Jak podkręcić 1.9TDI(110KM)

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez shrek8989 » 10 mar 2009, o 11:25

Ja osobiscie bede chcial podkrecic moja MKIV(110km) do 130km-140km(oczywiscie jezeli da rade z niego tyle wyciagnac)
Ostatnio edytowano 28 maja 2009, o 10:17 przez shrek8989, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
shrek8989
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 21 lut 2008, o 17:49
Lokalizacja: zach-pom

 

Postprzez SotoM » 11 mar 2009, o 00:16

shrek8989 napisał(a):Ja osobiscie bede chcial podkrecic moja MKIV(110km) do 130km-140km(oczywiscie jezeli darade z niego tyle wyciagnac)

wszystko da radę.... :lol: nawet da radę aby silnik sie sam zaczął rozkrecać w czasie jego pracy.... ;-) :lol:
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez prusax » 11 kwi 2009, o 20:53

:mrgreen: powinno dać radę, w zależności od zdolności tunera :lol:
Pozdrawiam

Marcin vel PrusaX
Avatar użytkownika
prusax
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 11 kwi 2009, o 00:12
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sagon » 1 maja 2009, o 16:34

Witam kolegów.Chciałbym pokazać,co udało się wyciągnąć z mojego AFNa.
Na początku sofcik.Wyszło nieźle.Tyle ile z regóły po sofcie wychodzi.
Obrazek
Obecnie koni jest już więcej,ale taki wynik udało się uzyskać po zmianie samego programu.
Dodam tylko,że po dodaniu 216tek i zabawie z nastawnikiem hamownia wypluła już 159@345.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez leopard » 1 maja 2009, o 19:31

sagon napisał(a):Tyle ile z regóły po sofcie wychodzi

z regóły tyle nie wychodzi w autach z przebiegami rzędu XXX XXX - okolice 130 KM - to norma ...
co ten wykres taki pofałdowany - masz kłopoty ze sprzęgłem ??
BTW - KM bardzo ładnie - Nm z wykresy widać ze w obecnej chwili chyba nic więcej nie ma sensu wyciagać
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sagon » 1 maja 2009, o 21:23

leopard napisał(a):okolice 130 KM - to norma ...


Jeszcze nie widziałem 130 koni po sofcie będących normą.Przy takim przebiegu silniki te potrafią trzymać moc ponad seryjna normę,co świadczy o ich dużej trwałości.Kolega ma AGRa 250 tyś i ponad 100 koni w serii
130 to wychodzi jak coś jest nie halo.

leopard napisał(a):co ten wykres taki pofałdowany - masz kłopoty ze sprzęgłem ??


Ten wykres to już historia,tak samo jak ta moc.
Na obciążeniówce mahy krzywa momentu zawsze wychodzi pofalowana i widać wszelkie nierówności.Taki jej urok.
Sprzęgło było i jeszcze jest ok. :-D
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez leopard » 1 maja 2009, o 23:30

sagon napisał(a):Jeszcze nie widziałem 130 koni po sofcie będących normą


to mało widziałeś :wstyd:
sagon napisał(a):130 to wychodzi jak coś jest nie halo

jak coś nie halo - to naprawia się a nie tuninguje ... :cwaniak:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sagon » 2 maja 2009, o 12:16

Leopard,na grupowym u Rogala było wiele 110tek,i jak dotychczas tylko jedna miała po sofcie poniżej 140. :-P
Pompa bodajże niedomagała.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206894

W granicach 130 to wychodzi,ale po dodaniu 216tek. :roll:
Choć być może trafiają się jakieś zajeżdżone egzemplarze,które nawet serii nie trzymają.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez leopard » 3 maja 2009, o 00:14

sagon napisał(a):130 to wychodzi jak coś jest nie halo
sagon napisał(a):W granicach 130 to wychodzi,ale po dodaniu 216tek

no to się zdecyduj co jest normą wg ciebie ... widze ze placzesz się w zeznaniach :wstyd:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sagon » 3 maja 2009, o 11:39

Wg mnie normą jest granica 140tu koni,ale trzeba zaznaczyć,że to już max.dla 110tki.Chodzi o wydajność tego i owego.
130,to nieco poniżej normy,dzieje się tak,jak np.pompa niedomaga i na wyższych obrotach ma problemy z utrzymaniem ciśnienia.
A jak wiadomo max.moc osiągana jest w górnym zakresie obrotów.
Dlatego niekiedy wychodzi mniej.
Mogą to też być wadliwe już wysłużone przebiegiem końcówki.
Może się też zdarzyć,że turbinka nie jest już pierwszej młodości i nie daje rady pompować swojego.
Wtedy tuner z braku innej możliwości ogranicza to i owo i wychodzi mniej,bo klient chce jednak mieć już jakiegoś sofcika.
Ale to sporadyczne przypadki.
Natomiast bez softu granice 130tu koni przy zdrowej serii uzyskuje się po 216tkach. ;-)
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez damian1203 » 30 sie 2009, o 10:06

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=712534854 , jak dla mnie jest to najlepsza opcja. Sam zamontowalem to w swoim aucie. Za wymiane kostek zaplacilem 30zl u kogos, kto naprawia sprzet rtv. 4 miesiace jezdze na tym chipie i jestem bardzo zadowolony, osiagi bardzo dobre, zachowanie silnika takze, spalanie spadlo o 0,2 litra. Dodam, ze nie warto chipowac za 1000zl gdyz kostki mają ten sam soft, ktory wgrywają w serwisie...
damian1203
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 09:43
Lokalizacja: Rybno

Postprzez sagon » 30 sie 2009, o 21:37

Jeżeli program pisany był przez kogoś,kto zna sie na rzeczy,to nie widzę przeciw wskazań.
To nic innego,jak zwykły tzw.gotowiec,nota bene wielu znanych tunerów takie pisze i sprzedaje.
Warto tylko,co ważne zrobić logi po założeniu takiego gotowca.
Masz wtedy pewność,że wszystko idzie po mapie.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości