Cult Style
Style ten został wprowadzony w Niemczech. Najważniejszymi elemantami tego stylu są koła,nadwozie, wnętrze.
Koła: Najpopularniejszymi kołami używanymi w tym stylu to BBS, ATS, Schmidt czy Borbet.
Koła oczywiście muszą być obowiązkowo w polerce, a również dopuszczany jest sam rant w polerce i pomalowanie środka felgi na wybrany kolor. Duża popularnością w Culcie cieszą się felgi BBS RM. Zdania są podzieiolone co do ogumienia. Jedni twierdzą że powinien być naciąg, a inni zaś nie. Naciąg kojarzy nam się z German Style. Ale w culcie może być dopuszczalny
Również dopuszcza się lekko obniżone nadwozia, ale nie jest to koniecznością. Obniżenie do 40 mm jest w sam raz.
Nadwozie:
Tu akurat nie liczy się nowoczesność. Nie ma rzadnych lakierów typu flip-flop, brokat czy Cameleon. Kolory powinny być pastelowe lub delkatny metalic. Stylizacja wygląda raczej na tą sprzed lat 80, prawdziwy miłośnik cultu nie dopuści do szerokich zderzaków, mega wlotów na masce czy płetwy na dachu służącej jako spoiler. Tutaj robimy wszystko z umiarem i smaczkiem. Dopuszczalne są naklejki typu 76 union, krzyże maltańskie itd. Ważnym elementem jest również oznaczenie modelu typu Turbo diesel itp. Końcówka wydechu powinna być to zwykła ori rurka w polerce. Nie rzadne dyfuzory wyjące na całą okolicę, grill też powinien być ze znaczkiem i z wąskimi żeberkami, ale nie koniecznie w chwili obecnej uznawany jest również ni name. Chrom jest różnie postrzegany. Jeżeli go zabraknie nic się nie stanie
Wnętrze:
No tutaj nie mamy zbytnio pola do popisu. Nie dopuszczalna jest skóra w aucie. Welur lub zwykły materiał. Ważnym elementem jest również kierownica. Powinna być raczej drewniana co kojarzy mi się z PRL-em. Do mk3 to napewno nie pasuje. A styl podkreślający Cult to pokrowce z korali na fotele, pieski z kiwającą głową, stary adapter, i radio na kasety z pokrętłami, wszelkiego rodzaju kapelusze na tylnej półce. Dominuje moda z lat 80. Wnętrza nie będę pokazywał ponieważ jestem akurat przeciwny tego typu zabiegom we wnętrzu auta. Jeżeli masz skórę to powinieneś być dumny, a nie ją zdzierać dla stylu. Jestem za ori. Ale możemy dodać kilka gadżetów typu naklejki i różnego rodzaju gałki
Podsumowując Mk3 poniekąd pasuje do Cultu, ale nie ze wszystkimi elementami. Często spotykamy mk3 Cultowo-Germanowe co według mnie dobrze wygląda, ale przez to giną konkretne style. Dobrą bazą do prawdziwego cultu jest mk2 i mk1 i ogółem auta z tej rodziny w tych latach produkcji. Cult i german zlewa się w jedno i mamy coraz mniej prawdziwych Cult Style-owych aut
Kilka fotek VW Golf mk3 Cultowo Germanowych.
A tu jeszcze filmiki (nie tylko z mk3):