Jako że interesuję się German Styl postanowiłem przybliżyć Wam ten styl.Tuning z niemiecką finezją i solidnością...Oto info znalezione w necie.Ja tylko dopowiem kilka słów...
German style (styl niemiecki)
Najbardziej popularny wśród fanów niemieckich auta, najprościej scharakteryzować go można za pomocą kilku słów: nisko, szeroko, twardo, czysto. Co oznacza ni mniej, ni więcej: niskie zawieszenie jak w przypadku cult, szerokie koła, najlepiej z dużym rantem (8-10″, np.BBS RS 9×15″, Steffan Cup 9×14″), twardo - czyli gwintowanie zawieszenie skręcone do granic możliwości, czysto - czyli bez zbędnych emblematów, często też klamek, lusterek i wszystkiego co się znajduje na karoserii (antena, boczny kierunek, tylna wycieraczka, spryskiwacz…),żadnych body kitów i spoilerów!!!
Inna charakterystyka:
- tzw. clean look (usunięcie wszystkich emblematów, listw, bocznych kierunkowskazów, wygładzenie zderzaków itp.)
- felgi Deep Dish (z szerokim rantem) oraz opony "naciągnięte" na felgę
- wypolerowane wszystkie części silnika oraz detale
- przemyślane modyfikacje
- bardzo niskie zawieszenia
- kolory raczej stonowane, lecz niekoniecznie
German Style - Nisko,szeroko,twardo,czysto...
Nisko,szeroko:
Niskie zawieszenie jak w przypadku cultu,szerokie koła ,najlepiej z dużym rantem 8'' - 10'',np.BBS RS 9×15″, Steffan Cup 9×14″.BBS RS są trudno dostepne jesli jednak już takie znajdziemy uwierzcie mi słono za nie zapłacimy...nawet do 3000zł...Modne stały się ostatnio felgi od Porsche, które dodatkowo zostają pochromowane i wypolerowane na lustro. Co do naciągu opon i pytań związanych z tym zapraszam tutaj
Co warto dopowiedzieć o naciągu?
Stosując szersze opony niż montowane oryginalnie:
- zwiększa się przyczepność samochodu na zakrętach
- zwiększa się skuteczność hamulców
- zwiększa się zużycie benzyny (większe opory toczenia)
- zwiększa się masa nieresorująca samochodu
- samochód wolniej przyspiesza
- pogarsza się odprowadzenie wody z pod opony
- ciężej chodzi kierownica
- przy zmianie szerokości opony o 10 mm, opisane skutki są prawie niezauważalne, jednak przy dużych zmianach, trzeba je wziąć pod uwagę.
Twardo:
Pod tym pojęciem rozumiemy gwintowane zawieszenie (lub tzw.śrubowe) skręcone do granic możliwości.Możemy regulować wysokość (w zależności od firmy - mniej więcej od -20mm do -100/120mm). Koszt od około 2000pln za zawieszenie firmy Supersport, do około 5000pln za w pełni regulowane zawieszenie KW, czy KONI. Regulacja wysokości odbywa się za pomocą dwóch pierścieni na amortyzatorze.Do wyboru mamy wiele firm:FK-Automotive,Addco,ap-sportfahrwerke,aragosta-suspension,Avouk,cobra-suspension,Ground-Control,GKB-Import,H-R,K.A.W,fintec-federn, Leda,Monroe, P-I,Prothane, Raceland,Reiger,KYB, SPAX, RD-Tanabe, tokicogasshocks, ultimate-suspension,Hiltrac, Voghtland, Tevema, Eibach, KW, Jetex-GMBH,Koni, Weitec, Apex, BilStein.
Czysto:
Usunięcie wszystkich emblematów np z grilla znaczek VW czyli grill no name,listw,klamek,lusterek i wszystkiego co znajduje się na karoserii - czyli antena w błotniku,tylnia wycieraczka,spryskiwacze,boczne kierunkowskazy.Jednym słowem Spaw spaw i jeszcze raz spaw...
Modyfikacji poddawane są również silniki które są przeszczepiane z mocniejszych wersji modelu albo inne motory z grupy VW. Pod tym pojęciem rozumiemy też wypolerowane części silnika i jego detale...Niestety wiele osób o tym zapomina:( Ale ma być czysto więc...! cała przestrzeń pod maska jest uporządkowana („ordnung muss sein”) oraz polakierowana ( często polerowana ).Zbiornik wyrównawczy chowamy pod błotnik,za zderzak,,,gdzies gdzie mamy trochę wolnego miejsca.To samo z zbiornikiem spryskiwacza-przenosimy go do wnętrza lub całkowicie likwidujemy...Wszystkie wiązki elektryczne puszczamy podłużnicami/profilami.Aku przenosimy do bagażnika-musimy zaopatrzyc się w dłuższe kable i oczywiście jakieś mocowanie...Chromuje się również niektóre części nadwozia takie jak: listwy, ramki okien i lusterka,ale ja nie jestem tego zwolennikien iż to już podchodzi pod styl Retro.
Tak po krótce wygląda German Style.Napewno coś jeszcze dopisze;)