze ktos z was bedzie wiedzial dlaczego moj TDI gdy jest zimny lekko kopci na niebiesko???kiedy sie nagrzeje jest OK.
musze dodac ze od wymiany na castrolu połsyntetyku (10w40) zrobilem juz 12 tysiecy i ani razu nie dolewalem oleju poniewaz trzyma stan.czym to moze byc spowodowane???


drugie pytanie to takie, dlaczego silnik tak wolno sie nagrzewa?.zeby silnik Zlapal temp. 90 stopni musze przejechac 15 km.oczywisie przy temp. na dworze okolo 0 stopni.chcialem wymienic termostat ale znajomy mechanik mowil, ze silniki z klimatyzacja nagrzewaja sie tak wolno poniewaz chlodnica jest wieksza itp.

PROSZE WAS O PODANIE SWOICH SPOSTRZEZEN....
diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy cie nie zdradzi :)

mój gofer http://www.golf3.pl/topics2/golf-iii-td ... vt9120.htm
Avatar użytkownika
przemek-bojar
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 6 sie 2008, o 20:49
Lokalizacja: Okolice Grudziądza

Zimny silnik

 

Postprzez kajtek » 15 sty 2009, o 19:40

przemek-bojar napisał(a):dlaczego moj TDI gdy jest zimny lekko kopci
w zimie to nawet benzyniaki kopca a jak silnik zimny to tym bardziej wiec raczej nie ma powodów do zmartwień....
przemek-bojar napisał(a):od wymiany na castrolu połsyntetyku (10w40) zrobilem juz 12 tysiecy
to dlaczego ponownie nie zmieniasz oleju? najwyższy czas moim zdaniem... co ile km zmieniasz olej?
przemek-bojar napisał(a):dlaczego silnik tak wolno sie nagrzewa?.zeby silnik Zlapal temp. 90 stopni musze przejechac 15 km
nie nagrzewa sie wolno tylko normalnie jak na pore zimową......
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leszeek » 15 sty 2009, o 20:41

Mój golfik też się wolno nagrzewa jak chcesz żeby ci się szybciej nagrzewał to zastaw chłodnice
ja i mój golf to jedność
leszeek
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 10:01
Lokalizacja: Łomża

Postprzez IRON » 15 sty 2009, o 22:24

witam,
heh mam tak samo... rano na zimnym kręcę z 4 sekundy zanim kopnie. jak odpali przez ok 15 kopci w biało niebieskich barwach :-| nagrzewa się do ok 70 stopni po ok 7 kilometrach. (przy bucie do 80stopni) wymiany regularne wszystkiego- zostaje jedynie podpiąć hama pod kompa :zdegustowany:
Lepszy wróbel w garści niż na dachu :D
IRON
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 paź 2008, o 22:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez SotoM » 16 sty 2009, o 00:56

sprawdźcie wtryski....
choć powiem ze ja z rana mam tak samo.jak go odpalam to piernie niebieskiego baka...
co do temperatury silnika to mój tgeż sie długo grzeje...a układ chłodzenia mam w 100% sprawny - wiem bo sam robiłem... termostat nówka oryginał...
dizel ma to do sibie ze długo sie grzeje...dlatego co niektóre modele z boku głowicy mają kruciec z 3ma świecami żarowymi TZW grzałka...pomaga w podgrzewaniu płynu chłodzącego...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez ayrt0n » 22 sty 2009, o 17:51

tak czytam tego posta i chce dodać cos od siebie... Ja uważam że diesle grzeją się szybciej a chociaz by ze względu na to że jest wyższa temperatura spalania i mi samochód sie nagrzewa do 70 stopni max po przejechaniu max do 9km i to w temperaturze ok -10 stopni więc sprawdź ilośc płynu w układzie albo czujnik temperatury wody albo termostat... Jeszcze jedna sprawa... przty minusowej temperaturze samochód bede musiał długo chodzić żeby nabic temperature do 70 stopni natomiast podczas jazdy u mnie przynajmniej jest to kilka minut...
Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje...Zapamiętujemy te najbardziej wzruszające, płynące z głębi serca, zapisane do końca życia! - SUNRISE-KOŁOBRZEG :D
ayrt0n
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 10:25
Lokalizacja: Pomiechówek

Postprzez mani51 » 22 sty 2009, o 19:23

ayrt0n, to powiedz mi czemu diesel mniej pali? ano dlatego że ma większą sprawność i więcej energii ze spalania jest zamienione na pracę a mniej na ciepło emitowane do otoczenia i dlatego diesel dlużej się grzeje...ja mam benzynkę i po 7 - 8 km już mam 80°C i więcej nawet przy tych mrozach co ostatnio
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez ayrt0n » 22 sty 2009, o 21:47

no to mamy różne doswiadczenia bo ja miałem wcześniej honde civic która jest dośc wyżyłowanym silnikiem jak każda honda zresztą i do 90°C grzał sie po 20 km i to nie pierwszy samochód który tak miał wiec sam widzisz ale to najwidoczniej każdy ma inaczej i chyba niech tak zostanie bo póxniej będą jakies niepotrzebne "zgrzyty" miedzy nami ;) pozdrawiam
Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje...Zapamiętujemy te najbardziej wzruszające, płynące z głębi serca, zapisane do końca życia! - SUNRISE-KOŁOBRZEG :D
ayrt0n
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 10:25
Lokalizacja: Pomiechówek

Postprzez SotoM » 23 sty 2009, o 01:26

ayrt0n, taaakkk...ale zauwaz ze w honda ma aluminiowe silniki, blok jest aluminium. a w naszych starych kiblach sa zeliwne bloki w dizlu jak i w benzynie... nie porównuj hondy do golfa. bo to jest całkiem rózna technologia...
owszem dizel nagrzeje sie w miare szybko ale jak jest nakrecany na wyzsze obroty. ja jak wyjeźdzam z pracy to juz po 5 minutach grzeje nim na 5tym biegu 120 140km/h to 80 st otrzymuje bardzo szybko. ale jadac po mieście...to prosze cie....
moze u ciebie czujnik temperatury oszukuje... ;-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez ayrt0n » 23 sty 2009, o 16:41

aha no ok... no mamy odmienne zdanie na ten temat :> ale od tego jest forum także pozdrawiam :> i kończymy tą nierówna walkę ;)
Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje...Zapamiętujemy te najbardziej wzruszające, płynące z głębi serca, zapisane do końca życia! - SUNRISE-KOŁOBRZEG :D
ayrt0n
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 10:25
Lokalizacja: Pomiechówek

Postprzez morsdicti » 23 sty 2009, o 18:31

Tak jak ktoś pisał, w dieslu energia wyzwalana podczas procesu spalania zamienia sie w większym stopniu na pracę niż na dogrzanie silnika więce grzeją się znacznie wolniej niż benzyny ... ja nie pamieam kiedy ostatni raz w tym miesiacu miałem 90 stopni ... mój rympel grzeje się bardzo bardzoooo powoli. Dlatego tak kur..... klekocze :P
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez seb » 23 sty 2009, o 18:36

przemek-bojar, czy latem tez miales taki problem ze wolno sie grzeje?
seb
 

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości