Zmniejszenie dawki paliwa 1.9 TDI

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Zmniejszenie dawki paliwa 1.9 TDI

Postprzez Ketan » 6 maja 2013, o 20:37

Witam serdecznie.

Jestem od niedawna posiadaczem Golfa III 1.9 TDI 90 KM.
Nie wiem gdzie sprawdzić oznaczenie silnika więc tego podać nie mogę.
Mam dla Was pytanie.
Jak w tym modelu zmniejsza się dawkę podawanego paliwa oraz ilość obrotów.
Mam program Polski VAG oraz kabel z interfejsem OBDII, ale nie wiem jakie wartości wpisać w sekcji silnik, przekodowanie.
Dodam, że pompa wtryskowa sterowana jest przez potencjometr, nie za pomocą linki.
Pozdrawiam.
Ketan
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 20:33
Lokalizacja: Wągrowiec

Zmniejszenie dawki paliwa 1.9 TDI

 

Postprzez Balcer » 9 maja 2013, o 16:06

Napisz ktory masz rok auta to juz nam da jakies informacje odnosnie kodu silnika.

Dawke regulujesz na pompie paliwa odkrecasz 4 torxy tzn luzujesz je i jak sie nie myle w strone scianki grodziowej zwiekszasz a w druga zmniejszasz.
Tylko bez podpietego laptopa nie masz nawet co probowac tego robic bo przesuwasz to bardzo niewiele 1-2 mm max z tego co sie orientuje .

Poszukam dokladnego opisu ktory jest na forum audi 80 z obrazkami itd to podesle.
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez robercik » 9 maja 2013, o 21:06

ketan czy za duzo ci pali?
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez Ketan » 9 maja 2013, o 22:35

Jest to auto z 1995 roku.
Jeśli chodzi o spalanie to jest było cały czas raczej w normie tzn ok 6/6.5 l na 100 km. Nie wiem jak jest teraz bo nie miałem okazji jeszcze tego sprawdzić.
Może trochę bliżej określę problem jaki mnie trochę martwi.
Miałem auto podłączone pod laptopa i włączony program Polski VAG 4.9 ponieważ kasowałem błąd poduszki powietrznej i ABS.
Później zająłem się brakiem światła wstecznego a kolega bawił się tym programem i silnik spadł na obrotach a w sekcji bloki danych w dziale silnik dawka podawanego paliwa podskoczyła z 12/13 na 20/22.
I nie wiem co teraz zrobić, żeby podnieść obroty i żeby dawka paliwa wróciła. Od tamtego też czasu silnik zaczął dymić na siwo jak mu się przygazuje. A wcześniej nie było takiego objawu nawet jak gwałtownie podniosłem obroty do 4 tysięcy.
Auto na mocy nie straciło i jest wszystko ok, ale dlaczego ten dym?? I jak zmienić obroty i dawkę paliwa tak by w programie było tak jak dawniej?
Jak będę miał jutro chwilę to podłączę, auto pod laptopa i wrzucę Wam screeny.
Gyby też ktoś mógł mi podpowiedzieć, w jaki sposób wykonuje się logi statyczne, dynamiczne??
Potrzebne jest do tego jakieś specjalne urządzenie??
Pozdrawiam!
Ketan
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 20:33
Lokalizacja: Wągrowiec

Postprzez palio » 11 maja 2013, o 08:27

Witam.
Miałem kiedys Polskiego Vaga 4.9 ale z niego zrezygnowałem. Polecam Vag-com 311.2.

Jeśli chodzi o logi to wszystko jest opisane tu -> http://www.golf3.pl/topics10/diagnostyka-vt56017.htm

Statyczne wykonasz sam, natomiast jeśli chodzi o dynamiczne to najlepiej wykonywać je w dwie osoby.

Gdy chodzi o dawkę to poniżej przedstawiam foto:
Obrazek

Ja na razie dymem bym się nie przejmował. Najważniejsze to zrobienie logów.

Jak coś nie jasne to pytaj ;-) .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Ketan » 11 maja 2013, o 10:35

Palio45 jak narazie to wszystko jest jasne.
Ale mam problem z zainstalowaniem VAG COM.
Ściągnąłem już kilka wersji programu z internetu ale żadnej nie mogę odpalić. Nie wiem dlaczego, niby wszystko jest zainstalowane jak należy ale włączyć się nie da.
Mam system Win7 64 bit.
Może mi ktoś podesłać sprawną wersję?
Ketan
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 20:33
Lokalizacja: Wągrowiec

Postprzez palio » 11 maja 2013, o 12:05

Takie programy najlepiej jest instalować pod XP lub Vistę. Natomiast jeśli chcesz, aby działało pod Win7 to ściągnij sobie VCDS LITE. Ten ostani program działa pod Win7 64 bit i ja takiego używam.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Ketan » 11 maja 2013, o 12:28

Ok VCDS Lite zainstalowany i uruchamia się poprawnie.
Przy pierwszym uruchomieniu wyskakuje mi chmurka, żebym wszedł w opcje programu i ustawił port.
Więc wchodzę w opcje i wyskakuje następna chmurka, żeby przed kliknieciem zapisz przeprowadzić test.
Więc port mam ustawiony na COM1 tak jak jest w menedzerze urządzeń klikam test i wyskakuje mi coś takiego:

Port Status: OK
Interface: Not Found.

Czy coś jeszcze muszę do instalować??

A może to z kablem coś nie tak?
Ja mam kabel od ori Polskiego Vag'a OBDII. Czy kabel ten współpracuje z VCDS Lite?
Ketan
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 20:33
Lokalizacja: Wągrowiec

Postprzez palio » 11 maja 2013, o 12:36

Wszystko jest jest ok. tak ma być. Aby wykryło kabel musisz go podłączyć pod auto na włączonym zapłonie.

Robisz tak. Podłączasz kabel pod kompa i pod auto. Odpalasz program a potem auto. Powinno być ok.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Ketan » 11 maja 2013, o 13:52

Palio 45 wszystko jest ok. Logi dynamiczne i statyczne udało mi się zrobić. Są wstawione w twoim temacie Diagnostyka pod tym linkiem:
http://www.golf3.pl/topics10/diagnostyk ... htm#481915

Za parę min się przejadę i zrobię dynamiczne, i również je wstawię.
Gdybyś mógł mi je sprawdzić i powiedzieć czy wszystko jest ok byłbym wdzięczny.
Palio logi dynamiczne również dorzuciłem.
W trakcie robienia logów zaniepokoił mnie fakt, że między obrotami 3000-4000 silnik dwa razy dziwnie się zachował. Tzn tak na sekundkę obroty stanęły w miejscu zero ciągnięcia do przodu i po chwili kręcił się znowu. Co to może być?
Ketan
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 20:33
Lokalizacja: Wągrowiec

Postprzez palio » 11 maja 2013, o 18:51

Ketan, tzw " notlauf". Auto wpada w tryb awaryjny. Logi sprawdzone opisałem wszystko.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Ketan » 11 maja 2013, o 19:38

Palio 45 odpowiedziałem co i jak w poście gdzie sprawdzałeś logi. Za chwilę pójdę i posprawdzam wężyki i zwór N75.
Ketan
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 20:33
Lokalizacja: Wągrowiec

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości