IC czy FMIC

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

IC czy FMIC

Postprzez Pascal » 9 gru 2009, o 09:49

Witam.Posiadam G3 AAZ.Mody jakie już przeprowadziłem to wywalenie kąta,założenie boostpina od 1,6TD,turbina K14 podkręcona na 1,1 Bara...kolejnym modem po zwiększeniu ciśnienia doładowania będzie zwiększenie dawki paliwa i IC lub FMIC.I tu moje pytanie co lepsze dla mojego AAZeta?
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

IC czy FMIC

 

Postprzez Robertuss » 9 gru 2009, o 13:19

A jak myślisz, czemu posiadacze TDI z seryjnym IC wywalają go i montują FMIC? :D

Wybierz w zależności od posiadanego budżetu (mniej kasy i roboty z IC) :)
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcin291986 » 20 sty 2010, o 21:28

witam jaka jest roznica mdzy IC a FMIC?? moze ktos mi to bardziej szczegolowo wyjasnic tak aby moja mala przestrzen (wyobraznia) mogla sobie zobaczyc?? :wstyd:
marcin291986
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 15 gru 2008, o 22:26
Lokalizacja: gdansk

Postprzez Pascal » 21 sty 2010, o 02:19

marcin291986 napisał(a):witam jaka jest roznica mdzy IC a FMIC?? moze ktos mi to bardziej szczegolowo wyjasnic tak aby moja mala przestrzen (wyobraznia) mogla sobie zobaczyc??

Ja już bardzo dużo o tym przeczytałem więc odpowiem u siebie w temacie hehe...
IC czyli intercooler jest to chłodnica powietrza a FMIC czyli Front Mounted Intercooler ,na dosłowne tłumaczenie na nasz język to Intercooler zamontowany na przodzie.Ponadto IC różni się od FMIC tym że wszystkie rurki itp odchodzące od intercoolera są zrobione z rur kwasowych (odporne na wysokie temp) często też polerowanych.W zwykłym IC rury te są gumowe.Wiadome im zimniejsze powietrze leci do silnika tym silnik jest mocniejszy.Seryjnie Golf 3 posiada zwykły IC...Zamontowanie FMICA na przodzie czyli za chłodnicą daję nam lepszy oddech silnika...to tak po krótce...koszt nie mały w granicach 500zł jednak ja go ograniczyłem do połowy...zakładam FMIC wiosną...jak chcesz więcej poczytać o FMIC tu chłopaki napracowali się i stworzyli temat godny polecenia...

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608

Robertuss punkcik...
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez SotoM » 23 sty 2010, o 15:50

a w TDI gdzie masz IC też na przodzie...tylko z boku i jest mały...aby miec dużuy IC to trzeba go zamontowac centrlalnie z przodu .
po co to...?? po to aby silnik dostawał jak najbardziej zimne powietrze - po co?? - po to aby była wieksza moc.-ciepłe powietrze jest żadkie, a zadkie sie słabo spala po zmieszaniu go z paliwem- a jesli je schłodzimy to bedzie lepsze spalanie mieszanki paliwowo powietrznej... dlatego aby schłodzic to powietrze montujemy wiekszy IC...ale to trzeba tez wiedziec jakiej wielkosci aby nie odprezyc układu dolotowego...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez piontas83 » 23 sty 2010, o 16:49

SotoM napisał(a):a zadkie sie słabo spala po zmieszaniu go z paliwem- a jesli je schłodzimy to bedzie lepsze spalanie mieszanki paliwowo powietrznej


może nie tyle że słabo sie spala powietrza tylko im powietrze chlodniejsze tym czasteczki powietrza sa mniejsze , wiecej tego powietrza dociera i mieszanka paliwowo-powietrzna jest bogatsza . :-)
piontas83
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 14 maja 2009, o 16:03
Lokalizacja: VWierzchucino koło Pucka

Postprzez polliv » 23 sty 2010, o 18:30

ja słyszałem, że im bardziej schłodzone powietrze tym większa zawartość w nim tlenu. więcej tleny lepsze spalanie.

ostatnie jechaliśmy z bratem jego tdi z podłączonym vagiem. przy -10stopniach powietrza na dworze, temperatura powietrza w dolocie wynosiła 4,5stopnia.
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez Procent » 24 sty 2010, o 12:34

Tylko jedna uwaga co do tego wszystkiego. Pascal ma już zwiększoną dawkę paliwa więc wszystko jest si. Ale piszę to dla tych którzy zaczynają się w to bawić. Przy takich zabawach typu turbo i IC nie wystarczy więcej chłodnego powietrza. Wraz ze wzrostem ciśnienia i ogółem danie mu więcej powietrza trzeba zwiększyć dawkę paliwa ponieważ będzie zbyt uboga mieszanka w paliwo a za bogata w powietrze i skutek będzie kijowy. Będzie się dusić przy dodaniu gazu, szarpać i kaszleć. U nas koleś podniósł ciśnienie na turbo i dał większy IC i efekt był taki jak napisałem powyżej. Z BMW 525 TDS zrobił się kaszlak. Teraz kiedy zwiększył dawkę paliwa to nawet Seatem ojca nie podjeżdżam bo przecinak straszny
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 24 sty 2010, o 13:39

piontas83 napisał(a):im powietrze chlodniejsze tym czasteczki powietrza sa mniejsze
wybacz ale na odwrót.
Powietrze chłodniejsze ma większą gęstość.
Powietrze cieplejsze ma mniejszą gęstość.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez virus_wrona » 24 sty 2010, o 16:21

SotoM napisał(a):
piontas83 napisał(a):im powietrze chlodniejsze tym czasteczki powietrza sa mniejsze
wybacz ale na odwrót.
Powietrze chłodniejsze ma większą gęstość.
Powietrze cieplejsze ma mniejszą gęstość.


Obydwaj macie racje.
Cząsteczki mniejsze (więcej ich się zmieści w jednostce objętości) = większa gęstość.
"Some things are best left alone
VW Golf"
Avatar użytkownika
virus_wrona
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 02:06
Lokalizacja: Niepołomice

Postprzez Pascal » 25 sty 2010, o 02:52

SotoM napisał(a):ale to trzeba tez wiedziec jakiej wielkosci aby nie odprezyc układu dolotowego...


Idealnie pasujące Icki do G3:

Renault Master 2.5 DCI

VW Scharan
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości