Zmiana Silnika golf 3

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Zmiana Silnika golf 3

Postprzez guzikpl » 17 sty 2013, o 11:30

Witam.
Mam pewien problem gdyż od dłuższego czasu chce zmienić silnik w moim golfiku ,bo 1.9d ma trochę za mało kucy do wyprzedzania. Na początku myślałem o turbo potem o silniku a teraz mam na oku cały samochód, a mianowicie Toledo 1 z silnikiem 1.9tdi 110km w którym silnik jest jak żyleta ale blachy zżarte. Moje pytanie wiec brzmi co będzie pasowało do golfa z toledo a co trzeba będzie dokupić i czy to w miarę opłacalny biznes gdyż autko znalazłem w cenie bardzo interesującej ;) Proszę tylko nie pisać że to już było i takie tam gdyż przejrzałem bardzo dużo forum, ale nie do końca znalazłem odpowiedź na moje pytanie z góry dziękuje za odpowiedzi ;] Pozdrawiam Łukasz
guzikpl
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 sty 2013, o 11:13
Lokalizacja: Białystok

Zmiana Silnika golf 3

 

Postprzez AdiK__ » 17 sty 2013, o 11:33

Ogólnie silnik powinien wejść p2p bo to ta sama płyta podłogowa. Poduszki i mocowania są takie same (z tego co pamiętam) pozostaje kwestia komputera wiązki itp.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez guzikpl » 17 sty 2013, o 12:22

Tak wiem że sam silnik będzie pasować ale co z reszta ??
guzikpl
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 sty 2013, o 11:13
Lokalizacja: Białystok

Postprzez PiJey88 » 17 sty 2013, o 12:37

wiązki i instalacja też pasuje, nie wiem czy zegary te same są w toledo, reszta gratów tez podpasuje, mogą być problemy z chłodnicą, może być inna, ale to akurat mały problem, zostawiasz swoją lub wstawiasz większą z TDI, ludzie swapują benzyniaki z toledo i nie słyszałem by coś było inaczej z elektroniką, długość kabli i przelotki mogą być inne, ale to jest do zrobienia
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez guzikpl » 17 sty 2013, o 13:00

Chłodnica jest taka sama ale słyszałem o konieczności zmiany modułu pedałów bo w moim mam linki a w tdi był gaz elektryczny a sprzęgło chyba hydraulika ;] nie wiecie czy będą pasować z toledo ??
guzikpl
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 sty 2013, o 11:13
Lokalizacja: Białystok

Postprzez PiJey88 » 17 sty 2013, o 13:34

sprzęgło prosta sprawa bo wystarczy wstawić spinkę w pedał i pasuje pompka wysprzęglika, a pedał gazu faktycznie trzeba by było zmienić, nie wiem jak jest w toledo więc nic nie pomogę
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez guzikpl » 17 sty 2013, o 16:34

A co z zawieszeniem i hamulcami takie same czy nie na przykład tarcze z tylu da się przełożyć z toledo do golfa ?? I czy z przodu jak w moim golfie nie ma ABS a w toledo jest to czy będą pasować moje tarcze i zaciski czy nie?? bo w toledo są większe tarcze i nie będą mi pasować na felgi.
guzikpl
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 sty 2013, o 11:13
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Pozor » 17 sty 2013, o 17:53

oj nie wiem czy masz czasem zaciski na tarcze 239 a pewnie w tym toledo sa tarcze 256 tylko w tym jest problem że nie wiem czy zawieszenie inaczej tam jest skonstruowane ale jeżeli jest to samo to śmiało możesz przełożyć całą piastę z tymi zaciskami i tarczami 256
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez guzikpl » 17 sty 2013, o 20:14

A jak przełożę zaciski razem z tarczami to będzie dobrze i normalnie będę miał ABS ??
guzikpl
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 sty 2013, o 11:13
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Pozor » 17 sty 2013, o 21:14

no tak to nie działa ABS dopiero będziesz miał jak przełożysz cały układ ABS tzn. Sterownik wszystkie piasty z czujnikami ABS kable do tego wszystkiego pompa ABS chyba z serwem razem itp itd sam widzisz ile to roboty z dokładaniem ABSu ale dla chcącego nic trudnego tylko że od razu mówię że łatwo nie będzie wpakować ten ABS
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez guzikpl » 17 sty 2013, o 21:23

Znaczy silnik zamierzam wyciągnąć z całym osprzętem i zawieszeniem przednim (sanki, pas przedni, kolumny amorków itd.) wiec przód mam załatwiony, tyle co zmienić tarcze i zaciski, a z tylu zmienię piasty wrzucę tarcze i podłączenia czujników wezmę z toledo. Myślę , ze tak będzie dobrze mam racje czy nie ??
guzikpl
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 sty 2013, o 11:13
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Pozor » 17 sty 2013, o 23:41

jeżeli sanki ,zwrotnice,piasty itp. będą pasować to nie widzę problemu żeby zamontować to co chcesz jeżeli będzie wszystko pasować to tak ale wątpię żeby zwrotnice od toledo były takie same jak od Golfa III ale mogę się mylić największy problem i tak bedzie z podłączeniem całej elektryki pompy i ABs
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron