jak zamontować hid-a do in pro

Wszystko na temat tuningu optycznego naszych aut.

Moderator: Moderator

jak zamontować hid-a do in pro

Postprzez pawlisiak1 » 3 paź 2010, o 20:48

Witam ostatnio doszły do mnie lampki in pro i zakupiłem do nich hid-a 6000k proszę o poradę jak to zamontować, trzeba przewiercać tył (osłonę lampy) czy da rade bez tego? Proszę o poradę z góry dziękuję
Avatar użytkownika
pawlisiak1
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 6 lut 2010, o 21:52
Lokalizacja: Warszawa/Białobrzegi

jak zamontować hid-a do in pro

 

Postprzez Skaktus » 3 paź 2010, o 22:21

Trzeba przewiercać, inaczej się nie da. Na hida idzie spore napięcie na starcie, po zapłonie spada, ale i tak jest wysokie., więc ma odpowiednie kable.

Przetwornice zamontuj na przekaźnikach i nie zasilaj bezpośrednio z instalacji golfa, bo hid na starcie bierze ok 120 - 140 W na przetwornicę, czyli razem max ok 280 W, gdzie 2 żarówki max 110W. Albo przetwornica ci nie wystartuje, albo z czasem wypali ci przełącznik/kable itp.

No i weź pod uwagę że xenon nie jest legalny, więc gliniarz może się doczepić i dać mandat, można też stracić dowód rejestracyjny.
Mirafioli
Skaktus
Badacz tematu
 
Posty: 247
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 22:00
Lokalizacja: Nysa

Postprzez pawlisiak1 » 3 paź 2010, o 22:25

czy takie żarówki dobrze by sie sprawdziły? Chodzi mi o efekt światła w soczewce
http://moto.allegro.pl/philips-crystal- ... 19116.html
Avatar użytkownika
pawlisiak1
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 6 lut 2010, o 21:52
Lokalizacja: Warszawa/Białobrzegi

Postprzez Skaktus » 4 paź 2010, o 10:19

Te żarówki z linka nie mają homologacji, są przeznaczone na rynek Azjatycki i nie są do użytku w Europie. Dają białe światło z minimalną niebieską poświatą. Wygląda to ciekawie, w nocy jeśli popada deszcz światło gubi się na drodze i jest ciężko jechać.

Niebieska farba (przez niektórych błędnie ale dumnie nazywana filtrem) zabiera sporo światła. Popatrz na testy żarówek H7 - taka farba odbiera ok 30 % światła, kolejne tracisz na przesłonie, soczewce i kloszu i jedziesz jak ze świeczką.

Jeśli chcesz koniecznie mieć dobre oświetlenie, bardziej polecam te żarówki:

http://allegro.pl/kielce-zarowki-h7-90- ... 78919.html

Korzystam z nich od ponad roku, z tym że w wersji H1, nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Świecą typowo, jednak dają światło dużo bielsze niż normalne żarówki.

Albo te:

http://allegro.pl/kielce-zarowki-h7-50- ... 58472.html

Odpowiedniki philips blue vision, tanie, sprytne, dające jeszcze bardziej chłodne światło niż poprzedniki.

W dobrych żarówkach znanych marek nie spodziewaj się silnie niebieskiej bańki bo na takiej nie da się jeździć w nocy. Są jeszcze Philipsy Diamond Vision, nie mają też homologacji, świecą całkowicie na niebiesko, typowo na zloty czy pokazy, niestety do użytku codziennego się nie nadają.

EDIT

Poniżej masz foto porównujące Philipsa vs zwykły halogen, najtańszy. Odrazu widać ile światła zabiera niebieska bańka:

Obrazek
Mirafioli
Skaktus
Badacz tematu
 
Posty: 247
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 22:00
Lokalizacja: Nysa

Postprzez pawlisiak1 » 4 paź 2010, o 21:13

wielkie dzięki za pomoc, teraz mam dylemat czy brać do in pro dobre żarówki czy montować nielegalnego hid-a :kwasny:
Avatar użytkownika
pawlisiak1
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 6 lut 2010, o 21:52
Lokalizacja: Warszawa/Białobrzegi

Postprzez prezesik » 4 paź 2010, o 21:41

zakładaj porządne żarówki + dodatkowe przekaźniki, wtedy światło przed autem będziesz miał ala "zenon".

link do instrukcji montażu przekaźników:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64358

Kiedyś jechałem za dużym mobilem, którego później wyprzedziłem. Na CB zagadał do mnie i spytał się, czy ja mam w tych lampach "zenon", odpowiedziałem mu, że niestety nie, tylko porządne żarówki PHILIPS+90% oraz dodatkowe przekaźniki. Gościa zatkało.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Skaktus » 5 paź 2010, o 11:37

Wada żarówek na przekaźnikach jest. Mianowicie takie żarówki biorą więcej prądu, a tym samym wydzielają więcej ciepła. W przypadku soczewek i ciągłej jeździe na światłach niestety odbłyśnik z czasem nie wyrabia i matowieje.

Nie zmienia to faktu, że często zdarza się że na standardowej instalacji zamiast tych niej więcej 12 - 13 V jest 9 - 10.
Mirafioli
Skaktus
Badacz tematu
 
Posty: 247
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 22:00
Lokalizacja: Nysa


- - -



Powrót do Stylizacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości