]widzisz kolego sympatyczny, nieswiadomie bo nieswiadomie (bo tak naprawde dalej nie rozumiesz tego co napisales) ale obecnie potwierdziles to co pisalem wczesniej( wczesniej sie upierarales ze zmatowiale/brudne elementy klosza oslepiają ) - swiatlo rozchodzi sie tak jak zostalo wyemitowane/odbite - prostoliniowo,w przypadku reflektora po odbiciu sie od odblysnika swieci tam gdzie je skierowano , jesli swiatło skierowano prawidlowo po prawidlowym ustawieniu lamp to równie prawidlowo swieci przez szybe zmatowioną lub brudną tylko z mniejszym nateżeniem , to swiatło ktore trafia na punkt matowy/brudny nie obiega tego punktu w cudowny sposób i oslepia bokami tylko przechodzi przez ten punkt z MNIEJSZYM NATĘZENIEM , pytam sie wiec co kużwa cie oslepia w prawidlowo ustawionej lampie tyle ze zmatowiałej????czy kolego odrobine chociaz rozumiesz co sam piszesz? powolales sie na nakladki rozpraszajace swiatlo na lampy blyskowe - otoz lampa blyskowa generuje strumien swietla w okreslonym kierunku, ma oswietlic pewną przestrzen , jesli chcemy zeby jakas czesc tej przestrzeni nie zostala zalana intensywnym swiatlem stosujemy nakladke zmiekczajacą swiatlo czyli ograniczjaca dostep intensywnego strumienia swiatla do okreslonego punktu tej przestrzeni ale nie oznacza to ze przestrzen nie oslonieta tą nakladka dostanie silniejszy strumien swiatla bo swiatlo ominelo sobie w cudowny sposób ten matowy element nakladki , to samo dotyczy reflektora
!! swiatlo poprzez odpowiednio uksztaltowany odblysnik FF lub ryflowanie klosza jest kierowanie w okresloną przestrzen przed autem, snop swiatla ma okreslony ksztalt i intensywnosc , jesli czesc tego snopa swiatla przeslonimy brudem lub zmatowieniem klosza to punkty przestrzeni nie przesloniete nie będą swiecic intensywniej i w dodatku gdzieś na boki ( tylko bardzo silne pole magnetyczne zakrzywia swiatlo , dzieki temu zjawisku odkrywaja astronomowie czarne dziury) tak wiec pytam sie ponownie czy prawidlowo ustawiony reflektor oslepia ? czy tak samo prawidlowo ustawiony reflektor tylko z elementami ograniczajacymi strumien jego swiatla (zmatowienie/zabrudzenie) oslepia? swiatlo na zmatowieniu lub brudzie sie nie zalamuje, nie przekierowuje sie gdziekolwiek indziej ono przechodzi przez te przez ten punkt i sie oslabia,( ten prawidlowo ustawiony reflektor dla osoby widzacej go od przodu bedzie poprostu dawac mniej swiatla nie bedzie oslepiac bo nie ma czym oslepić
! ) podobnie jak oslabily sie twoje kolego wspomnienia z lekcji fizyki
! juz bardziej lopatologicznie nie mozna tego wytlumaczyc jak tego nie zalapiesz to cycki figurskiego opadną do końca...z wrażenia REASUMUJĄC- oslepi cie zle ustawiony reflektor a nie brud/zmatowienie na nim bez wzgledu na to czy zródlem swiatla bedzie w tym reflektorze zarówka ,palnik czy nawet swieca
powracajac na chwile do twojego ekspreymentu z latarka , i kregami na matowej powierzchni , otoz strumien swiatla w wiekszosci latarek recznych nie jest jednolity, po obrzezach jest rozproszony, patrzac na ten strumien bez matowej przeslony oko ludzkie widzi najintensywniejszy strumien swiatla z wiazki emitownej przez odblysnik latarki natomiast na matowej przeslonie widac reszte tej wiazki swiatla bo czesc swiatla z głownej wiazki zostala pochlonieta przez matowe szklo , stad te kregi , trudno ci bedzie dalej solic glupoty , uczylem sie fotografi studyjnej przez pewien czas, co nieco o oswietleniu wiem....
[ Dodano: 2012-09-27, 09:43 ]
witboy napisał(a):panowie prawda jest jedna ... sprawdza szkla i dziekuje, zobacza ze szkla nie tyle co nie maja homo co sa ryflowane... i juz dziekuje..
dalej kazda ingerencja w lampe czytaj hid czy nawet 100w zarowki powoduje utrate homo i juz dziekuje stluczka i juz twoja wina.. pozatym
auta przed bodajrze 2000 rokiem nie musialy miec spryskow i poziomowania amen... a prawo nie dziala w stecz... ale znajdz mi lampy dedykowane do mk3 ktore maja xenon ...
i juz sie kolego kladziesz bo lampy ksenonowe na odblysnikach w mercedesie w 210 maja ryflowane lampy , swiatlo w nich jest xenonowe, kierowane na odblysnik w lampie po odbiciu idzie do ryflowanego klosza , na koniec przechodzi przez drugi klosz gładki , ni ma tam zadnej soczewki , wiele sztuk nie mialo spryskiwaczy mimo xenonowych palnikow i wszystko fabrycznie na dodatek, podobnie pozostale auta z lini modelowej mercedesa w tamtym okresie łacznie z s klasą, teraz za to wiele aut z niskich modeli jest zaopatrzonych w lampy wyladowcze ale posiadanie spryskiwaczy przy tym nie jest żadnym obowiazkiem a poza promocjami czy pakietami wiaze sie z doplata za spryskiwacze, obowiazkiem sa za to prawidlowo ustawione lampy czego nie spelnia ponad 50% pojazdow na drogach...amen.... co do stluczek, owszem jesli ktos dowiedzie ze stluczka zostala spowodowana oslepieniem przez twoje lampy zle ustawione , jesli ten ktos na tobie wymusi pierszenstwo lub wjedzie ci w dupe zadna homologacja lub brak jej u ciebie mu mnie pomoze...
.nigdy nic nie wiadomo moze gzies tam w swiecie istnieją homologowane lampy xenonowe do mk3 , ty nie wiesz, ja nie wiem... a myslisz ze kraweznik bedzie wiedział?