Modyfikacja wydechu w GTI 16v

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Modyfikacja wydechu w GTI 16v

Postprzez marol_10 » 4 lis 2008, o 20:25

Witam! Kupiłem niedawno Golfa III Gti 16V ABF i teraz zastanawiam sie jak podnieść troche mocy w silniku. Na początku zacznę od układu wydechowego. Mam końcowy wydech firmy INOX RACING robiony w Wawie(tak powiedział mi poprzedni właściciel) z kwasówki i środkowy tłumik również ale nie wiem jakiej firmy, chyba robiony na zamówienie. Kat został i mam zamiar go wyrzucić. I teraz nie wiem co zrobić czy wstawić samą rure(jak gdzieś znajde to z kwasówki) czy może jakoś strumienice i jaką????? I co najważniejsze teraz jaki kolektor wydechowy. Czy tej firmy TA Technix jest dobry i czy wytrzyma. Bo cena jest kusząca> bo taki lepszy to kosztuje, np supersprint to koszt ok 2500zł tak widziałem. A póżniej może jakiegoś chipa albo wałki. Ale to pózniej.
Proszę o pomoc??????????????
Może ktoś poda jakiś wzór ze swoich modyfikacji. Pozdrawiam



Mój golfik:
http://www.golf3.pl/topic...16v-vt11949.htm

[ Dodano: 2008-11-04, 19:33 ]
marol_10 napisał(a):Witam! Kupiłem niedawno Golfa III Gti 16V ABF i teraz zastanawiam sie jak podnieść troche mocy w silniku. Na początku zacznę od układu wydechowego. Mam końcowy wydech firmy INOX RACING robiony w Wawie(tak powiedział mi poprzedni właściciel) z kwasówki i środkowy tłumik również ale nie wiem jakiej firmy, chyba robiony na zamówienie. Kat został i mam zamiar go wyrzucić. I teraz nie wiem co zrobić czy wstawić samą rure(jak gdzieś znajde to z kwasówki) czy może jakoś strumienice i jaką????? I co najważniejsze teraz jaki kolektor wydechowy. Czy tej firmy TA Technix jest dobry i czy wytrzyma. Bo cena jest kusząca> bo taki lepszy to kosztuje, np supersprint to koszt ok 2500zł tak widziałem. Filtr powietrza to zostwie orginał tylko wkład K&N, bo stożek to trzeba gdzieś z głową zamontowaćbo będzie ciepłe powietrze brał. A póżniej może jakiegoś chipa albo wałki. Ale to pózniej.
Proszę o pomoc??????????????
Może ktoś poda jakiś wzór ze swoich modyfikacji. Pozdrawiam



Mój golfik:
http://www.golf3.pl/topic...16v-vt11949.htm
marol_10
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 17:14
Lokalizacja: Suwałki

Modyfikacja wydechu w GTI 16v

 

Postprzez Yuri » 5 lis 2008, o 12:55

Nie bierz kolektora TA Technix. Był opisywany na vwgolf.pl. Badziewne wykonanie od wewnątrz. Tzn. kanały strasznie nierówne.

marol_10 napisał(a):bo taki lepszy to kosztuje,


Kolego jak masz zamiar modzić przy silniku taktyką: "byle było najtaniej" to daj sobie spokój. Albo rób na dobrych podzespołach albo w ogóle.

Wracając do tematu to z tego co wiem to Supersprint robi dobre jakościowo układy wydechowe. Nie wiem jak z kolektorami no ale raczej trudno żeby robili gorsze niż wydechy. Warszawski El-tec z tego co się orientuję robi na zamówienie z kwasówki. Zacznij tak jak napisałeś od wydechu + kolektor. Potem dolot możesz zrobić. Wałki to Schricka albo Świątka. Dopiero na końcu to wszystko zestroić (ECU) i różnica w osiągach powinna być spora. Tylko się przygotuj, że na to wszystko to z 5-6 tys. to spokojnie pójdzie.
Yuri
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 wrz 2008, o 19:36
Lokalizacja: Radom

Postprzez marol_10 » 5 lis 2008, o 17:23

aha, to nie brać tych TA Technix, wiesz jak dobrze wszystko sie ułoży to może i tyle zainwestuje. ale jak mówiłem mam końcowy wydech też firmowy i nie wiem co robić, ja myśle że go zostawić i tylko pózniej aż do kolwktora. Tak myślałem ze waqłki to u swiatka albo schirka. A gdzie można te schirka dostać, mozna jakieś namiary,boswiatka to wiem ze w bydgoszczy>
marol_10
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 17:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Yuri » 5 lis 2008, o 18:08

To jak chcesz końcowy zostawić to zagadaj z kimś np. z El-Teca, powiedz jak sprawa wygląda i czy by Ci nie wykonali rury od wydechu do końcowego. Co do wałków to chyba nie ma w Polsce dystrybutora Schricka ale nie wiem czy jest sens ściągać nie wiadomo skąd jeśli "mamy" na miejscu Świątka. ABF to nie jest jakiś super wyczynowy silnik i wątpię żeby była jakaś różnica między Świątkiem, a Schrick'iem, więc chyba lepiej sobie czasu i $ zaoszczędzić i wybrać pierwszą opcję, tym bardziej, że zastosowania będą jak rozumiem uliczne, no chyba, że szykujesz furę do startów na ćwiarę ;-).
Yuri
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 wrz 2008, o 19:36
Lokalizacja: Radom

Postprzez marol_10 » 5 lis 2008, o 20:03

no tak a możesz dać jakieś namiary na ta firme?? Tak zamierzam sie pościgć po ulicach. ziomki w bejcach za duzo sie cwanaiczą i trzeba troche nosa utrzeć ale trzeba troche podniećś mocy hehe:)
marol_10
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 17:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Yuri » 5 lis 2008, o 22:58

http://www.el-tec.pl/

Zadzwoń i popytaj.
Yuri
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 wrz 2008, o 19:36
Lokalizacja: Radom

Postprzez marol_10 » 5 lis 2008, o 23:22

wielkie dzięki, napewno zadzwonie.
marol_10
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 17:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez SotoM » 7 lis 2008, o 02:39

z doswiadczenie- rury fi 60mm, za miast kata rura, za miast przed ostatniego tłumika strumienica i koniec to co masz. ja na takim układzie kiedyś w 2E osiagnołem przyrost mocy 20KM i 30Nm. to było najlepsze rozwiazanie,pracowałem na warsztacie z hamownią wiec miałem mozliwość sprawdzania auta po kazdej jakiejś przeróbce ukł.wydechowego.i to było najlepsze rozwiazanie... kolektor miałem seryjny...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Yuri » 7 lis 2008, o 16:05

Bo każdy współczesny silnik jest zdławiony ze względu na normy ekologiczne. Wystarczy tak jak SotoM napisałeś udrożnić przepływ spalin i praktycznie w każdym silniku będzie różnica.

P.s. Jak czyta to ktoś z Greenpeac'u to się pewnie za głowę łapie :hyhy:
Yuri
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 wrz 2008, o 19:36
Lokalizacja: Radom

Postprzez SotoM » 8 lis 2008, o 00:47

całkowicie tez nie można udroznic układu wylotowego...musi być jakieś cisnienie w układzie. nieraz mozna sobie moc odebrać niz zwiekszyć przez zbyt bardzo przelotowy układ...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Yuri » 8 lis 2008, o 13:14

Oczywiście, że tak. Dlatego powinno się korzystać z części dedykowanych pod dany motor, a nie na chybił trafił w stylu: "Kumpel miał takie coś w 1.4 to u mnie w 1.8 T też da radę". Mam tu na myśli wydechy, doloty, kolektory itd. Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, a na rynku niestety cała masa takich "uniwersalnych" podzespołów.
Yuri
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 wrz 2008, o 19:36
Lokalizacja: Radom

Postprzez marol_10 » 8 lis 2008, o 16:50

No własnie wiem o co chodzi i bede chyba raczej robił u ludzi, którzy znaja sie na rzeczy i mają hamownie. Bo wtedy widać czy coś da taki układ. Nie wiem jeszcze ale najprawdobodobiej bede robił u El-Tec tak mi podsułał Yuri. Czytałem o nich i raczej wiedzą co robią. Chyba ze najde coś bliżej mojej okolicy ale wątpie w to.

PS: A może ktoś z was ma jakiś kolektor wydechowy(barany)????
marol_10
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 17:14
Lokalizacja: Suwałki


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości