Xenony + spryskiwacze

Wszystko na temat tuningu optycznego naszych aut.

Moderator: Moderator

Postprzez witboy » 26 wrz 2012, o 22:48

panowie prawda jest jedna ... sprawdza szkla i dziekuje, zobacza ze szkla nie tyle co nie maja homo co sa ryflowane... i juz dziekuje..

dalej kazda ingerencja w lampe czytaj hid czy nawet 100w zarowki powoduje utrate homo i juz dziekuje stluczka i juz twoja wina.. pozatym

auta przed bodajrze 2000 rokiem nie musialy miec spryskow i poziomowania amen... a prawo nie dziala w stecz... ale znajdz mi lampy dedykowane do mk3 ktore maja xenon ...
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez Opik » 26 wrz 2012, o 23:26

variant yacht napisał(a):i co ma do samochodowych reflektorow "dyfuzor" z lamp blyskowych? matowe szklo nie zmienia biegu swiatla ,obszar matowy ogranicza strumien swiatla, nic wiecej i nic mnie


Jedno i drugie przepuszcza światło. Analogia - idealnie gładkie szkło przepuści czy to światło z reflektora, czy z lampy błyskowej. Matowe szkło/plastik rozproszy i osłabi strumień światła, czy to z reflektora czy z lampy.

I weź skup się teraz bo już naprawdę nie mogę.
Stań sobie przed czymś co ma idealnie gładką szybę, nie wiem, przed oknem i niech z drugiej strony ktoś poświeci latarką. Widzisz doskonale skupione źródło światła, mały okrąg o średnicy latarki. Zgadza się? Zgadza. Teraz spójrz od strony latarki. Przechodzi gładko przez szybę i ładnie oświetla z drugiej strony. Prawda? Prawda.
A teraz stań sobie przed mleczną (matową) szybą np w kabinie prysznicowej. TA SAMA latarka przez taką szybę oświetla gorzej. Prawda? Prawda. A teraz stań tak jak w pierwszym przykładzie, żeby patrzeć na latarkę przez tą mleczną szybę. Już nie widzisz idealnego okręgu ze snopu światła, tylko wieeeelkie, mniej rażące, rozproszone kółko. Zgadza się? Zgadza.
Ostatnio edytowano 28 wrz 2012, o 10:02 przez Opik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez variant yacht » 27 wrz 2012, o 09:53

]widzisz kolego sympatyczny, nieswiadomie bo nieswiadomie (bo tak naprawde dalej nie rozumiesz tego co napisales) ale obecnie potwierdziles to co pisalem wczesniej( wczesniej sie upierarales ze zmatowiale/brudne elementy klosza oslepiają ) - swiatlo rozchodzi sie tak jak zostalo wyemitowane/odbite - prostoliniowo,w przypadku reflektora po odbiciu sie od odblysnika swieci tam gdzie je skierowano , jesli swiatło skierowano prawidlowo po prawidlowym ustawieniu lamp to równie prawidlowo swieci przez szybe zmatowioną lub brudną tylko z mniejszym nateżeniem , to swiatło ktore trafia na punkt matowy/brudny nie obiega tego punktu w cudowny sposób i oslepia bokami tylko przechodzi przez ten punkt z MNIEJSZYM NATĘZENIEM , pytam sie wiec co kużwa cie oslepia w prawidlowo ustawionej lampie tyle ze zmatowiałej????czy kolego odrobine chociaz rozumiesz co sam piszesz? powolales sie na nakladki rozpraszajace swiatlo na lampy blyskowe - otoz lampa blyskowa generuje strumien swietla w okreslonym kierunku, ma oswietlic pewną przestrzen , jesli chcemy zeby jakas czesc tej przestrzeni nie zostala zalana intensywnym swiatlem stosujemy nakladke zmiekczajacą swiatlo czyli ograniczjaca dostep intensywnego strumienia swiatla do okreslonego punktu tej przestrzeni ale nie oznacza to ze przestrzen nie oslonieta tą nakladka dostanie silniejszy strumien swiatla bo swiatlo ominelo sobie w cudowny sposób ten matowy element nakladki , to samo dotyczy reflektora !!!! swiatlo poprzez odpowiednio uksztaltowany odblysnik FF lub ryflowanie klosza jest kierowanie w okresloną przestrzen przed autem, snop swiatla ma okreslony ksztalt i intensywnosc , jesli czesc tego snopa swiatla przeslonimy brudem lub zmatowieniem klosza to punkty przestrzeni nie przesloniete nie będą swiecic intensywniej i w dodatku gdzieś na boki ( tylko bardzo silne pole magnetyczne zakrzywia swiatlo , dzieki temu zjawisku odkrywaja astronomowie czarne dziury) tak wiec pytam sie ponownie czy prawidlowo ustawiony reflektor oslepia ? czy tak samo prawidlowo ustawiony reflektor tylko z elementami ograniczajacymi strumien jego swiatla (zmatowienie/zabrudzenie) oslepia? swiatlo na zmatowieniu lub brudzie sie nie zalamuje, nie przekierowuje sie gdziekolwiek indziej ono przechodzi przez te przez ten punkt i sie oslabia,( ten prawidlowo ustawiony reflektor dla osoby widzacej go od przodu bedzie poprostu dawac mniej swiatla nie bedzie oslepiac bo nie ma czym oslepić !!! ) podobnie jak oslabily sie twoje kolego wspomnienia z lekcji fizyki !!! juz bardziej lopatologicznie nie mozna tego wytlumaczyc jak tego nie zalapiesz to cycki figurskiego opadną do końca...z wrażenia REASUMUJĄC- oslepi cie zle ustawiony reflektor a nie brud/zmatowienie na nim bez wzgledu na to czy zródlem swiatla bedzie w tym reflektorze zarówka ,palnik czy nawet swieca ;-) powracajac na chwile do twojego ekspreymentu z latarka , i kregami na matowej powierzchni , otoz strumien swiatla w wiekszosci latarek recznych nie jest jednolity, po obrzezach jest rozproszony, patrzac na ten strumien bez matowej przeslony oko ludzkie widzi najintensywniejszy strumien swiatla z wiazki emitownej przez odblysnik latarki natomiast na matowej przeslonie widac reszte tej wiazki swiatla bo czesc swiatla z głownej wiazki zostala pochlonieta przez matowe szklo , stad te kregi , trudno ci bedzie dalej solic glupoty , uczylem sie fotografi studyjnej przez pewien czas, co nieco o oswietleniu wiem....

[ Dodano: 2012-09-27, 09:43 ]
witboy napisał(a):panowie prawda jest jedna ... sprawdza szkla i dziekuje, zobacza ze szkla nie tyle co nie maja homo co sa ryflowane... i juz dziekuje..

dalej kazda ingerencja w lampe czytaj hid czy nawet 100w zarowki powoduje utrate homo i juz dziekuje stluczka i juz twoja wina.. pozatym

auta przed bodajrze 2000 rokiem nie musialy miec spryskow i poziomowania amen... a prawo nie dziala w stecz... ale znajdz mi lampy dedykowane do mk3 ktore maja xenon ...
i juz sie kolego kladziesz bo lampy ksenonowe na odblysnikach w mercedesie w 210 maja ryflowane lampy , swiatlo w nich jest xenonowe, kierowane na odblysnik w lampie po odbiciu idzie do ryflowanego klosza , na koniec przechodzi przez drugi klosz gładki , ni ma tam zadnej soczewki , wiele sztuk nie mialo spryskiwaczy mimo xenonowych palnikow i wszystko fabrycznie na dodatek, podobnie pozostale auta z lini modelowej mercedesa w tamtym okresie łacznie z s klasą, teraz za to wiele aut z niskich modeli jest zaopatrzonych w lampy wyladowcze ale posiadanie spryskiwaczy przy tym nie jest żadnym obowiazkiem a poza promocjami czy pakietami wiaze sie z doplata za spryskiwacze, obowiazkiem sa za to prawidlowo ustawione lampy czego nie spelnia ponad 50% pojazdow na drogach...amen.... co do stluczek, owszem jesli ktos dowiedzie ze stluczka zostala spowodowana oslepieniem przez twoje lampy zle ustawione , jesli ten ktos na tobie wymusi pierszenstwo lub wjedzie ci w dupe zadna homologacja lub brak jej u ciebie mu mnie pomoze... :hyhy: .nigdy nic nie wiadomo moze gzies tam w swiecie istnieją homologowane lampy xenonowe do mk3 , ty nie wiesz, ja nie wiem... a myslisz ze kraweznik bedzie wiedział? :zalamany:
zapraszam na VARIANT YACHTOWY STORY moj-golf/usa-variant-yachtowy-story-t41787.html
variant yacht
Badacz tematu
 
Posty: 220
Dołączył(a): 5 paź 2011, o 14:02
Lokalizacja: warszawa/jozefow

Postprzez prekursor » 27 wrz 2012, o 11:12

Opik nie pisz już nic więcej bo wyjdziesz na kompletnego durnia :-)
Oryginalne szkła w mk4 z xenonem nie mają homologacji na kloszu. Więc ten argument też odpada. Zresztą. Nawet zwykłe lampy nie mają.
Niech więc Pan policjant zrzuca zderzak na drodze i szuka numerów homo na samej lampie.
A potem niech sprawdzi układ spryskiwaczy i system samo poziomowania. O ile spryski sprawdzić łatwo o tyle czujniki znajdują się tam gdzie łatwo niestety nie będzie.

A 1L to można zrobić ze szwagrem przy kolacji. Nie bez powodu układ ze spryskiwaczami lamp ma większy zbiornik. Który i tak starcza na 2x.

Ps. Dawno tu nie byłem i widzę, że nadal większość postów to kompletne bzdury.
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Postprzez Paweu » 27 wrz 2012, o 12:42

prekursor napisał(a):Ps. Dawno tu nie byłem i widzę, że nadal większość postów to kompletne bzdury.


oj tam po prostu jeden kolega nie pojął iż poprzez złe ustawienie reflektorów a nie zmatowiałą powierzchnię klosza oślepia innych użytkowników dróg...

i ot cała maskarada.

jednym słowem... znaleźć czyste klosze lamp dać je do grawera niech naniesie odpowiednie oznaczenia i cieszyć się jazdą dobrze wypoziomowanymi światłami ksenonowymi. A aby chronić wzrok przed oślepiającymi świecidełkami reszty idiotów i tak będzie trza wozić w aucie maskę spawalniczą...
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Istred » 27 wrz 2012, o 18:20

Widze że temat się rozkręcił :D No nic panowie widze że są różne teorie na temat xenonów:) Kupie jakiś dobry zestaw xenonów co sie szybko bedą rozpalały :P Bo te tanie przetwornice to masakra zanin oświecą żarnik to postojówki mi wiecej by oświetlały :] Czyste klosze posiadam to tylko mi pozostało znaleść kogoś kto mi je wygraweruje....
Avatar użytkownika
Istred
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20 maja 2012, o 02:48
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez Opik » 28 wrz 2012, o 00:22

variant yacht napisał(a):swiatlo rozchodzi sie tak jak zostalo wyemitowane/odbite - prostoliniowo,w przypadku reflektora po odbiciu sie od odblysnika swieci tam gdzie je skierowano , jesli swiatło skierowano prawidlowo po prawidlowym ustawieniu lamp to równie prawidlowo swieci przez szybe zmatowioną lub brudną tylko z mniejszym nateżeniem (...) otoz lampa blyskowa generuje strumien swietla w okreslonym kierunku, ma oswietlic pewną przestrzen , jesli chcemy zeby jakas czesc tej przestrzeni nie zostala zalana intensywnym swiatlem stosujemy nakladke zmiekczajacą swiatlo czyli ograniczjaca dostep intensywnego strumienia swiatla do okreslonego punktu


Żeby ograniczyć dostęp światła do jakiegoś punktu musielibyśmy nakleić coś bezpośrednio na obszar lampy który odpowiada za oświetlenie tego miejsca. Stosujemy po to aby zmiękczyć światło i je rozproszyć, dlatego że zdjęcia z błyskiem na wprost wyglądają tragicznie

Obrazek Obrazek

faktycznie, matowe coś (czy to plastikowe, czy szklane, czy z magicznego nasienia) zupełnie nie wpływa na to jak rozchodzi się światło z danego źródła, W OGÓLE nie widać różnicy, prawda? Na tych zdjęciach też nie widzisz różnicy z światłem przez coś klarownego (bez niczego) a matowego?


variant yacht napisał(a):jesli czesc tego snopa swiatla przeslonimy brudem lub zmatowieniem klosza to punkty przestrzeni nie przesloniete nie będą swiecic intensywniej i w dodatku gdzieś na boki


czy ja gdziekolwiek napisałem że będą świecić intensywniej? Ja mówię cały czas o "idealnych" warunkach czyli jednolicie zmatowionym kloszu i to jak wpływa na rozpraszanie się światła


variant yacht napisał(a):swiatlo na zmatowieniu (...) sie nie zalamuje


wiec do cholerny jasnej jakim cudem ta plastikowa MATOWA nakładka potrafi rozproszyć światło tak bardzo na boki? CZARY !


variant yacht napisał(a):uczylem sie fotografi studyjnej przez pewien czas, co nieco o oswietleniu wiem....


widzisz, tylko ja poza "uczeniem się jej", jeszcze ją stosuje w praktyce


A jeżeli nadal upierasz się że matowe tworzywo nic nie zmienia poza osłabieniem światła, to jutro odbiorę sprzęt i dam ci 20 dowodów jak bardzo się mylisz panie filozofie


variant yacht napisał(a):jesli ten ktos na tobie wymusi pierszenstwo lub wjedzie ci w dupe zadna homologacja lub brak jej u ciebie mu mnie pomoze


żebyś się nie zdziwił kiedyś ;)
Ostatnio edytowano 28 wrz 2012, o 10:05 przez Opik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 28 wrz 2012, o 13:53

zluzujcie już. :looka:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Stylizacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron