AFN- zmiana kolektora ssącego na AWX

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

AFN- zmiana kolektora ssącego na AWX

Postprzez luki34 » 29 wrz 2009, o 11:58

Czy sama zmiana kolektora ssącego z ori na ten z awx coś daje? czy to zbędny zabieg? Czy dużo jest przerabiania żeby ten kolektor założyć? proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
luki34
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 27 wrz 2008, o 10:43
Lokalizacja: VAG-Podkarpacie.pl

AFN- zmiana kolektora ssącego na AWX

 

Postprzez Procent » 29 wrz 2009, o 12:49

Widziałem takie cuda opisane kiedyś na vwgolf.pl. Z tego co wiem to się da. Ilość przeróbek i odczucia nie mam pojęcia
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Robertuss » 29 wrz 2009, o 12:57

luki34, wbijaj na vwgolf.pl
tam masz kilka tematów no i milion dobrych rad :)

Ja u siebie zmieniłem seryjny kolektor z 1Z na AFN-owski z audi a4 no jedyna zauważalna zmiana to "tak jakby płynniej" chodził silniczek :) hehe...
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Bradley » 29 wrz 2009, o 13:35

Tylko flansze musisz sobie dorobic zeby nasadzic waz cisnieniony pod kolektor.
Costam daje.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez leopard » 30 wrz 2009, o 02:11

zbedny ,,, chyba że z turbiną z AWX :cwaniak:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez luki34 » 1 paź 2009, o 00:11

leopard, ale od czegoś trzeba zacząć.
myślę żeby troszkę zwiększyć moc.
na początek chcę zmienić kolektor z awx, później turbo, wtryski, wydech, sprzęgło, koło zamachowe i jeszcze kilka pierdółek

mam jeszcze takie pytanie czy po zmianie kolektora i turbo z awx na seryjnym programie z afn da się jeździć? jaka bedzie charakterystyka? co się zmieni?
Avatar użytkownika
luki34
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 27 wrz 2008, o 10:43
Lokalizacja: VAG-Podkarpacie.pl

Postprzez leopard » 1 paź 2009, o 02:50

luki34 napisał(a):czy po zmianie kolektora i turbo z awx na seryjnym programie z afn da się jeździć? jaka bedzie charakterystyka? co się zmieni?

będzie słabszy dół - dynamika auta spadnie w dolnym zakresie obrotów ... program to zniweluje - po zmianie kolektora i dorobieniu przejściówki - jedyny + takiego zabiegu to EGR out ... sprzęgło / koło zamachowe - w twoim przypadku masz tylko możliwośc wsadzenie sprzęgła 228 mm lub jednomasa z 1Z'ta/VR6 - przy czym jednomas to nie jest idealne rozwiązanie przy mocniejszych modyfikacjach (duże obciązenie wału)

wydech - masz 2" - możesz zastosowac 2,5" - katalizator out + przelotowy/e tłumik/i - wszystko zalezy od przeznaczenia auta - jeśli to ma byc na ulice - nie warto - jeśli do sportu - schody zaczną się przy sprzęgle a skończą na hydraulice zaworowej ...

reasumując - na ulicę - turbo/ wtryski/ IC/ewentualnie wydech - strojenie ... tanio nie będzie ale za to dużo przyjemności z jazdy
BTW - przy takich modyfikacjach sprzęgło prędzej czy później da o sobie znac (koło zamachowe+przypalona tarcza)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez luki34 » 1 paź 2009, o 08:43

leopard, auto ma być do jazdy a nie do ścigania. jak narazie to największy problem mam z wstawieniem FMIC bo mam klimę i nie wiem gdzie i jak go zamontować.
Jeśli chodzi o sprzęgło to słyszałem właśnie że można koło zamachowe z VR6 a sprzęgło z G60 które troszkę wytrzyma. Ja chcę około 150 km żeby korba szybko bokiem nie wyszła.
co do wydechu to kata już nie mam, zostały tylko tłumiki i myślę że na razie spokojnie to by wystarczyło.
EGR już dawno mam wywalony tzn zaślepiony.
Avatar użytkownika
luki34
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 27 wrz 2008, o 10:43
Lokalizacja: VAG-Podkarpacie.pl

Postprzez sagon » 9 paź 2009, o 22:32

Temat rzeka:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608

[ Dodano: 2009-10-09, 22:41 ]
leopard napisał(a):przy czym jednomas to nie jest idealne rozwiązanie przy mocniejszych modyfikacjach (duże obciązenie wału)


To co polecasz,bo ja wiem,że kupa aut jeździ na zestawach z jednomasem i nikt jeszcze wału nie wykończył.
Wiem o takich,którzy maja po 200 i jeżdżą.
To jedyne możliwe rozwiązanie,tanie i skuteczne.
Na 150 koni,to najlepszy patent.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez leopard » 10 paź 2009, o 01:26

sagon napisał(a):Na 150 koni,to najlepszy patent

absolutnie nie ...
wszystko zalezy od tego jak niuton'a rozłożysz :cwaniak:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sagon » 10 paź 2009, o 13:52

Jest masa takich modzonych tdi-ków,które po wywaleniu dwumasa jeżdżą na zestawie od g60,lub vr-a,mowa o sinikach vp.
Jak byś tego nita nie rozłożył,to taki zestaw świetnie się spisuje.
G60 przenosi ponad 350 niuta,vr spokojnie 400 znosi.
Kolega miał docisk i tarczę od g60,167@360 i dawał radę,dopiero po zapodaniu 230tek,11tki i turbiny od brd złapało raz poślizg.
Ale komplet od vr-a sprawę rozwiązał.

Nota bene ja cały czas śmigam jeszcze na seryjnym dwumasie i pomimo takiego niutona spisuje się świetnie.

leopard napisał(a):wszystko zalezy od tego jak niuton'a rozłożysz :cwaniak:



Przy 2000 rpm 300 niutków g 60 przeniesie bez problemu,robia nawet więcej i jeżdżą.
Docisk od vr-a jeszcze więcej. ;-)
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości