Jak podkręcić 1.9TDI(110KM)

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez Faithless1989 » 21 lut 2009, o 17:56

np. w niemczech płaci sie podatek od mocy silnika, pozatym jeżeli silnik ma dodatkową rezerwe od producenta to jest jeszcze bardziej żywotny. Proste
Faithless1989
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2008, o 23:15
Lokalizacja: Szczecin

 

Postprzez sebinho » 21 lut 2009, o 18:06

dlatego wieć nie opłaca sie moim skromnym zdaniem go wzmacniać...
Avatar użytkownika
sebinho
Badacz tematu
 
Posty: 177
Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Faithless1989 » 22 lut 2009, o 07:28

Można na to spojrzeć na 2 sposoby.

Za cene około 1000zł (mówie o samym chiptuningu) dostajesz 30% więcej kW, co moim skromnym zdaniem znacznie zwięsza przyjemność z jazdy oraz efektywność przy wyprzedzaniu. A przy prawidłowym użytkowaniu nic z silnikiem nie ma prawa sie stać.

Drugi punkt widzenia to że za 1000zł wzmacniasz sobie autko i skracasz żytowność poszczególnych elementów (wtryski, turbina etc). Jednemu sie turbina "wysra" w chipowanym TDIku po 400.000 km a drugiemu w seryjnym po 200.000. BO (n.p) ten drugi za bardzo ociągał sie z wymianami filtrów, olejów, za wysoko go kręcił na zimnym silniku itd

To Ci powie każdy tuner - prawidłowe użytkowanie zchipowanego diesla nie skraca jego żywotności (no w każdym razie niewiele :) )

Należy jeszcze dodać że z 1.9 TDI seryjnie wyciągają nawet 150KM także o serce całego systemu, silnik, raczej nie należy sie obawiać.
Faithless1989
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2008, o 23:15
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sebinho » 22 lut 2009, o 17:10

Faithless1989, Poniekąd zgadam sie z toba, wszystko zależy od kierowcy ale zazwyczaj kierowca wiedząc że ma lepszego buta pod stopą będzie żyłował silnik przynajmniej ja tak mam :P Chip tuning to indywidualna sprawa, dla poważnych ludzi bądź i nie, poza tym nie bierzmy tylko pod uwagę tylo mocy silnika, bo skoro VW zrobił najmocniejszą jednostkę 110 Km widocznie tyle golf wytrzyma, i to jest bezpieczna granica, osobiście jestem przeciw chipom, bede chciał szybsze auto... to go zmienię;)
Avatar użytkownika
sebinho
Badacz tematu
 
Posty: 177
Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Imper » 23 lut 2009, o 00:43

a ja bym wcale nie sugerowal sie tym ze skoro wychodzily 110 km to tylko tyle wytrzyma... wez zauwaz ze VW robil rozne dziwne manewry z tymi silnikami... np golfy II generacji z pojemnosci 1.8 jakie mialy moce a jak to wyglada juz z kolei w 3 generacji. tak samo golfy II 1.6 TD o mocy III genracji juz z pojemnosci 1.9 TD a nic nie sa mocniejsze. Z reszta dlaczego tak jest to tylko wiedza inzynierowie VW ;-) aa i jeszcze jedno chipowanie nie zawsze ma na celu zwiekszenie mocy tanim kosztem tylko niektorzy robia to (chip miedzy innymi) dla walsnej satysfakcji tak aby miec satysfkacje ze dolozylo sie do tego "Czegos" swojej reki :) bo np dla mnie to zaden powod do dumy isc i wylozyc kase w salonie kupujac jakies dobre sportowe auto :) takze to indywidualna kwestia
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez sebinho » 23 lut 2009, o 18:56

Weisz ja sam sie gubię, bo z jednej strony chciałbym mieć troszke wiekszego buta pod maska, i nie wiem jak wygląda użytkowanie takiego autka, może ktoś wypowie się co już przejechał na chipie przynajmniej 30 tys?

[ Dodano: 2009-02-23, 23:20 ]
koledzy... tak mi namieszaliście z tym chipem że teraz sam sie zastanawiam nad sensem wsadzenia go... mam obawy jak to bedzie wyglądało jak autko ma przejechane 210 tys....
Avatar użytkownika
sebinho
Badacz tematu
 
Posty: 177
Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez SotoM » 25 lut 2009, o 23:49

ja mam na zegarze prawie 250tyć km a na chipie jeżdżę juz ponad rok... a nie mam lajtowego programu - z 90tki wyciagnąć prawie 120km...i Nm'ach na starym 8mio bitowym ECU...jazda jest rewelacujna, 0 obawy przy checi wyprzedzania czy uciekania ze skrzyżowania - poprostu wiem ze on pojedzie jak mu depne...co do spalania - przy spokojnym z żadkim deptaniem przejechaniu zbiornika pali mi na 100 po mieście 6.4L - przy deptaniu - 7L/100...

panowei pompa wtryskowa ani wtryski od tego nie siadą. turbina...-wystarczy lać dobry olej i zmieniać go czesto... przestraszeni jesteście chipowaniem bo co, bo korby wyjda na wierzech....?? - a przez co to... nie przez moc tylko przez olej - to jest główna sprawa... program polega na zwiekszeniu czasu wtrysku paliwa - aby to sie spaliło zmienia sie mape powietrza-turbo zeby wiecej pompowało powietrza i wszystko ładnie sie zgrywa...
ja wiem jaka jest psychika człowieka jesk jest dodana moc- bo sam miałem tak na poczatku jakch kupiłem program - przez jakiś czas non stop but...bo było piekna sprawą ,nowy efekt itd...ale to sie nudzi - uwierzcie...
przyszłe auto a bedzie nim B5 takze pojdzie na zawirusowanie...dobrze jest mieć troszke mocy w zapasie...takze jeśli chodzi o mnie nie mam nić przeciwko aby dodac te 30% mocy , fajna sprawa i polecam...
ale rozumiem każdy ma swoje zdanie itd...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 26 lut 2009, o 15:21

poprzedni passat miał AFN'a - zrobiony na 145 KM przy przebiegu 194 kkm - sprzedałem go z przebiegiem 250 kkm - i nadal jeździ na programie

obecny - wirusowany przy przebiegu 265 kkm - teraz ma 305 kkm - i jeździ ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sebinho » 26 lut 2009, o 22:46

SotoM, ile km przejechałeś przez rok? jak sprawa ze sprzęgłem?
Avatar użytkownika
sebinho
Badacz tematu
 
Posty: 177
Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez SotoM » 27 lut 2009, o 00:13

no juz bedzie moja 6ta wymian oleju w tym silniku od kąd mam golfa.czyli jakoś juz 60tyś zrobiłem a olej staram sie zmieniac co 8000km raz czy 2 razy zdażyło mi sie zmienić po 15000km.
co do sprzegła to jestm po wymianie-ze wzgledu ze jak mi leopard, wgrał mocnego konia no to juz sprzegło dostało- a było jeszcze oryginał. zmieniłem sprzęgło na Sachsa i juz na nim zrobiłem ponad 30000km i bierze poprawnie - powiem tak - jak sie zmienia moc silnika to odrazu zmienia sie technika jazdy- jeździ sie całkiem inaczej...własnie przez to zjechałem sprzegło bo nie potrafiłem nim jeździć przez jakiś czas bo nie mogłem go wyczuć... auto inaczej sie zachowuje- szybko sie wkreca i wogóle...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez farmero91 » 28 lut 2009, o 23:13

sebinho napisał(a):takkk tylko pewnie warunkiem jest utrata gwarancji...


jak mozna stracic gwarancje robiac to w salonie ??
farmero91
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 13 sie 2008, o 22:50
Lokalizacja: kutno

Postprzez sebinho » 28 lut 2009, o 23:20

farmero91, salon wcale nie musi dawać gwarancji na to
Avatar użytkownika
sebinho
Badacz tematu
 
Posty: 177
Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:26
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

- - - szkolenia-udt.pl



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości