Osobiście jestem sceptycznie nastawiony do jakichkolwiek sportowych,stożkowych filtrów powietrza.
To samo tyczy się wkładek.Taki typ filtra,to nic innego,jak stożek wsadzony w puchę.
Nawet codzienne czyszczenie takiego filtra nie uchroni silnika przed syfem,który dzięki takiemu wynalazkowi zostanie "połknięty".
Filtry te mają bowiem tylko jedno zadanie,dostarczyć do silnika jak największą ilość powietrza,wraz z tym wszystkim,co się w nim znajduje.
Jeżeli ktoś z was widział,jak wygląda chociażby koło kompresji turbosprężarki,to zrozumie,ile dają pseudo sportowe filtry,wkładki itp..
Jak dotychczas,poza bzdetami umieszczonymi na allegro(rzekomo większa moc i moment) nikt jeszcze,jak dotychczas,nie przedstawił konkretnych dowodów w postaci chociażby wykresów,które jednoznacznie potwierdziłyby skuteczność takich filtrów.
Jedynie filtry renomowanej firmy BMC,warte są uwagi,ale cena za stożek w obudowie,bo tylko o takim można myśleć,to minimum 1200 zeta.
Co do modyfikacji dolotów,to takich dowodów już kilka było.
Są to tańsze rozwiązania i dające o niebo lepsze osiągi
Niewiele da nawet najlepszy filtr BMC,jeżeli nie polepszysz,nie ułatwisz silnikowi "oddychania".
Prosty przykład,rura łącząca filtr powietrza w silniku ARL/ASZ,czyli to,co warto w każdym afn-ie,czy 1z-cie zmienić,przerobić.
I dolot w silniku AJM: