slawek5t napisał(a):To powiedz dlaczego tdi pali mniej niż zwykły diesel i jest dodatkowo aż o 30 koni mocniejszy
czy pali mniej to nie wiem, nigdy nie miałem diesla. tak jak napisałem wcześniej i co napisał
Opik, wszystko zależy z jakim silnikiem mamy do czynienia, diesel czy benzyna, N/A czy doładowany, trup czy sprawny. niektóre konstrukcje są efektywniejsze inne nie, turbo diesel jest efektywniejszy niż wolnossący, wszystko się sprowadza do optymalizacji konstrukcji. ale twierdzenie że więcej koni to lżejsza praca i mniejsze spalanie jest z d....
Najprościej mówiąc to ile mamy mocy wynika z tego, ile mieszanki jesteśmy w stanie spalić w danej jednostce czasu, do tego dochodzi jak silnik potrafi to wykorzystać. dlatego ludzie sie dziwią że np impreza STI czy jakieś EVO przy bucie chochluje kilkadziesiąt litrów/100km. jak turbo nadmucha to trzeba to podlać, proste. innym przykładem jest RX8, niby 1.3 a spalanie na poziomie 4L V8 i nikt nie wie ocb. wszystko wynika z budowy silnika i wielu innych czynników. styl jazdy pomijam
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.