Moderator: Moderator
przykro mi to pisac ale nie masz racji, uklad do samopoziomowania sluzy jedynie do tego samego co i uklad sterowany pokretlem z deski czyli do zmiany wysokosci snopa swiatla po obciazeniu tylnej osi kompletem pasazerow i sporą iloscia bagazu - gdy siadzie tyl auta, przy jezdzie na dolkach nic sie w autach z ukladem samopoziomowania nie dzieje,zadne auto nie "macha" wtedy swiatlem zgodnie z dziurami w jezdni, tak wiec w jego przypadku problemem jest tylko odblysnik nie przystosowany do tak silnego strumienia swiatla, wiekszosc pierwszych aut wyposazonych fabrycznie w xenon nie mialo soczewek, mialy ryflowane klosze i nikogo ponad miare nie oslepialy, tak samo mitem jest to ze spryskiwacze lamp daja cos szczegolnego, klosze podczas jazdy brudza sie tak jak kazde inne i mycie ich spryskiwaczami tylko z powodu xenonu na lampie jest tylko mitem, poprostu wszystkie auta na poczatku wyposazane w xennon byly autami klasy wyzszej i miewaly spryskiwacze czy wycieraczki na lampach rowniez w czasach przedxenonowych, to tylko wygoda , jak lampa bedzie brudna to tylko dla wlasciciela auta jestt to dyskomfort bo nikogo nie oslepia dodatkowo, a sprobuj w chlapowatą zime co chwila psikac po lampach zeby caly czas byly czyste , plyn ci sie skonczy po 50 kilometrach.... reasumujac , zwyklymi lampami oslepiasz niewiele mniej niz jakimkolwiek xenonem gdy sa zle ustawione swiatla, czyli jak u naprawde sporej ilosci aut na naszych drogachEmiczka napisał(a):jak sie ma xenonony to jest dostosowane do auta bo jak jeździsz po dziurach dołach to musi byc mechanizm ich obniżania i podwyższania w takich przypadkach wbudowany juz.
Do golfów i innych starszych aut to trochę wygląda jak nie powiem co. Dobrze święcące żarówki zakup i tyle. Poza tym jak koledzy pisali oślepiasz innych użytkowników ruchu i od razu ci dowód zabiorą bo to niedozwolone jest.
a to ciekawostka , bo za niszczenie mienia nie dostaje sie mandatu a idzie sie pod sąd , do 250 pln odpowiada sie z kodeksu wykroczen ,a powyzej tej kwoty odpowiedzialnosc idzie przez kodeks karny, tak wiec napewno nie skonczylo sie tylko na mandacie , lampy nawet w starej astrze oficjalnie kosztuja ponad 250 za komplet tak wiec jesli historia jest autentyczna to owa sprawiedliwosc ludowa dla wybijacza lamp napewno byla kosztowna duzo bardziej kilka lat temu znajomemu taki trybun ludowy,kierowca ciezarowki, wybil szybe w tylnych drzwiach z powodu jakiejs tam pyskowki, odpowiadal za zniszczenie mienia , czynną napasc , spedzil 24 h na dolku w jakims zadupiu na trasie, a potem jeszcze, z powodztwa cywilnego zaplacil odszkodowanie za szkody moralne, bo traf chcial ze na tylnym siedzeniu jechala 10 letnia coreczka kolegi, na sprawie znajomek przedstawil zaswiadczenie ze mloda sie moczy w nocy , ma lęki podczas jazdy autem i pan trybun ludowy znowu padl na pare zlotychstrzeliniasty napisał(a):prezesik25 napisał(a): kijami ten "zenon" zgaszą
haha bylem swiadkiem takiej sytuacji we wroclawiu - stalismy na swiatlach ja sprinterem na srodkowym pasie a na prawym inny bus za nim astra z zenonem w H4 gosciu wysiadl z busa z kluczem do kol i zbil mu klosze haha przyjechala policja ja jako swiadek - ten co zbil 200zl za niszczenie cudzego mienia a tamten po dowodzie
i teraz nowe lampy + przeglad + mandat za to ze auto zagraza bezpieczenstwu ruchu drogowego wiec kalkulacja jest prosta
podaj mi jakie marki aut, bo jestem ciekaw.variant yacht napisał(a):wiekszosc pierwszych aut wyposazonych fabrycznie w xenon nie mialo soczewek, mialy ryflowane klosze i nikogo ponad miare nie oslepialy
no popatrz jak malo widziales , mercedes w 210, w 220 przedliftowy, to pierwsze z brzegu ktore mialy ryflowane klosze,w 210 przez caly okres produkcji xenony z ryflowanym kloszem i palnikiem d2s bodaj.... na gladkich kloszach bez soczewek to i obecnie wiele aut ma fabryczne palniki....prezesik25 napisał(a):podaj mi jakie marki aut, bo jestem ciekaw.variant yacht napisał(a):wiekszosc pierwszych aut wyposazonych fabrycznie w xenon nie mialo soczewek, mialy ryflowane klosze i nikogo ponad miare nie oslepialy
Laguna II OK, ale nie ma ryflowanego klosza, tylko gładki.
[ Dodano: 2012-03-26, 19:21 ]
tu jest ciekawy artykuł do poczytania:
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen
no to projektantowi musiały się przestawić półkule mózgowe podczas projektowania tego modelu. W sumie widziałem już takiego mesia z zenonem w lampie i wg mnie niczym się to nie różni od "buractwa" z chinolem w ryflu, równie mocno wali po oczach.variant yacht napisał(a):mercedes w 210, w 220 przedliftowy, to pierwsze z brzegu ktore mialy ryflowane klosze,w 210 przez caly okres produkcji xenony z ryflowanym kloszem
jak mial zle ustawione to pewnie walil, w naszym kraju podjechac raz na trzy miesiace na ustawienie lamp jest strasznie "kosztowne" wiec sie czeka rok do przegladu, dlatego daje po oczach ale naprawde niewiele wiecej niz blue srue h7 rownie zle ustawionyprezesik25 napisał(a):no to projektantowi musiały się przestawić półkule mózgowe podczas projektowania tego modelu. W sumie widziałem już takiego mesia z zenonem w lampie i wg mnie niczym się to nie różni od "buractwa" z chinolem w ryflu, równie mocno wali po oczach.variant yacht napisał(a):mercedes w 210, w 220 przedliftowy, to pierwsze z brzegu ktore mialy ryflowane klosze,w 210 przez caly okres produkcji xenony z ryflowanym kloszem
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości