trollu napisał(a):ale 2 BOVy? hehe rozumiem w e36 M3 Turbo gdzie przy doładowaniu 2Bar jeden nie wyrabiał ale przy kompresorze i to jeszcze niewielkim booście?
Trollu tu nie chodzi o to że są dwa w szereg .
Jeden jest waste gate który w razie powstania zbyt wysokiego ciśniena po prostu unosi się, wypuszczając część sprężonego ładunku, przez co zmniejsza się ciśnienie doładowania.
a drugi typowy Blow off włącza się do pracy dopiero w momencie gwałtownego zdjęcia nogi z pedału gazu. Kręcąca się wtedy z wysoką prędkością kompresor tłoczy powietrze, które natrafia na zamkniętą przepustnicę.Taka sytuacja powodowałaby nagłe wyhamowywanie sprężarki, która następnie potrzebowałaby dużo czasu, żeby znów się rozpędzić do wysokich obrotów. Sytuacja taka niekorzystnie wpływa zarówno na osiągi samochodu Aby temu zapobiec, zawór blow-off otwiera się przy zamknięciu przepustnicy, wypuszczając sprężone powietrze.