Dołożenie turbo

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Dołożenie turbo

Postprzez Majas93 » 29 lut 2012, o 01:01

Może to i głupie pytanie ale co myślicie o tym...

Mogę bardzo tanio dostać turbo od golfa II 1,6TD i teraz pytanie gdybym założył to do 1,4 :-o konieczne było by zakucie silnika czy ciśnienie nie jest na tyle duże żeby cokolwiek uszkodzić oczywiście wszystkie prace wykonam sam po prostu pytam bo wole mieć świadomość konsekwencji :shock:
Majas93
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:50
Lokalizacja: Pigża/Toruń

Dołożenie turbo

 

Postprzez Lobus » 29 lut 2012, o 09:41

Tak, to głupie pytanie, wałkowane już ze 100 raz na forum i w necie... ;-)
Lobus
Ekspert
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 7 paź 2010, o 10:55
Lokalizacja: Wrocław/Bogatynia

Postprzez Opik » 29 lut 2012, o 11:30

Było milion razy.
Przede wszystkim turbo z diesla "wstaje" dużo wcześniej i dużo szybciej "puchnie", nie nada się już chociażby z tego powodu. Dodatkowo poza samym turbo musisz pobawić się w całą instalację z chłodzeniem, intercooler, oprogramowanie silnika, nowe wtryskiwacze, kolektor wydechowy i resztę wydechu żeby go nie ścieśniać. Dodatkowo wyjdzie cała masa rzeczy w trakcie, która też pochłonie nieco funduszy. Przy masie roboty, masie kasy wyjdzie z tego wielkie gówno i osiągniesz może 80 koni. I to pod warunkiem że coś się nie spieprzy po drodze
Jak chcesz podnieś moc to zmień silnik, a nie baw się w rzeźbiarstwo w silniku który do tego się zupełnie nie nadaje
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Majas93 » 29 lut 2012, o 13:06

po prostu pytam z ciekawości ale dzięki :) macie racje nie ma co :)
Majas93
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:50
Lokalizacja: Pigża/Toruń

Postprzez Opik » 29 lut 2012, o 13:11

Teoretycznie się da, ale w praktyce jest to bezsens. Za mniejszą kasę kupisz kompletny swap na 2.0 i przynajmniej będzie to działało
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Lobus » 29 lut 2012, o 14:00

Wszystko się da, tylko nie wszystko jest opłacalne po prostu.
Swap Cię lepiej wyjdzie nie tylko finansowo ale i nerwowo bo wrzucisz sprawdzoną jednostkę i nie będzie niespodzianek w trakcie eksploatacji ;-)
Lobus
Ekspert
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 7 paź 2010, o 10:55
Lokalizacja: Wrocław/Bogatynia

Postprzez AdiK__ » 29 lut 2012, o 14:07

Jak koledzy wyżej napisali nieopłacalne i apropo swapa to ja bym obstawał by 1.8 t ;)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości