[AAZ] Zmiana komputera, koniecznie?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

[AAZ] Zmiana komputera, koniecznie?

Postprzez rataman » 18 lip 2014, o 17:23

Witam. Mój AAZ padł, dostałem dawcę również z AAZ, wymieniłem, poskładałem i... są dwie rzeczy różniące mój stary motor z tym co mam teraz (pompa wtryskowa, suszarka) w moim była pompa ECO czy jakoś tak i turbinka KKK K04 a w tym co włożyłem pompa bez ECO i tubina K14. Wcześniej dawca śmigał jak zły teraz kupa... szarpie... Nie podłączyłem tylko jakiegoś czujnika czy coś do którego szły 2 przewody podciśnieniowe (jeden z vacumpompy do tego czegoś i z tego czegoś do turbo) I z tąd moje pytanie, czy te różnice są tak poważne że muszę jeszcze komputer przeszczepić z dawcy?
Ostatnio edytowano 18 lip 2014, o 18:24 przez rataman, łącznie edytowano 1 raz
rataman
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 lip 2014, o 15:57
Lokalizacja: Kłodzko

[AAZ] Zmiana komputera, koniecznie?

 

Postprzez Pozor » 18 lip 2014, o 17:48

jaki komputer ??? :shock: w aaz nie ma sterownika , po prostu nie masz podłączone podciśnienia do turbiny lub masz gdzieś niepodłączone coś i jest nieszczelność, druga sprawa podłączyłeś LDA ? i zobacz czy czasem nie przełożyłeś z EGR jak tak to wywal go i zrób bez EGR , i wo ogóle podaj fotki jakieś.
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez rataman » 18 lip 2014, o 18:57

Wow :-o ale gafa z tym komputerem :wstyd: W Audi 80 1z miałem to i myślałem że tu też jest coś takiego albo w podobie. Nie chce mi się telefon połączyć z kompem żeby foty zapodać. LDA podłączone, bez EGR na 100% z tego co mi napisałeś w innym temacie. Z tego co wyczytałem na tym czymś (Oznaczenia na nim to 191 906 283 A, a z drugiej strony MT2) jest to jakiś zawór podciśnienia i tylko tego nie podłączyłem bo w dawcy tego czegoś nie było... Co dalej z tym fantem zrobić? Podłączać to do k14 (i czy się da, bo szczerze mówiąc nie przyglądnąłem się czy jest na niej wejście na wężyk podciśnieniowy) czy wywalić?
rataman
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 lip 2014, o 15:57
Lokalizacja: Kłodzko

Postprzez pawelus6 » 18 lip 2014, o 19:22

Podciśnienie szło pewnie do starej turbiny K04, w połączeniu z EGR. sam robiłem swap ma K14 i ta nie ma tego podciśnienia - jednocześnie pozbyłem się EGR i u mnie też ten dodatkowy wąż został wyeliminowany.

I AAZ nie ma komputera, w pełni sterowany mechanicznie ;)
Jak nie masz ECO pompy, tylko normalną, z mechanizmem LDA to polecam jeszcze boos pina załozyc.
Zawory o których piszesz to pewnie N75. Też się pozbyłem tego przy zmianie suszarki na K14, ona nie potrzebuje tyle zabawy z podciśnieniami co K04 :)

Ale podaj zdjęcia to zdziałamy wiecej bo lepiej miec pewnosc :)


Pewnie poprzednio ten wąż z VACU szedł do czegoś podobnego jak tutaj:
https://lh5.googleusercontent.com/VyP9p ... 53-h865-no
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez rataman » 18 lip 2014, o 20:24

pawelus6 jest dokładnie tak jak piszesz z K04. Pompę ECO też miałem z LDA ale została na zajechanym silniku razem k04 :) boost pin idzie Pocztą Polską potem będziemy się bawić z ciśnieniem doładowania. Więc ten n75 mogę poprostu sobie zostawić tak bez żadnych wężyków czy go odpiąć od wtyczki w celu zredukowania masy :D ? btw. Zauważyłem (po roku użytkowania) że poprzedni właściciel umieścił mi już ic (1H0 145 832) pod spodem ale go nie podłączył więc też się za to wezmę w późniejszym czasie jak będę miał niedobór mocy i komplet przewodów.

Co do szarpania to chyba znalazłem przyczynę (powietrze w przewodach) i syczenie z filtra paliwa po zgaszeniu silnika. Dokładnie to ten plastik na zawleczkę, jak go poruszałem to syczenie przestało, będę musiał go jutro poprawić bo dzisiaj czas mi się skończył... Widocznie go przetrąciłem jak grzebałem pod maską. Jeśli to nie pomoże będę szukał dalej pomocy u was, znawców, pasjonatów, miłośników. Wielkie dzięki Panowie!

[ Dodano: 2014-07-18, 19:48 ]
Temat można usunąć żeby forum nie zaśmiecać
rataman
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 lip 2014, o 15:57
Lokalizacja: Kłodzko

Postprzez pawelus6 » 18 lip 2014, o 22:34

rataman napisał(a):pawelus6 jest dokładnie tak jak piszesz z K04. Pompę ECO też miałem z LDA ale została na zajechanym silniku razem k04 :) boost pin idzie Pocztą Polską potem będziemy się bawić z ciśnieniem doładowania. Więc ten n75 mogę poprostu sobie zostawić tak bez żadnych wężyków czy go odpiąć od wtyczki w celu zredukowania masy :D ? btw. Zauważyłem (po roku użytkowania) że poprzedni właściciel umieścił mi już ic (1H0 145 832) pod spodem ale go nie podłączył więc też się za to wezmę w późniejszym czasie jak będę miał niedobór mocy i komplet przewodów.

Co do szarpania to chyba znalazłem przyczynę (powietrze w przewodach) i syczenie z filtra paliwa po zgaszeniu silnika. Dokładnie to ten plastik na zawleczkę, jak go poruszałem to syczenie przestało, będę musiał go jutro poprawić bo dzisiaj czas mi się skończył... Widocznie go przetrąciłem jak grzebałem pod maską. Jeśli to nie pomoże będę szukał dalej pomocy u was, znawców, pasjonatów, miłośników. Wielkie dzięki Panowie!

[ Dodano: 2014-07-18, 19:48 ]
Temat można usunąć żeby forum nie zaśmiecać


Zanim zamkną, tak zawory moga zostac bez węzy, równie dobrze mozesz je odłączyc i niech leżą na półce. Jak są sprawne to je sprzedaj bo lubią szwankowac i mozna pare groszy zarobic.
Z montażem IC tez nie ma problemu, jeżeli mowimy o fabrycznym z TDi, mam u siebie, jak chcesz jakies info jak to zrobiłem u siebie to napisz do mnie PW.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pozor » 18 lip 2014, o 22:37

ok zamykam temat ;-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości