Jak mogę podkręcić 1.9 TDI 90 KM

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez leopard » 16 lut 2010, o 23:35

dziś kombinowaliśmy z vento ... wtryski 1Z ze zmienionymi końcówkami (nowe od AFN'a) + ECU 16bit

to wszystko na co było stac motorownię :cwaniak:

Obrazek
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

 

Postprzez darkjustice » 17 lut 2010, o 10:46

leopard, moment jak najbardziej ok, tylko dlaczego tak gwałtownie spada->mało mocy udało się uzyskać.
Ile dmucha turbo w całym zakresie?
Rozumiem,że pompa ograniczyła większy przyrost?
darkjustice
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 14:07
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez leopard » 17 lut 2010, o 14:05

darkjustice napisał(a):moment jak najbardziej ok, tylko dlaczego tak gwałtownie spada->mało mocy udało się uzyskać.

to jest dobry rezultat jak na 1Z - spadek momentu (30Nm) akceptowalny w zakresie 2000->3000 rpm ... turbo 1.2 bara - pompa nie daje rady więcej - poza tym rozpylacze AFN z dołem 1Z to tez pewne ograniczenie 190vs220 bar pilot

to oryginalnie miało 90HP/202Nm :]
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Bradley » 17 lut 2010, o 18:02

Wlasciciel mial wczesniej koncowki ALE. Nie posluchal, przelozyl je na pale bez regulacji, teraz zalozyl AFN. Taki downgrade ;)
Moj zecior ma wiekszy potencjal bo dmucha 1,1bar ale z 216tkami i wyplul wiecej koni przy troche mniejszym momencie.
darkjustice napisał(a):tylko dlaczego tak gwałtownie spada-

Bo to jest taka turbina
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Komas » 17 lut 2010, o 19:39

SotoM napisał(a):
Komas napisał(a):Ale zeby to działało trzeba jeszcze wyczyścić kolektor dolotowy bo EGR zasyfia go nieprzeciętnie.
skoro jest zaslepiony to spaliny do niego nie trafiaja wiec co ma zasyfiac...zdejmij do tego przewod podcisnienia z grzybka i go zaslep czymś. przynajmniej bez sensu nie bedzie sie otwierał zawór...


Trzeba wyczyścić po zatkaniu. Potem jest już ok
Komas
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 3 lut 2010, o 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez darkjustice » 17 lut 2010, o 20:33

Bradley, wydaje mi się,że za spadek odpowiada pompa. W modyfikowanym 1Z przy 4000obr/min moment jest na poziomie serii AFN (gdzie boost jest 0,95b), leopard pisał,że turbo dmucha 1.2b (pewnie chodzi o max. moment). Ile dmucha przy 4000obr/min??
darkjustice
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 14:07
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez leopard » 17 lut 2010, o 21:25

darkjustice napisał(a):Ile dmucha przy 4000obr/min??


4000 rpm to nie jest zakres użytkowy dla TDI ...
z założenia w programie na ulicę celuję w zakres 2000->3500 rpm to w zupełności wystarcza dla sprawnego wyprzedzania
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sebastianW » 27 lut 2010, o 23:49

Ciekaw jestem co u mnie wyjdzie w 1Z po wirusie:) W czwartek jadę do Rogala na Mineralną. Muszę jeszcze tylko kata wywalić, ponieważ mocno zaczął rezonować(pokruszył się w środku?) Ciekaw jestem ile taki wyświechtany katalizator mocy i niutonów zabiera??? W sierpniu auto było hamowane i pokazało 90,5 kM i 208,3 NM.Zobaczymy?:)

[ Dodano: 2010-02-27, 22:54 ]
rzecz jasna oczywista, że wykres wrzucę na forum...

[ Dodano: 2010-03-04, 20:13 ]
Śmiga fajnie, tylko martwi mnie ten spadek mocy od 3500 tyś obrotów? Czy to normalne, bo Witek mówił, że być może jest gdzieś jakaś mała nieszczelność w kanale dolotowym powietrza lub kolektor jest mocno zasyfiony?

[ Dodano: 2010-03-07, 19:56 ]
tak to wyglada wykres http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/405 ... fdec7.html
sebastianW
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 21:34
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Banan_VW » 8 mar 2010, o 16:13

Powidzcie mi jedna rzecz chce zmienic turbo od 110 i niewiem czy jest duzo roboty przy tym robil ktos kiedys takie mody cooler juz mam od RS i czeka .
TDI forever
Banan_VW
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 mar 2010, o 15:59
Lokalizacja: PRUSZCZ GDAŃSKI

Postprzez Komas » 9 mar 2010, o 00:45

zdemontować przewody powietrzne odkręcić zasilanie oleju (uwaga bo jak bedzie zapieczony to sie ukreci i nie zgub podkladki mosieznej) i spływ oleju, odkrecic wydech i kolektor. Da rade zrobic wszystko z góry. Tylko spływ bedziesz musial wymacać bo jest od spodu.
Komas
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 3 lut 2010, o 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SotoM » 10 mar 2010, o 00:34

Banan_VW, tylko jeszcze sobie zrób podcisnienie.które bedzie sterowało kierownica spalin turbiny. bo jak masz 90tke pod maską to układ jest nadcisnieniowy.do otwierania bypasa.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Banan_VW » 10 mar 2010, o 11:18

powiedzcie mi czy takie cos moge sobie samemu wymienic
TDI forever
Banan_VW
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 mar 2010, o 15:59
Lokalizacja: PRUSZCZ GDAŃSKI

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości