jak podkręcić 2.0 AAY w T4 ?

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

jak podkręcić 2.0 AAY w T4 ?

Postprzez GITgostek » 2 lis 2009, o 19:27

witam jak w temacie mam silnik w swoim T4 2.0 / 84KM / oznaczenie AAY 1995

silniczek jeszcze dziecko, młodziutki bo ma dopiero oryginalnie najechane 115 tys. nie kręcony


mimo tego że jest on najmniejszą wersją T4 to poprostu chcem go jakoś podkręcić bo 84km to jest nic , silnik jest zrywny i dynamiczny ale niema tego kopyta fest

macie jakieś pomysły żeby zdrowo go podkręcić nie narażając sie przy tym na jakieś skutki uboczne?
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

jak podkręcić 2.0 AAY w T4 ?

 

Postprzez emilson » 2 lis 2009, o 22:04

jedynie swap mi przychodzi na mysl smigalem takim t4 2,5 rzedowka 150 koni juz sie przyjemnie jedzie jak na taki gabaryt
Avatar użytkownika
emilson
Badacz tematu
 
Posty: 234
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 13:26
Lokalizacja: Lubliniec

Postprzez SotoM » 4 lis 2009, o 21:17

co za róznica osobowy czy bus... krecisz tak samo jak osobówke. ciagnij rury wydechowe wiekszej srednicy, ostry wałek rozrzadu, układ paliwowy wtryski,listwę od 115tki 2E. moze nawet ECU podejdzie aby to wysterować...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Imper » 4 lis 2009, o 22:15

trzba zoabczyc jak to wygalda i jakie sa roznice w konstrukcji tego motoru i 2E,AGG,ADY z golfa GTI i pozmieniac co sie da tak jak pisal SotoM, walek, ECU ew. caly uklad zasilania :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez GITgostek » 5 lis 2009, o 14:31

no wezme pod uwagę wasze porady ,

póki co myślałem nad

- strumiennicą
- filtrem stożkowym

musze poszukać gdzieś schematu tego silnika wtedy podeśle i mniej więcej bedzie wiadomo co i jak tam funkcjonuje
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez PiJey88 » 5 lis 2009, o 18:50

GITgostek napisał(a):póki co myślałem nad

- strumiennicą
- filtrem stożkowym

:wstyd:
jeśli myślisz ze to ci podniesie moc to się mylisz
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Legionista » 6 lis 2009, o 21:47

GITgostek napisał(a):póki co myślałem nad

- strumiennicą
- filtrem stożkowym


Przyjacielu takie rozwiazanie nic ci nie podniesie mocy, a tylko dzwięku silniczka - bedziesz miał wrazenie ze szybciej sie wkreca na obroty i nic wiecej
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez SotoM » 6 lis 2009, o 23:50

PiJey88 napisał(a):jeśli myślisz ze to ci podniesie moc to się mylisz
Legionista napisał(a):Przyjacielu takie rozwiazanie nic ci nie podniesie mocy, a tylko dzwięku silniczka - bedziesz miał wrazenie ze szybciej sie wkreca na obroty i nic wiecej

stożek.... :luka: :?:
modyfikacja wydechu. 10km i nawet z 40Nm przybedzie...
kiedyś bawiłem sie z układem wydechowym w byłym 2.0. hamownia wypluła 125km i cos koło 200Nm.
tyle tylko ze trzeba wydech zmontować z głową.
Mój projekt - rury fi 58. -> kat -out(wspawana rura przelotowa) -> strumienica za miast przed ostatniego tłumika -> końcowy wydech zwykły(nie sport).tylko zrobione koncówki ozdobne z kwasówki.
strumienica za miast kata - rewelacji nie było z tego co pamietam - 3KM brzybyły.
w T4 kombinował bym aby wydech skrócic, wyprowadzić rurę pod progiem.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Legionista » 8 lis 2009, o 19:13

SotoM, odp była do stożka i strumienicy... wiadomo ze jak wymienisz caly uklad wydechowy z kwasówy to bedzie o wiele lepiej, ale nie przy samym stożku i strumienicą bez wymiany cale ukladu wydechowego nic nie da
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez Imper » 10 lis 2009, o 11:03

a ja do konca bym nie byl przekonany do pelnego przelotu i nie jeden wykres z hamowni pokazal ze wcale nie musi byc takich efektow na jaki wiekszosc liczy...
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SotoM » 11 lis 2009, o 13:17

Pracowałem jakis czas temu na hamowni. kobietka przyjechała skoda fabią 1,4 16V. auto do modyfikacji. - na poczatek chciała aby auto buczało.ok - wstawiliśmy serie na rolki i pomiar, auto poszło na podnosnik i założyliśmy sam koncowy tłumik sport Ultera. auto poszło na rolki - przyrost mocy nie całe 7KM wiecej. po wymianie samego tłumika koncowego z ori na spotr.
tylko nie pytajcie mnie o dokładnośc bo to było jakos 3 lata temu. :-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości