Jaki układ dolotowy ?

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Jaki układ dolotowy ?

Postprzez mateuszm » 14 mar 2011, o 11:52

Chciałbym zakupić układ dolotowy jednak n ie wiem czy będzie pasował do mojego golfa

1.6 / 75 km /AEE

znalazłem np http://allegro.pl/dolot-uklad-dolotowy- ... 00076.html

co o tym sądzicie /?

U mnie wygląda to mniej więcej tak Obrazek

z tymże nie mam już tej srebrnej rurki - czy na allegro znajdę coś takiego ?
mateuszm
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2 mar 2011, o 10:05
Lokalizacja: Polska

Jaki układ dolotowy ?

 

Postprzez danny.tcz » 15 mar 2011, o 15:50

kolego w aukcji dokladnie jest napisane "tylko do modeli 1.9TDI, AFN oraz 1Z"
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

Postprzez dadi321vw » 16 mar 2011, o 21:04

Tyłko co to da w tdi niech mi któś powie. :-o
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez gello1 » 16 mar 2011, o 21:16

mateuszm, sto razy było pisane już na tym forum, że takie pseudo doloty z filtrem"stożkowym" nic nie daje poza zmianą dźwięku silnika. A może nawet zaszkodzić jak się nie odizoluje stożka od ciepłego silnika. W efekcie silnik zaciąga ciepłe silnika i spada jego efektywność pracy :spi: :spi: :spi:
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez sagon » 14 kwi 2011, o 21:49

gello1 napisał(a):sto razy było pisane już na tym forum, że takie pseudo doloty z filtrem"stożkowym" nic nie daje


Taki nic,ale zmień dolot przed samą turbiną,to dojdziesz do wniosku,że warto coś tak przerobionego wsadzić.

W moim i kilku innych silnikach afn-a na przerobionych dolotach zdecydowanie poprawił się moment obrotowy :-o .
Dodam,że w całym zakresie ;-) .

Obrazek
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez dadi321vw » 24 kwi 2011, o 19:41

Chyba jednak za bardzo się nakręciłeś i ci się wydaje że czujesz coś po tyłku jak wciskasz pedał gazu. :lol:
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez sagon » 29 kwi 2011, o 20:31

dadi321vw napisał(a):Chyba jednak za bardzo się nakręciłeś i ci się wydaje że czujesz coś po tyłku


Pewnie tak,jak kiedyś zdobędziesz się na odwagę,zrobisz taki dolot,to też się nakręcisz,gwarantuję Ci.

Najważniejsze,że posiadacze takich dolotów są zadowoleni,Twoje zdanie jest tylko opinią kogoś,kto wie tyle,ile gdzieś przeczyta.
Bez urazy,ale masz marne pojęcie o innych modach w tdi,skoro piszesz,że to tylko efekt nakręcania się.

Jak wykręcisz ze swojej 90tki co najmniej 170 koni,to wtedy pogadamy o dodatkowych modach i ich ewentualnych efektach.

Pozdrawiam.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez dadi321vw » 4 maja 2011, o 08:37

Sorry ale nie miałem zamiaru cię obrazić może kto wie jakiego pojęcia nie mam i też nigdy nie robiłem takich rzeczy może i masz racje że napisalem to co przeczytałem ale myśląc logicznie to raczej wiele nie da. Aha i nie mam zamiaru robić coś z moją 90 nie powiem fajnie mieć troche więcej koników ale za jaką cene i niestety moim zdaniem w nasze autka walenie kupe kasy już jest mało opłacalne a swoją drogą gratuluje ci mocy i silnika afn ale nie mysl że jeżeli ktoś ma coś słabszego jest od razu gorszym człowiekiem.Powodzenia. :-)
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez sagon » 5 maja 2011, o 17:56

dadi321vw napisał(a): ale myśląc logicznie to raczej wiele nie da.


A ja Ci gwarantuję,że da.

dadi321vw napisał(a):nie mysl że jeżeli ktoś ma coś słabszego jest od razu gorszym człowiekiem.


Nigdy tak o nikim nie myślałem.

Jeżeli nie masz ochoty na większą moc,to Twoja sprawa.
Jednak sofcik to nie takie duże pieniądze,a satysfakcja ... .
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez dadi321vw » 6 maja 2011, o 22:25

Potem sprzęgło i znowu koszty nie powiem więcej koników fajna sprawa ale nie koniczy się to tylko na programie niestety jest 90 ps i niech narazie tak zostanie. :-o
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez SotoM » 8 maja 2011, o 10:03

mateuszm, o tym zestawie zapomnij. poniewaz ten filtr orginalny jaki masz do niego jest podłaczona odma silnika, musiał bys pokombinowac z odma.
co do silnika TDI bardziej bezpieczna jest wkład sportowa od stożek- przez stozek wirnik suszary jest bardziej narazony na szlifowanie przez opiłki przedostające sie przez filtr- a zaden filtr nie jest w stanie zatrzymac 100% zanieczyszczeń z powietrza zasysanego przez silnik...
stozek ma zadanie przepuscic wieksza ilosc powietrza. jak wiemy stozek trzeba czesto czyscic,myc itd. bo naszego silnika nie rozbieramy... a silniki uzywane w rajdach wiadomo po rajdach jest rozbierany na czesci 1wsze robiona weryfikacja cz esci i kwalifikacja czesci podlegajacych wymianie.
ale doskonale was rozumiem... :-) kilka lat temu tez takie miałem podejsci. znudzi sie wam.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez sagon » 8 maja 2011, o 12:13

Osobiście jestem sceptycznie nastawiony do jakichkolwiek sportowych,stożkowych filtrów powietrza.
To samo tyczy się wkładek.Taki typ filtra,to nic innego,jak stożek wsadzony w puchę.
Nawet codzienne czyszczenie takiego filtra nie uchroni silnika przed syfem,który dzięki takiemu wynalazkowi zostanie "połknięty".
Filtry te mają bowiem tylko jedno zadanie,dostarczyć do silnika jak największą ilość powietrza,wraz z tym wszystkim,co się w nim znajduje.
Jeżeli ktoś z was widział,jak wygląda chociażby koło kompresji turbosprężarki,to zrozumie,ile dają pseudo sportowe filtry,wkładki itp..


Jak dotychczas,poza bzdetami umieszczonymi na allegro(rzekomo większa moc i moment) nikt jeszcze,jak dotychczas,nie przedstawił konkretnych dowodów w postaci chociażby wykresów,które jednoznacznie potwierdziłyby skuteczność takich filtrów.
Jedynie filtry renomowanej firmy BMC,warte są uwagi,ale cena za stożek w obudowie,bo tylko o takim można myśleć,to minimum 1200 zeta.

Co do modyfikacji dolotów,to takich dowodów już kilka było.
Są to tańsze rozwiązania i dające o niebo lepsze osiągi ;-)
Niewiele da nawet najlepszy filtr BMC,jeżeli nie polepszysz,nie ułatwisz silnikowi "oddychania".
Prosty przykład,rura łącząca filtr powietrza w silniku ARL/ASZ,czyli to,co warto w każdym afn-ie,czy 1z-cie zmienić,przerobić.

Obrazek

I dolot w silniku AJM:

Obrazek
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości